Escort RST WRC Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Skal du ha den innenfor lambda-kravene, må du få den så nærme som mulig 14,7., som er lambda 1.For kravet er lambda 1 +-0.03. Så det er ikke mye å gå på. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Niclas Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 (edited) Da jeg gasser litt opp på tomgang og holder den rundt 2000omdreininger så ligger den rundt 14,7-15... Vet ikke om så mye annet jeg kan gjøre nå, kan bytte tilbake til orginal eprom chippet. Men vet ikke hvor mye dette ville hjulpet. Edited July 29, 2009 by Niclas
Escort RST WRC Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Viss du holder helt jevnt gass på 2500-3000omdr da, hvordan ligger den da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Niclas Posted July 30, 2009 Author Posted July 30, 2009 Den har begynt og holde seg enda jevnere, se video (14,7-15 ca.) Vil dette signalisere at jeg ikke trenger E85 på tanken for at jeg skal gå igjennom utslipps kontrollen kanskje?
Escort RST WRC Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 Ligger den over 14,7 er den jo magrere enn lambda 1.Så viss du da fyller E85 på tanken, vil den gå enda litt magrere. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Niclas Posted July 31, 2009 Author Posted July 31, 2009 Ligger den over 14,7 er den jo magrere enn lambda 1.Så viss du da fyller E85 på tanken, vil den gå enda litt magrere. Ok, prøvde på nytt idag! men kom ikke videre... CO er helt fin, med lambda var feil! **** hva fan skal jeg gjøre... hej hå, skål!
Escort RST WRC Posted August 1, 2009 Posted August 1, 2009 Hvor mye var lambdaen da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Niclas Posted August 1, 2009 Author Posted August 1, 2009 Hvor mye var lambdaen da? Tror den var 1,2XX noe den skulle visst være 1,030 eller noe sa han ? Lurer på om ikke jeg har noen eksos lekasjer altså... kan det være det?
Escort RST WRC Posted August 2, 2009 Posted August 2, 2009 Ja, da er den for magert ja. Den skal være innenfor 1.000 +-0.003. Så du kan ha mellom 0.997 og 1.003.Ja, eksoslekkasje kan virke inn på lambdaverdien på den måten ja. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
tuszi Posted August 2, 2009 Posted August 2, 2009 Ja, da er den for magert ja. Den skal være innenfor 1.000 +-0.003. Så du kan ha mellom 0.997 og 1.003.Ja, eksoslekkasje kan virke inn på lambdaverdien på den måten ja.du mener vel +- 0.030 ?
Escort RST WRC Posted August 2, 2009 Posted August 2, 2009 Feen, var nok litt trøtt der ja Ble litt for mange nuller så seint hehe Mente selvfølgelig +- 0,03 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Niclas Posted August 2, 2009 Author Posted August 2, 2009 Trodde den skulle gått igjennom nå siden CO var utrolig bra!? Hvor burde jeg sjekke for lekasje? før eller etter lambdaen? Kanskje lambdaen er defekt? Og hvordan kan jeg finne ut dette?Spiller det noen rolle; ledingen som jeg kjøtet på var av en mindre tykkelse og ble loddet.Og jeg begynner og mistenke trim chippet som fucker opp også, kan gjøre så lamda verdiene blir feil? Niclas begynner å bli frustrert...
Niclas Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Jordet lamdaen og fikset noen eksos klemmer som ikke var helt stramme... Tror mye spilte rolle her... men hverfall!! EU GODKJENT
Niclas Posted August 7, 2009 Author Posted August 7, 2009 TAKK 2år til, herlig!! Får bare passe opp for rullende tek. kontroll! hehe
armani Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 TAKK 2år til, herlig!! Får bare passe opp for rullende tek. kontroll! hehe Dette finnes kun i sør-trøndelag såvidt jeg veit? 2wd sierra cosworth
Niclas Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Dette finnes kun i sør-trøndelag såvidt jeg veit? Har du ikke sett det langs Nordbyveien, stående på den store taxi plassen? Hvis du tenker på den mølla? Så tror jeg den ble lagdt ned der oppe, mener noen fortalte meg det! men usikker...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now