Jump to content

problem med feste.


Frode R

Recommended Posts

Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre.

Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.

Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke.

 

Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det.

 

Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett.

 

Men hva vet jeg er bare en amatør.

 

Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også.

 

Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også.

 

Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til.

 

Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

endelig en som kommentere på saklig måte takk anders.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre.

Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.

Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke.

 

Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det.

 

Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett.

 

Men hva vet jeg er bare en amatør.

 

Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også.

 

Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også.

 

Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til.

 

Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil.

 

endelig en som kommentere på saklig måte takk anders.

 

Hehe ja mange som har meninger her inne. Som du ser på avataren min er jeg glad i regnvær jeg også :D

Link to comment
Share on other sites

som du bruker clutchen og roter med kjøringen så kjønner jeg du er god til å kjøre..

 

Hehe.. Kjøringen var ikke allverden nei, men øvelse gjør mester forhåpentligvis ;)

Men tror en 2wd med mindre effekt kan klare akkurat det samme ;) Hadde vært mer imponerende å gjøre det med en 4wd.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

hehe dere er meg noen fininger.

 

4wd er letter å få til en 2wd på et slikt føre.

bruk håndbrekk få bakenden ut så har du kontroll på 4wd på vått føre. så kan du seile gjennom rundbøyler eller hva du vil. På tørr asfalt trenger du mer power.

Er mye lettere å kontrollere, hvis du kommer for mye på siden da bruker du gassen mer aktivt.

en 2wd slipper du gassen for å få gripp og kontrolerer bilen gjennom svingene.

 

 

 

en 2wd 350 hk kan du selfølgelig lage mye show med. men den er også letter å kontrollere en denne. Men det var ikke 350 hk på denne bilen.

 

clutchen blir brukt når man gearer opp gjør det ikke det da. når jeg clutcher så gearer jeg opp da blir det mer hjulspinn.

 

så får dere som er så flinke til å kjøre vise hvordan det skal gjøres.

 

motoren på denne bilen bygger opp trykk fra 2000 omd og stiger fort.

 

hvis jeg hadde kjørt program med 1 bars trykk hadde bilen vært 10 ganger lettere å kjøre på slikt føre.

 

Desverre hadde jeg 2 bars trykk på 6000 omd så den ble nok litt for vill for dette føret.

 

Vanligvis når jeg bruker denne bilen på tørt føre bruker jeg den hydrauliske brekke og clutchen for å kontrollere bilen gjennom svingene.

 

Men det er vel ikke så mye brukt blant dere som har kontroll.

bruker vel skandinavian style heller.

 

sierracos2wd for vise oss hvordan dette skal gjøres da. Siden det virker som han har peiling.

frode r

Link to comment
Share on other sites

ja ja har også mye effekt når jeg går på do.

Må bytte doskåla hver uke pga. for mye effekt.

Men vi som liker det vi driver med får vel ikke skryte av bilene våres, nei da er vi noen idioter som bare liker å vise oss frem. hekkans jantelov i dette landet.

Er det ikke slik at vi skal sette pris på personer som gjør noe unormalt med bilene våres.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Det syns at det ikke er enkelt å kontrollere en 2wd med så mye hk på såpass vått føre. Men det burde være selvsagt..

Har sett kjøringa di på tørt føre, så vet at det ikke er noe galt med sjåførkunnskapene vertfall :)

Tipper du hadde det artig jeg :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ja ja har også mye effekt når jeg går på do.

Må bytte doskåla hver uke pga. for mye effekt.

Men vi som liker det vi driver med får vel ikke skryte av bilene våres, nei da er vi noen idioter som bare liker å vise oss frem. hekkans jantelov i dette landet.

Er det ikke slik at vi skal sette pris på personer som gjør noe unormalt med bilene våres.

 

Hehe.. Bare ved å lese de to første linjene av det du skriver sier det vel litt om deg.

Bilen din ser bra ut og går sikkert godt, men vi får ikke så mange bevis på det akkurat her. Verken på kjøringen eller hvor godt den går.

Joda du skal få lov å skryte så mye du vil av bilen din du for min del.. hehe.. Sier bare min mening om skryting jeg ;)

Gøy er det sikert også, men jeg liker heller å kjøre 4x4 og henge fast på veien.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland

Hadde kansje hjulpet med ein mindre turbo, så du hadde fått tidligere turbo trykk...?

(meir moment på mellomregisteret)

 

på dette føre altså... er vel ikkje akkurat vits med 5-600hk og rwd på vått føre...?

Link to comment
Share on other sites

hadde nok hjulpet endel at jeg hadde mappet bilen riktig, for aldri tid til å mappe den. har bare livemappet den sånn halveis.

Men mindre turbo hadde nok hjulpet her ja.

 

Men jeg synes at bilen er kanon slik den er.

Er kun laget til mitt formål ha det morro.

 

her er hvordan den gamle motoren var bremsa til, kan si at gassspjelde var 60 prosent åpning på disse runna. vi (ben stian og meg ) merka det ikke før etter at vi var ferdig.

vi trodde at turboen var for liten og ikke kunne opprettholde trykket.

 

http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_477_hp.asp

frode r

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...