Jump to content

problem med feste.


Frode R

Recommended Posts

er ikke problem å få bilen i gear oppover, er ned gearingen fra 3 til 2 som har vært litt trøblette. hvis det ser ut som om jeg bomgearer så kan det være det at det skjedde.

 

en gang bomgearer jeg på denne filmen,

frode r

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår dere ikke er vant med mye effekt på vått føre.

Hadde jeg skrudd ned trykket hadde bilen vært mer kjørbar, men jeg skulle bare lage show.

Bilen er det ikke noe galt med kun for mye effekt på bløtt føre. hadde r dekk for bløtt føre men det nyttet ikke.

 

Dere for mene det dere vil om min kjøring jeg hadde det morro for det.

 

Dere kan sammenligne med som å kjøre på glattisbanen til naf under oppkjøring så mye gripp hadde jeg bak. Dette var å en 2wd med litt mer effekt en grønndyseoppsett.

 

Men hva vet jeg er bare en amatør.

 

Det var nok ikke bare meg som slet, se på solberg, kjører wrc men slet med 4wd som er lettere å kontrollere på vått føre. Hadde sine utforkjøringer han også.

 

Fredrik som er sjef i drifting hadde sine snurringer han også.

 

Mange som står å ser på tror veldig ofte at det skulle de fått bedre til.

 

Trodde at jeg skulle slippe slike kommentarer på dette forumet men jeg tok vel feil.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

endelig en som kommentere på saklig måte takk anders.

He he ja ja.. tror det er nok av folk som kan kjøre bil her:) kjører selv 4+4 og vet med erfaring at dette ikke er lettere.. men går mye fortere når ting begynner å skje..

Link to comment
Share on other sites

Så filmen for første gang nå, og slik jeg ser og oppfatter det så virker det som bilen har svak effekt ved lavt turtall, du må clutche mye og få turtall for å i det hele tatt komme deg avgårde. Har ikke noe med at det er for mye effekt kontra vått føre heller for hjula spinner jo ikke ved lavt turtall. Men når du først får turbotrykk og turtall så virker den jo hissig som fy da :D Trodde også det var vesentlig å ha en litt bredere effektregister for å lage show, blir vel slitsomt i lengden å ligge høyt på turtallet for å få utnytta potensialet, eller? Mapping av bilen hjelper nok veldig og får bilen til å føles mye mer kjørbar :)

Link to comment
Share on other sites

hei despomannn, jeg trur dem som klager på kjøringa di bare er misunnelige på bilen din jeg. fin bil, virker som den går rimelig friskt:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Klart Despo kan kjøra, det har han bevist flere ganger. Ikke minst på gocart banen på Reve!

 

Tror ikke det er så mange her inne som virkelig kan kjøre!

 

Treffet så virkelig ut til å være et skikkelig MØKKA treff med regn regn og atter regn. Er jo bare de som kjører som får noe ut av slike treff! Hvor er egentlig banen, ble jo reklamert med banekjøring. Alt jeg ser på diverse klipp er jo bare en svær parkeringsplass med masse fjortiser...

 

Håper Bergen blir bedre ;)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

hei despomannn, jeg trur dem som klager på kjøringa di bare er misunnelige på bilen din jeg. fin bil, virker som den går rimelig friskt:)

Hvis du sikter til hva jeg skrev så får du lese innlegget mitt en gang til. Jeg har ikke sagt noe om at despomann er dårlig til å kjøre, jeg bare kommenterte at det virket som om han måtte clutche mye for å i det hele tatt komme seg fremover på lavt turtall for der virket den litt vel dau. Men som han sier selv, med en mindre turbo og mapping så blir sikkert bilen mer kjørbar også.

Link to comment
Share on other sites

her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.

Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.

Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.

Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.

Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen.

Hva er gøy med det:) bygge riktig vettu...

Link to comment
Share on other sites

her ser man jo helt klart problemet de fleste som bygger seg 600hk+ motorer får, de er sjeldent brukandes til noe annet enn å putte inn fjerde giret etter rettstrekka på rudskogen å legge igjen røyk.

Se på escorten med 2l ohc som sladder kontrollert gjennom hele svingen med sikkert 150hester.

Sånt er det ingen som klarer når de har bygd motor for store hk tall, da eksploderer det ved 5-6000rpm og så må man slippe opp gassen, så mister man boost, og når man gir gass igjen så tar det 3timer før man får trykk igjen.

det gjelder ikj alle 600hk motorer heldigvis:)

Link to comment
Share on other sites

her er ein film av meg første gang eg prøver meg inne i hall er ikkje akkurat noko og skryte av dette heller:) gjekk bedre på søndagen då eg hadde kjørt litt men responsen på bilen er i orden :) såg rimelig sinna ut på film despo sin bil:)

 

http://www.youtube.com/watch?v=x87PEbPXtTo...feature=related

Denne bilen er utrolig fet:).....synd med kassen din. men sånn er livet. var litt liten plass til å ta helt av også.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...