Jump to content

FMCN Autoslalom/ SS2 Gardermoen lørdag 19 sep. 2009.


351RS

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker nok engang arrangør & alt frivillig personell for en utrolig flott dag på banen.

 

Ja, den store nedturen var Jan's ras :( Får håpe Granada'n er oppe og går med ny maskin om ikke lenge!

 

Min største opptur i dag var den nye pers'en som er 5-6 sekunder forbedret. Takket være nye dekk og hardtrening denne høsten.....

Min personlige nedtur: at rundetidene aldri blr bedre iløpet av dagen, selvom dekktrykk og kjørestil ble endret.

 

Kan det ha noe med de ikke- tilstedeværende bremsene å gjøre? Har faktisk så ræva mastersylinder at jeg som oftest ikke klarer å låse opp hjula. Flere sekunder å hente der.

 

Dersom dette var siste gang for i år; takk for alt og håper det blir like gildt neste år.

 

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Dersom dette var siste gang for i år; takk for alt og håper det blir like gildt neste år.

Det skal være en gang til i neste måned, så da er det siste mulighet for og få brukt opp siste rest. Lørdag 10 Oktober er datoen ;)

 

Synd med havariet til Jan ja :( Guttene fra Gudbrandsdalen var ikke så heldige i dag heller, diff havari på ford-racing og oljekjøler som tok kvelden hos RS Hage. Håper det ordner seg for alle!

 

For min egen del kan jeg ikke klage, fått kjørt noen runder uten problemer. Blir nok mer kjøring senere også :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Takker for treff. Kom opp seint etter jobb, men det jeg fikk se var bra.

 

Imponert over deg, Caprimaniac, som endelig har fått ned kreftene i bakken. Den bilen SKYTER avgårde, dog noe langbeint kanskje ?

 

Synd med raset ditt Jan, så virkelig ikke godt ut :( Men kjenner jeg deg rett kommer den nok tilbake sterkere enn før(kanskje til og med litt mer baktung.. tog du an?)

 

Bra kjøring som alltid av Zakspeed, men virker som kassa har ett litt langt førstegir sammen med diffen som sitter på.

 

Imponert over JHS og Ruudsengen som testa banen for første gang iår(?). Da må jeg nok lufte meg mer, kan ikke henge etter en gammel tung escort :P

 

Ford racing raset, endelig, diffen med ett smell etter lang og tro tjeneste. Gripper/zf/eaton/mc2racing neste sesong ? ;)

 

 

Idet jeg trodde dagen og rasene var over, møtte man ett kjent syn på utsiden av grusveien. Cosworth med panseret oppe.

RS_Haga hadde mista og kjørt over oljekjøleren, og mista mesteparten av oljen som resultat. En liten fiks etterpå var de igjen på vei oppover til Brummundal :)

 

Foto294.jpg

Foto295.jpg

 

Og hvis noen lurer på forskjellen mellom ohc og 2wd cosworth peilepinne.. ja..

cosworth øverst

ohc nederst

Foto296.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takker nok engang arrangør & alt frivillig personell for en utrolig flott dag på banen.

 

Ja, den store nedturen var Jan's ras :( Får håpe Granada'n er oppe og går med ny maskin om ikke lenge!

 

Min største opptur i dag var den nye pers'en som er 5-6 sekunder forbedret. Takket være nye dekk og hardtrening denne høsten.....

Min personlige nedtur: at rundetidene aldri blr bedre iløpet av dagen, selvom dekktrykk og kjørestil ble endret.

 

Kan det ha noe med de ikke- tilstedeværende bremsene å gjøre? Har faktisk så ræva mastersylinder at jeg som oftest ikke klarer å låse opp hjula. Flere sekunder å hente der.

 

Dersom dette var siste gang for i år; takk for alt og håper det blir like gildt neste år.

 

RS

 

 

Caprien låter skikkelig nice å du fikk jo skikkelig flyt i kjøringa :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for en fin dag alle sammen, jeg har et lite autoslalom spøkelse, går dritt hver gang, i dag rett før jeg skulle dra, sprakk bremsesylinder, som resulterte i null pedal og bremsevæske over hele gården. HUFF.

 

Kjerringa fikk sitte på med rs/caprimaniac en tur, og det var vist ARTIG!!, så da blir det flere treff på hu også. :)

Meget imponerende kjøring i dag, begynner å jage A.S nå?

 

Auda`en kom i dag å, fikk satt ny personlig beste tid, 1.21, men den ble brukt såpass hardt at clutchen brant seg fast og utløser lager tok også kvelden, men han kuska E6 hjem til Furnes han, 9 mil uten clutch.

 

Fiaten til kennet fikk jeg bare sett en runde av, men var vel i overkant brede dekk, men det går, dekklåven har flere.:)

 

og igjen kjempe jobb av de som arrangere! spes rs351, synd med raset.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hva skal man si ???

 

Hadde store forhåpninger til dagen, og det dukka tilogmed opp et par Mustanger utpå dagen, og de hørtes vasse ut.

Men for min egen del ville skjebnen det annerledes: på første runde ut av slalomen og bånn gass, så rista det plutselig noe HELT ENOOOOOORMT, og mye rare lyder, så da var det bare å kaste inn håndkle.

 

To knekte råder og svært hull i bunnpanna !!! Uffameg.

 

Men en otrolig mann med navn Morten stilte bil og bilhenger tilgjengelig for å få bilen hjem, så heldigvis står den derfor nå i garasjen. TUSEN TAKK MORTEN. Dette glemmer jeg ikke.

 

Så som dere forstår, så ble det en redusert dag for min del, vi dro hjem rundt 1630, Så hvordan det gikk etter det, vet jeg ikke.

 

Tider kommer enten fra OleK, eller fra meg når jeg får de fra han.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hva skal man si ???

 

Hadde store forhåpninger til dagen, og det dukka tilogmed opp et par Mustanger utpå dagen, og de hørtes vasse ut.

Men for min egen del ville skjebnen det annerledes: på første runde ut av slalomen og bånn gass, så rista det plutselig noe HELT ENOOOOOORMT, og mye rare lyder, så da var det bare å kaste inn håndkle.

 

To knekte råder og svært hull i bunnpanna !!! Uffameg.

 

Men en otrolig mann med navn Morten stilte bil og bilhenger tilgjengelig for å få bilen hjem, så heldigvis står den derfor nå i garasjen. TUSEN TAKK MORTEN. Dette glemmer jeg ikke.

 

Så som dere forstår, så ble det en redusert dag for min del, vi dro hjem rundt 1630, Så hvordan det gikk etter det, vet jeg ikke.

 

Tider kommer enten fra OleK, eller fra meg når jeg får de fra han.

 

Kjedelig... Godt du kom deg hjem og fikk den på plass i garasjen.

 

Mustang'ene havnet på ca 1:11. Beste tid ble ca 1:07 til en viss hvit Capri :D

Link to comment
Share on other sites

Takker for en flott dag jeg også, var veldig moro. Jeg ble imponert over at jeg klarte å kjøre meg ned på 1.10 med den gamle vogna.

Synd med raset til Jan, følte meg kallet til å få han hjem. Man må stille opp for hverandre i motorsportmiljøet :)

 

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Glemte en liten ting i takketalen over:

Det var drita gøy å få Mustang- folket på kjøring. Bra å se at disse bilene også kan "brukes" og sette bra rundetider. Artige å preike med var dem også!

 

Hadde vært artig å kunne dra med et bredere Ford- publikum i klubben. Har inntrykk av at det mest er Sierra og nyere Escort- folk som er medlemmer, aktive på forumet og deltagere på autoslalom?

 

Hvor er f.eks. alle Escort MKI/II- folk? Ypperlige biler til autoslalom..... De sitter vel hjemme og polerer og samler orginaldeler, eller???? (Er lov å flame litt, eller?)

 

Forresten; takk for alle lovord om Capriens veiholdning etc., men jeg er fremdeles ikke fornøyd siden jeg ikke har slått AS (som leder med ca. 3 sek. iforhold tim min bestetid). Jeg skal ligge i hardtrening denne vinter'n.

 

MVH

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Ja altså vi har masa på andre klubber i snart to år om å komme på våre treff, både Capri klubben, Escort og Mustang. Det er nettopp det vi prøver på i denne klubben: samle alle Forder og ha det gøy. Tror alle som prøver SS2 kan skrive under å at det er over forventinng gøy, så det gjelder bare å få de utpå EN GANG, så er det gjort.

 

Men nå ser det endelig ut som det begynner å hjelpe, for det har vært flere fra alle klubbene i år. MEGET morsomt å se.

Link to comment
Share on other sites

må få lov til å takke for enda et meget bra og morro treff FMCN.

 

for første gang i år tenkte jeg at jaggu så får vi vel bruke den forbanna biltralla da siden jeg har kjøpt den så sierran ble stroppa fast lørdags morgenen. å de var vel igrunn like greit siden det skulle vise seg at diffen på reven var modnet nok og var klar til å pesjonere seg.

 

og siden jeg først hadde med den tralla da så stilte jeg "spare-på-redskapen-grensa" 1 hakk :)

 

fikk jo kjørt litt fri kjøring og 3 tid runder så var det nok sa`n . hehe diffen sa virkelig i fra så det slo ut på risters skala inni sierran. hehe.

helldigvis så hadde jag soppas fart at jeg trilla inn i depot igjen :) slapp å dytte så langt

 

 

vil takke for hjelpen til å få sierran oppå tralla igjen .

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...