Jump to content

Line fikk pantesjokk ved bilsalg


Cossi2wd

Recommended Posts

Helt utrolig at slikt kan være mulig.

Og så sykt irriterende dette må være for Line da.

Må selge godbilen, og så skal en slik situasjon som dette ødelegge for salget..

Hadde blitt forbann* hadde noe slikt skjedd med meg.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens. Jeg syntes det er skremmende selv. Hadde jeg fått de 661490kr skulle jeg ikke sagt noe på det :P

 

Santander har enda ikke tatt kontakt med meg, og jeg har blitt nedringt av journalister i hele dag. Håper alle disse repotasjene setter de i ett ufattelig dårlig lys! B)

 

http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3282028.ece

http://www.nettavisen.no/motor/article2712765.ece

Edited by Line_m
Link to comment
Share on other sites

Meningen var at det skulle bli ett lite stykke i lokal avisen, og jeg hadde ingen aning om at det skulle komme ut på nettet før alle journalistene ringte meg idag..

Link to comment
Share on other sites

Syns nå at hvis Elcon har opført seg slik som de har pga en sånn ting så kan d da ikke være så sinnsykt vanskelig å legge seg flat å gi den stakkars jenta en unnskyldning å betale noen nye annonser for henne.

 

Klarer de ikke det så er de ikke egna for å drive no bedrift i det hele tatt. Da kan de bare ha det så godt. !!!

 

Alle her har vel kjenskap til å finn den beste løsningen. Og det er vel ikke akkurat det de har gjort her ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også elcon på min cosworth, og de gjorde en feil for meg også i sommer, men var kun en tlf så var det ordnet opp, men fikk ingen unnskyldning pga det som skjedde... Litt slapp holdning syns nå jeg... Riktig av Line å lage sak utav dette i media syns jeg, for de burde absolutt hatt rutiner så dette aldri skal skje... Seriøse selskaper har alltid en form for dobbeltsjekk...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Potensielle seriøse kjøpere bryr seg ikke om pant i bilen hvis du har bekreftelse for at pant blir slettet.

Skal garanter at de fleste biler i norge har pant (driver med bilsalg , 90 prosent av bilenen jeg selger skal kunden ha lån på.) . Her har du fått vannvittig publisitet gjennom media utnytt det.

Norges mest omtalte cosworth.

Panten blir slette når de sender inn sletting av pant, det tar litt tid.

Du tar å scanner bilde av brevet fra elcon, legger det inn i annonsen, så skal det ikke bli problem.

Legg ved linker til annonsene til avisene, så forstår kunden at det ikke er noe fare for at han/hun overtar gjelden.

Har kjøpt masse innkassobiler med heftelser opp i millionklassen på gamle biler. De har alltid blitt slettet.

Edited by despomann

frode r

Link to comment
Share on other sites

Det ble jo sletta etter en stund dette her da , men godt at det her kom ut i media synes jeg, så kanskje de får opp øya litt.. Når man først skal låne med sikkerhet i noe er det jo rart at de ikke sjekker opp hva den sikkerheten er i da?

 

Dvs at hvis jeg trenger et par hundre tusen til noe jeg har lyst på så kan jeg bare oppgi regnr til en rik fyrs ferrari? :P Det er klart man slipper jo ikke unna med det, men sikkerheten og seriøsiteten svekkes noe enormt da når de ikke sjekker sånt!

Link to comment
Share on other sites

Skal mye til for å få det til. da må du levere vognkort i ditt navn. Tror ikke du for det til. Men her er det en eller annen amatør som ikke har gjort hjemmeleksa si.

Finansiering selskapene sjekker normalt alltid at det er forsikring, og at bilen er registrert i låntakers navn. I dette tilfellet var det tastefeil på reg nr.

Edited by despomann

frode r

Link to comment
Share on other sites

Det værste er at jeg aldri har hatt noe med Santander å gjøre, har ikke lån hos de heller.. Hadde jeg hatt det kunne jeg forstått at de kunne ha rotet det til, men de har altså tatt det helt ut av det blå. Aftenposten ringte meg i dag, og det kommer på trykk i avisen dems imorgen. Santander har verken tatt kontakt med meg eller gitt meg 399 kr for ny annonse, noe det står på nettet at de skulle gjøre. Jeg tror det ikke før jeg ser det ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...