Jump to content

Åpning på plugger årsak til fusking?


Sierratwin

Recommended Posts

Lurer nå på hvor stor åpning jeg skal ha på disse pluggene.

Har hatt problemer med mye fusking og rykking når man trør på og ladetrykket nermer seg 1,1 bar.

byttet plugger og ledninger, så har en anelse om at åpningen har mye og si?

 

er en 90 mod 4x4 med steg 3 oppsett.

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Lurer nå på hvor stor åpning jeg skal ha på disse pluggene.

Har hatt problemer med mye fusking og rykking når man trør på og ladetrykket nermer seg 1,1 bar.

byttet plugger og ledninger, så har en anelse om at åpningen har mye og si?

 

er en 90 mod 4x4 med steg 3 oppsett.

 

 

0.6mm

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en MSD 6A/L! Org tenningsanlegg på cosworth er ikke bygd for noe "steg" i det hele tatt..

 

 

 

Hvor får jeg tak i dette da? :)

 

styr unna de plugga der, prøv heller BCR8ES anbefales :)

 

 

0,6 åpning på disse også?

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

MSD 6A kan du f.eks. kjøpe fra Summit i USA. Er vel en av de billigste løsningene det.

 

Ja, uten MSD 6A har jeg hatt best erfaring med 0,5-0,6 åpning på pluggene, litt avhengig av turbotrykk.

Men så sant du ikke skal over 1,5-1,6 så bør 0,6bar gå helt fint :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det er en tenningsforsterker som forsterker gnisten mange ganger.

Problemet som oppstår når du merker denne fuskingen, er at gnisten blir for svak slik at den blir kvelt av trykket inni forbrenningskammeret. Dette slipper man med tenningsforsterker.

Og du trenger kun selve boksen, med de ledningene som følger med selvfølgelig.

Og helst en god coil. Så viss du ikke vet hvor gammel den du har er, så anb. det å bytte den også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jepp, jeg har selv kjørt med dette på min Cosworth og merket sykt stor forskjell.

 

Kjørte på 2,1bar med T34 og kunne kjøre med org. pluggåpning på NGK pluggene.

Og merket faktisk forbedring på effekten også, noe jeg ikke hadde trodd.

 

Iridium pluggene kan du gi bort til noen med japsebil, har tilgode å se en Cosworth som har fungert bra med slike plugger.

NGK BCR8ES er en soleklar bankers. Fungerer utmerket, på så og si alle oppsett :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Kjæmpegreier! takk skal du ha.. detta hørtes veldig fornufti ut!! men bare et siste spørsmål,, må æ ha nå spesielle pluggledninger eller kan æ bruke de æ kjøpte her om dagen? er noe 8mm silikon-ledninger..

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Så sant det er skikkelige pluggledninger og ikke noe billig møl, bør det gå helt fint :)

For org. pluggledninger har en tendens til å ta fyr ved bruk av MSD 6A ;)

 

Ta fyr ja ;) men d går bare fint d ;) har et lite pulverapparat lett tilgjengelig ;) men tusen takk for tipset! detta var veeeldig nyttig! :D

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

jeg merka også stor forskjell fra denso iridium til ngk R plugger. iridium holdt i fjorten dager før den ene gikk.

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Ja, har sett de selger slike kit på Ebay.co.uk til en grei pris. Har bestilt 4 BCR8ES og 4 Champion qc59 plugger, så det skal ikke stå på plugger i værtfall ;)

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Sjekk også innsiden av fordelerlokk. Min fusket ved ca 1,0 bar og da var det fordelerlokket som var ganske oppspist innvendig(de 4 tappene inni). Så fordelerlokk og rotor er ikke dumt. Fåes på mekonomen eller liknende.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...