Jump to content

tennplugger


[P-Man]

Recommended Posts

jeg kjøpte en cosworth for kort tid siden og jeg lurte på om jeg skulle bytte tennplugger. det er en 4x4 med 270 chip, blå dyser, org.map sensor og 3" mongoose. Da er det store spørsmålet hvilke plugger jeg burde bruke?

 X 93mod Escort Cosworth "WRC"
91mod Sierra Cosworth

14mod Mondeo ikke Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

har brukt ford agpr 12 pp , åpning stilt til 0,7 mm , kjørt 15 tkm og ingen problemer ........... som ford sa til meg , det er skjelden pluggen som er problemet , mål heller motstanden på plugg ledningen den er DYR ( 750 kr stk )så de fleste kjører for lenge på dem og gir pluggen skylden .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hvordan er motorcraft AGPS 091 C ?

Det var de pluggene jeg fikk til fordforhandler'n ..

Men de som sto på bilen jeg kjøpte het AGPS 092 P .

 

Hva er rett plugg til 2wd motor'n ???

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

,21.02.2005 - 18:58] jeg kjøpte en cosworth for kort tid siden og jeg lurte på om jeg skulle bytte tennplugger. det er en 4x4 med 270 chip, blå dyser, org.map sensor og 3" mongoose. Da er det store spørsmålet hvilke plugger jeg burde bruke?

Og (det rette, hehe,) svaret er: Uten tvil "Ford" greier. AGPR 12 (pp8) Originale til Escort Cosworth.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

,21.02.2005 - 18:58] jeg kjøpte en cosworth for kort tid siden og jeg lurte på om jeg skulle bytte tennplugger. det er en 4x4 med 270 chip, blå dyser, org.map sensor og 3" mongoose. Da er det store spørsmålet hvilke plugger jeg burde bruke?

mørk blå dyser er std på 4x4, så da har du en helt std bil med steg1 chip og eksos.

jeg ville brukt std plugger (AGPR12) som nevnt over.

pell av rotor og fordelerlokk og sjekk tilstand på disse om du nettop har kjøpt bilen. kan være år og dager siden sist dette var bytta.

 

jeg anbefaler deg en "rutineservice" om du netopp har kjøpt bilen.

 

nytt fordelerlokk, ny rotor, nye tennkabler, nye plugger, grA coil og et bensinfilter. bør komme under 3000 fra burton power ink. frakt.

Link to comment
Share on other sites

autodata sier:

 

motorcraft agpr12pp åpning : 1mm

 

autolite 3921 1mm

 

bosch fr6dp1x 1mm

 

champion qc59cc 0,7mm

 

ngk r7234-9 1mm

 

dette til en 91 sierra cosworth 4x4

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

NGK

Hvilke og hvorfor ???? :P

BCR8ES, billige.

"Vi" har dårlig erfaring med vanlige plugger ( alle med 2,5 mm senterelektrode) på Cosw. Stygg og uryddig tomgang, hver eneste gang. Irriterer for mye til hverdags.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

"Vi" har dårlig erfaring med vanlige plugger

Det har ikke "vi "

Vi har forsøkt på 4 - 5 forskjellige biler, alle med standard tenningsanlegg og standard motorer med steg 1, 2 eller 3. Tomgangshastigheten har vært etter boken, og co ligeså. Varierende etter bil, kommer det ett lite irriterende "da" i eksosanlegget hvert 5 - 15 sek. Og dette har ikke dere ? Med plugger med tynne senterelektoder er det ingen problemer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Aldri merket dette med nevnte NGK-plugger, 0,6-0,8 i åpning.

Per Guldbransen som jeg fikk anbefalt denne pluggen av, han brukte alltid den selv, og har siden bare hadd gode erfaringer med den, men sikkert mye annet som funker også.

 

Siden du skrev "vi" pelle væck, regner jeg med du representerer et firma ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hva kom dere frem til her??? lurer selv nå,,,,,, er jo en haug med forskjellige meninger jo, har og steg 1 cip så......

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest meloes

Har alltid kjørt med motorcraft agpr901c plugger, både med standard trim og nå med grønndyse oppsett og 1.8(1,6 bar stabilt trykk) og aldri hatt problem. Eneste jeg måtte gjøre var å justere åpninga til 0,6mm etter at trykket blei justert opp.

Link to comment
Share on other sites

agps 071c funker fint :D

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

,21.02.2005 - 18:58] jeg kjøpte en cosworth for kort tid siden og jeg lurte på om jeg skulle bytte tennplugger. det er en 4x4 med 270 chip, blå dyser, org.map sensor og 3" mongoose. Da er det store spørsmålet hvilke plugger jeg burde bruke?

mørk blå dyser er std på 4x4, så da har du en helt std bil med steg1 chip og eksos.

jeg ville brukt std plugger (AGPR12) som nevnt over.

pell av rotor og fordelerlokk og sjekk tilstand på disse om du nettop har kjøpt bilen. kan være år og dager siden sist dette var bytta.

 

jeg anbefaler deg en "rutineservice" om du netopp har kjøpt bilen.

 

nytt fordelerlokk, ny rotor, nye tennkabler, nye plugger, grA coil og et bensinfilter. bør komme under 3000 fra burton power ink. frakt.

Billig nok i Norge de delene... Ca 1100 for motorsportkabler hos Face, plugger champion c59 kr 350 hos Jenspeed, grpA coil hos biltema 180kr og fordelerlokk/rotor ca 350kr hos Face(trur det var hos de).

Kan ikke si det er så dyrt... ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...