MacGyver Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Hva gjør jeg for å fikse dette? Bilen jager på tomgang, og begynner å rykke når ladetrykket nærmer seg 1 bar.Har skiftet luftfilter, plugger og tomgangsregulator.. ingen forskjell. Går bilen ureint fordi den ikke er mappet etter chipping? eller er det bare chipen som er røten?Kunne godt tenkt meg å ha standard chip. så slipper jeg å irritere meg. (+ sparer bensin ) Noen som har noe forslag/løsning? Mvh.Stein sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 spare bensin gjør du nok sikkert ikke.. sjekka etter falskluft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Mappet etter chipping ?? Du mener vell satt opp etter chipping, mapping gjør man når man lager chippen. Prøv den org uten chippen, og se om det er noe forskjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 (edited) spare bensin gjør du nok sikkert ikke.. sjekka etter falskluft? Virker som den får for mye bensin i forhold til luft, for når den får litt falskluft, så går den faktisk reinere på tomgang.Men ingen falskluft, nei... Pluggene jeg skifta igår, virka som de var sota av for mye bensin.. (?) Mappet etter chipping ?? Du mener vell satt opp etter chipping, mapping gjør man når man lager chippen. Prøv den org uten chippen, og se om det er noe forskjell okai..hehe.. satt opp mente jeg Hva mener du med "prøv den org. uten chippen"? er ikke chippen loddet fast ellernoe i boksen nede i fotenden på styrbord side? passasjersida..Det er vel ikke bare å røske ut chippen? det skal vel helst være en original chip der, som er laget ut ifra ford-spesifikasjoner? - Stein - Edited October 15, 2009 by MacGyver sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Virker som den får for mye bensin i forhold til luft, for når den får litt falskluft, så går den faktisk reinere på tomgang.Men ingen falskluft, nei... Pluggene jeg skifta igår, virka som de var sota av for mye bensin.. (?) okai..hehe.. satt opp mente jeg Hva mener du med "prøv den org. uten chippen"? er ikke chippen loddet fast ellernoe i boksen nede i fotenden på styrbord side? passasjersida..Det er vel ikke bare å røske ut chippen? det skal vel helst være en original chip der, som er laget ut ifra ford-spesifikasjoner? - Stein - Har du org eec4 modul ? De har vell chippen stående i en port på utsiden visst ikke jeg husker helt feil, har du L8 eller P8, så sitter chippen trykket ned i en sokkel på innsida, ikke loddet Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 har eecv4 mener jeg på alle T-25 ("ny-typen"-motor) har vel den type motorstyring? sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 har eecv4 mener jeg på alle T-25 ("ny-typen"-motor) har vel den type motorstyring? Det har de ja, men en mangen skifter ut til P8 eller L8 ved trimming, for der er det mye mer muligheter for mye hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 (edited) Din skal bare kunne fjernes den.. Ta deg en kikk på hjernen så ser du det.. Edited October 15, 2009 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 jeg har hjerne luftmengdemåler ev chip ,,,,,om du trenger,,,,til T25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 (edited) Luftmengdemåler ligger å støver her også.. Min gamle var chippa, men der var luftmengde måler'n fjerna.. Edited October 16, 2009 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 Din skal bare kunne fjernes den.. Ta deg en kikk på hjernen så ser du det.. Jeg får prøve litt imårra...så får vi se Takk for tipset! sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Beste løsninga er nok bare å selge den billig til meg. BILLIG! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 chipen står på utsiden av ecu,bare å dra av..skjedde dette plutselig?husk at org. map sensor er på 2bar,så når du lader 1kg,så kan den kutte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 chipen står på utsiden av ecu,bare å dra av..skjedde dette plutselig?husk at org. map sensor er på 2bar,så når du lader 1kg,så kan den kutte.. Er ikke den 2,5bar, som på stor turbo Escort da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Er ikke den 2,5bar, som på stor turbo Escort da? nei,er på 2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Har tatt av chippen. Den går litt bedre på tomgang, men jager fortsatt opp og ned, og går ureint.Så tok jeg av kontakta til tomgangsregulatoren (som er nyinnkjøpt ifjor), og da går motoren litt bedre. Vet ikke hva jeg kan gjøre? Får motoren for mye bensin? Er bensinfilteret tett?Kan man stille bensinmengde på en T-25, og hvor? hmm - Stein - sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Har tatt av chippen. Den går litt bedre på tomgang, men jager fortsatt opp og ned, og går ureint.Så tok jeg av kontakta til tomgangsregulatoren (som er nyinnkjøpt ifjor), og da går motoren litt bedre. Vet ikke hva jeg kan gjøre? Får motoren for mye bensin? Er bensinfilteret tett?Kan man stille bensinmengde på en T-25, og hvor? hmm - Stein -Når bilen går på tomgang så tar du av vakumslangen fra bensintrykkregulatoren og ser hva som skjer. Du må holde på enden av slangen slik at den ikke suger falsk luft. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGyver Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Når bilen går på tomgang så tar du av vakumslangen fra bensintrykkregulatoren og ser hva som skjer. Du må holde på enden av slangen slik at den ikke suger falsk luft. Hvor er den? (er litt newb når det gjelder cosworth..) - Stein - sykler til arbeid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 På enden av fuel rail'n.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now