Jump to content

Scorpio 2,9 diff


Pusur_

Recommended Posts

Kommer selvfølgelig an på om det er 7" eller 7,5".

Er det en 7,5" fra Scorpio, så passer den ikke i 7" oppheng som det er på vanlig Sierra.

Dvs. den passer i en Sierra Cosworth 2wd travers, men vanlig Sierra travers (7") må moddes for å kunne montere en 7,5" i den.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

om en slik scorpio diff skall brukes i en 2wd coss, så må den åpnes, og stubshafts/ flensene inn i selve diffen byttes om... da 2wd og scorpio ikke har samme bolt sirkel, 2wd har 108mm mener jeg og scorpio og 4x4 coss har 100mm..

 

det er meget sannsynlig at scorpio diffen har 3,92 utveksling, eller 4,10-4,11 eller hva det var..og selve huse sies og være hakke "grovere" støpt, men spiller ikke noe rolle med mindre den skall spilles inn i 4x4 bil, da må nokk huse slipes en del, og ramme må et øre kappes av, og sveise på igjen...

 

for å sjekke om det er sperre i den, så prøv å snurr på ene stub shaften og se om den andre går i samme retning, da er det sperre, går den motsatt vei er det desverre en åpen diff..

 

 

kjører selv med en scorpio diff med 3,92 utv, og eton sperre, funker meget godt i en "i utgangspunte" 4x4 bil :P

Link to comment
Share on other sites

Men skal da en komplett bakstilling fra scorpio mk1 være bolt on på sierra mk1? Mange som sier det, men når jeg måler stemmer det ikke :S Da mener jeg altså alt, med den bøylen å alt... :)

 

 

Passet rett over da jeg gjorde det i alle fall ;)

 

DSC00723.jpg

 

DSC_0229.jpg

 

Alt understell på denne mk1 sierran er fra en scorpio 2,9.

Du må sette over toppen fra sierra fjørbeinene til scorpiofjørbeinene. Det er det eneste som ikke passer.

 

Link til tråd:

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...terbil&st=0

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Men *****, hvorfor passer ikke dette hos meg da? Etter mine målebånd er Sierra akslingen 5cm BREDERE enn Scorpio akslingen... På festene altså. Og mellomakslingen fra Scorpio er 10-15cm for lang...??... Og den orginale downpipen tok i stabstaget... Har jeg montert motoren opp ned eller? :P

Link to comment
Share on other sites

Men *****, hvorfor passer ikke dette hos meg da? Etter mine målebånd er Sierra akslingen 5cm BREDERE enn Scorpio akslingen... På festene altså. Og mellomakslingen fra Scorpio er 10-15cm for lang...??... Og den orginale downpipen tok i stabstaget... Har jeg montert motoren opp ned eller? :P

 

Mellomakslingen er lengre ja. Men så lenge det er en T-9 kasse så er det bare og bruke mellomakslingen og oppheng fra sierra.

Hadde ikke noen prob. med eksos osv.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...