Jump to content

BREMSETREFF HUSNES PITSTOP SERVICE 31/10


Recommended Posts

DA PRØVER VI MED NYTT BREMSETREFF 31/10 kl 10.00. sted husnes pit stop service på Husnes ..desverre kan vi kun ta 2wd biler enda. alle er velkomne med alt som er motor i og har 2 hjul med drift, ta med dåke godt humør og kom.. koster 300kr per bil, her bremser vi til kl 1800 so blir da fest og basar etterpå :)

 

 

påmelding her eller på tlf 40219123

 

 

Raimond

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

Bra tiltak dette.

Hvordan har du tenkt å effektmåle?

Det er tragisk nok, dessverre, ikke uvanlig at feigheten er så stor og / eller kompetansen så lav at det bremses som livredde "småpiker" hvor motorene i praksis så godt som friruses.

Hva er planen i dette tilfelle?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bra tiltak dette.

Hvordan har du tenkt å effektmåle?

Det er tragisk nok, dessverre, ikke uvanlig at feigheten er så stor og / eller kompetansen så lav at det bremses som livredde "småpiker" hvor motorene i praksis så godt som friruses.

Hva er planen i dette tilfelle?

er ingen brems på denne rullen desverre... da veit du vel so dette er berre ein rein effekt måling på hjula hvor bilen blir satt i 4 gir på 2000rpm og dratt til turtallsperre. rullen er ca 1800kilo so med ein bil hvor det er 700hk vil bruke ca 6sec på kvart drag, det idielle er ca 1sec pr 500rpm men da blir nok vansklig og få til uten dynapac ..ellers kan du utdype spørsmålet ditt da eg ikkje sjønner ka du vil fram til??

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

er ingen brems på denne rullen desverre... da veit du vel so dette er berre ein rein effekt måling på hjula hvor bilen blir satt i 4 gir på 2000rpm og dratt til turtallsperre. rullen er ca 1800kilo so med ein bil hvor det er 700hk vil bruke ca 6sec på kvart drag, det idielle er ca 1sec pr 500rpm men da blir nok vansklig og få til uten dynapac ..ellers kan du utdype spørsmålet ditt da eg ikkje sjønner ka du vil fram til??

Det er kjekt å høre.

Det spiller ingen rolle da man slipper de problemene jeg nevnte når man bruker slikt utstyr som dere har.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er kjekt å høre.

Det spiller ingen rolle da man slipper de problemene jeg nevnte når man bruker slikt utstyr som dere har.

var det du som var med han med volvoen i går??den hadde eit fint register med bra effekt og moment kurve brun 242??

 

ellers so vart dette ein vellukka dag med 24biler effekt målt.. alt fra 650hk på hjula til 36hk blei målt so detta var veldig bra og vil bli gjentatt på våren når folk har fått klar bilene sine...

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette her var et kanontreff :)

Synd det ikke var flere fra FMCN der, men det var allikevel mye spennende å se :)

Meget stor variasjon i bilene som bremset, var også mye gromt :)

Så dette håper jeg flere vil være med på neste gang det blir arrangert.

 

 

Gammel klassiker med 6syl og innsprøytning orginalt(!)

31102009305.jpg

 

Meget fin E30 med 3,8L M5 motor

31102009309.jpg

 

Strøken E39 525i med ESS kompressor

31102009316.jpg

 

Nydelig Dodge Challanger!

31102009313.jpg

 

31102009314.jpg

 

31102009315.jpg

 

Spesiell Toyota Aristo med samme motor som Supra, med imponerede resultater.

31102009341.jpg

 

To helgromme Escort Cosworth'er, meget gjennomførte!! :)

31102009308.jpg

 

Motorrommet til Thorsen sin. Meget grom bil!

31102009306.jpg

 

Motorrommet til en meget grom 240

31102009339.jpg

 

Ørjan sin helgromme S2

31102009311.jpg

 

Her er det mange hester som vil ut i det fri :)

31102009317.jpg

 

31102009327.jpg

 

31102009329.jpg

 

31102009332.jpg

 

Sjefen sjøl, Ronny sin råe Camaro

31102009343.jpg

 

Renault 16 som fikk prøve seg i rulla, meget publikumsvennlig vertfall :-)

31102009320.jpg

 

Var meget bra oppmøte av publikum også, utrolig kjekt :-)

31102009326.jpg

 

31102009338.jpg

 

 

31102009307.jpg

 

 

Så takk for alle som kom og var med å gjorde dette til en kjempekjekk dag :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var en kjempedag :)

Vil bli gjentatt til våren også, håper det er flere fra FMCN som har lyst til blir med også :)

 

Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..

Er det ikke typisk? Kanskje litt mye forlangt såpass seint i sesongen men enig i at det burde vært flere herfra som kunne stilt opp. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt når det gjelder bremsetreff i år heller så noen først lager i stand noe så bør folk ta turen. Har veldig lyst til å ta turen bortover neste gang selv med egen bil, er faktisk ikke mer enn rundt 37 mil.

 

Takk for bilder, Kristian :)

Link to comment
Share on other sites

var det du som var med han med volvoen i går??den hadde eit fint register med bra effekt og moment kurve brun 242??

 

ellers so vart dette ein vellukka dag med 24biler effekt målt.. alt fra 650hk på hjula til 36hk blei målt so detta var veldig bra og vil bli gjentatt på våren når folk har fått klar bilene sine...

I årevis har jeg snakket om hvor enormt viktig effekten på 4000 o/min er for at en ekte gatebil skal kunne akselerere hardt. Det beste jeg har hatt kjennskap til så langt er den Engelskbygde RS500 motoren som yter 300 hk ved dette turtallet og som i særklasse er raskest i Bergen. Dette ble imidlertid målt i motorbremsebenk under mapping og det er ikke målt i bilen.

 

Denne Volvoen klarte til eierens store overraskelse å passere dette. => Fantastisk fornøyd, selvsagt.

 

Alle de ansvarlige skal ha mye og velfortjent skryt for dette treffet. Det var raskt, effektiv og hadde veldig fin stemning og godt humør. Det blir nok derfor flere 300 + km dagsturer i fremtiden.

 

Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..

Er ikke det bare en bekreftelse på det man har observert den siste tiden da?

Heldigvis ble det ikke avlyst denne gangen, i motsetning til sist.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig at absolutt INGEN!! 2wd Cosworth var der og bremset! Er jo liksom et forum for Ford og kanskje spesielt Cosworth, og så møter ingen opp når det først lages noe..

 

Ja, det var litt dumt dette. Men er jo litt sent i sesongen, og antallet 2wd Cosworth som er på veien i området er dessverre ganske lavt.

Men ja, litt skuffende er det selvsagt.

 

 

Er det ikke typisk? Kanskje litt mye forlangt såpass seint i sesongen men enig i at det burde vært flere herfra som kunne stilt opp. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt når det gjelder bremsetreff i år heller så noen først lager i stand noe så bør folk ta turen. Har veldig lyst til å ta turen bortover neste gang selv med egen bil, er faktisk ikke mer enn rundt 37 mil.

 

Takk for bilder, Kristian :)

 

Sant det. Er mange som har bilene sine på veien nå, som kanskje ikke kjører de grommeste bilene, som godt kunne kommet :)

Får håpe det er flere som kommer neste gang, til våren :)

 

Ja, må bare komme, hadde vært kjekt om dere fra østlandet tok en tur over fjellet også :)

Er mye spennende som kommer til å skje er i vest til neste år, så det er mye å glede seg til og mange gode grunner til å ta turen :)

 

 

 

I årevis har jeg snakket om hvor enormt viktig effekten på 4000 o/min er for at en ekte gatebil skal kunne akselerere hardt. Det beste jeg har hatt kjennskap til så langt er den Engelskbygde RS500 motoren som yter 300 hk ved dette turtallet og som i særklasse er raskest i Bergen. Dette ble imidlertid målt i motorbremsebenk under mapping og det er ikke målt i bilen.

 

Denne Volvoen klarte til eierens store overraskelse å passere dette. => Fantastisk fornøyd, selvsagt.

 

Alle de ansvarlige skal ha mye og velfortjent skryt for dette treffet. Det var raskt, effektiv og hadde veldig fin stemning og godt humør. Det blir nok derfor flere 300 + km dagsturer i fremtiden.

 

 

Er ikke det bare en bekreftelse på det man har observert den siste tiden da?

Heldigvis ble det ikke avlyst denne gangen, i motsetning til sist.

 

Imponerende resultat på denne Volvoen, igjen :)

Synd jeg ikke fikk med meg denne, måtte reise hjemover rett før pga. reisefølge som hadde planer.

 

Flott at dere fant frem, når dere ringte satt jeg i Bosworth'en og kjørte den i rulla :)

 

Kjekt å høre at det gav mersmak dette treffet :)

 

Ja, denne gangen var vi litt mer påpasselige med å opplyse om dette treffet i nærområdet, og i distriktet rundt slik at det kom en del lokale.

Forrige gang var det kun her, og her var responsen særdeles dårlig dessverre.

Så derfor ble det såpass bra oppmøte denne gangen kontra forrige gang, og vi kunne kjøre igang et treff som viste seg å bli veldig vellykket :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Å legge ut bremsepapirene blir nok ikke aktuelt dessverre, da det er ganske personlig for den enkelte.

Så viss noen vil legge ut sine papirer her er det helt greit, men å legge ut folk sine papirer uten samtykke blir nok ikke gjort dessverre.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Høyest målte effekt var Thorsen sin S2 ja, med 635hk på hjul, dog med lavere trykk enn han har bremset max effekt med :)

Men syns det var sporty og stille opp å ta effektmåling med en såpass ekstrem bil på et sånt treff, det var hyggelig :)

Den er 4x4 ja, men har koblet om til kun bakhjulstrekk for å kunne ha bilen i rulla :)

Så den bakdiffen har noe å henge fingrene i ja :P

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...