Jump to content

2,9 twinturbo clutch?


Guest fklevengen

Recommended Posts

Guest fklevengen

Hei.

 

helt ny her på forumet. kjøpte Scorpio'en til Per Olav her på forumet.

Fungerer veldig bra men den slura litt på clutchen på 4 og 5 gir på litt turtall.

kan det gå seg til hvis jeg lar den stå litt? har ikke slura før liksom.

Link to comment
Share on other sites

Guest fklevengen

ok:) fått en del PM'er så skal nok gå bra:) beklager alle spørsmål. kommer vel til å bli bedere kjent her på forumet ettersom jeg også har fått "ford sjuka" :P

Link to comment
Share on other sites

Guest fklevengen

får se hva det blir til. blir hvertfall en cosworth clutch tror jeg:) blir nok en liten prosjekt tråd om bilen når jeg får et sted å stå:)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit ja.

Noe her som kan svare på hvor mye nm en orginal std cosw 4x4 kan holde? Tror ikke den vil holde lenge på denne motoren.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

helt ny her på forumet. kjøpte Scorpio'en til Per Olav her på forumet.

Fungerer veldig bra men den slura litt på clutchen på 4 og 5 gir på litt turtall.

kan det gå seg til hvis jeg lar den stå litt? har ikke slura før liksom.

Dette er ikke noe som vil gå seg til, tvert i mot så vil det bare bli værre og værre da motoren rett og slett produserer høyrere dreiemoment enn hva clutchen kan holde.

Det finns flere forskjellige oppgraderings alternativer, Helix som Kollevoll selger er én mulighet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...