Jump to content

Til dere som har XR4i...


Guest HUGO

Recommended Posts

Guest HUGO

Hei!

 

Går med seriøse planer om å anskaffe meg en XR4i snart...hvordan er den i forhold til en vanlig 2.0? Er det no futt i den orginalt? Hvordan er den å kjøre sånn generelt?

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt en xr4i engang, syntes den var bra. Tok opp en båt ifra havet og det klarte den uten problemer. :D

 

Den var ikke noe sportsbil men bra nok, det kom vist ut en turboutgave i usa så du får sikkert tak i trimmings deler derfra. Den som jeg kjørte var ellers ikke forskjellig ifra en standard sierra.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

6er Sierra er en helt annen dimmensjon en 4er. 8)

Ikke alle firere :D :lol:

 

Ikke alle som tenker supersportsbil når vanlig 4er nevnes :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt en xr4i engang, syntes den var bra. Tok opp en båt ifra havet og det klarte den uten problemer. :D  

 

Hengerfeste på en Xr4i. Snakk om gnient. Hekte krok på en orginalt 2plana spoilerbil :shock:

Link to comment
Share on other sites

Nok avsporing.

Råeste Ford jeg har kjørt er orginal og mint uten noe mikkmakk eller kødd 2.9 4x4 145hk/216nm. Digg lyd og kraft når du trenger det.

 

Regnvåte veger på Nesodden? Hastalavista no problemo 8)

Tror ikke det hadde vært den samme opplevelse i en 105gasser 4er Sierra.

For den som ikke vet. Nesodden er bondeland med krøn, sving, 50-80skilt omhverandre og ingen trafikk. Ihvertfall ikke etter dagsrevyen.

 

Har også ofte vært passasjer i 2.9sedan da den var ny. Igjen en digg opplevelse. Ble litt skuffet når den ble byttet ut med Mondeo stv :(

 

Kom på noe til slutt.

2.8 Xr4i er satt mye høyere i forsikring enn en 2.9v6.

Fikk 21ran på Xr4i mot normalt? 16frekkheter på en 2.9 GL. :roll:

Noe å tenke på det selv om Xr4i er så mye mer enn en vanlig Sierra.

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Fikk 21ran på Xr4i mot normalt? 16frekkheter på en 2.9 GL. :roll:  

Noe å tenke på det selv om Xr4i er så mye mer enn en vanlig Sierra.

 

Hadde du mye verdifulle ting i bilen eller??? 21 ran er jo ganske heavy :(

Link to comment
Share on other sites

Ikke tilleggsforsikret hvis det var det de tenkte på.

Ba om 12k km, 20%, alarm, ikke park på gate og delkasko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det kom vel en XR4Ti i USA, var ikke det 2,3 liters V6 med turbo?

 

Jeg har en XR4x4, og jeg synes ikke at den går noe spesielt bra, men sierra is klarer ikke å holde følge. Det er 2.8 mekanisk innsprøytning. Bilen går jo litt bedre enn en is. En gang jeg kjørte ned fra shellstasjonen på Skedsmokorset og ned til hellerudsletta, hadde jeg bånn gass hele veien, og bilen klarte litt over 210km/t på nåla. Nåla viser ganske riktig. Har sjekka det utallige ganger på fartsmålinger lags veien. Ellers så har jo bilen litt forbedringer enn den 2L sierran jeg hadde før.

 

Bilen min har takluke, tåkelys i støtsfangerne, 5gir, MYE bedre seter, turteller i instrumentpanelet, ALUfelger, intervalljusterer for vindusviskerne, firhjulstrekk, 2.8i

 

Skal man ha bil som går bra, bør man vurdere cosworth fremfor XR4i!

De går mye bedre enn XR4i, og er mye billigere og lettere å trimme.

Link to comment
Share on other sites

Det kom vel en XR4Ti i USA, var ikke det 2,3 liters V6 med turbo?

 

2.3 4er ohc 175hk samme som i Thunderbird coupe midt80tall.

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO

4WD drivverket på XR4x4i stjeler vel en del HP...vil tro at vanlig XR4i (2wd) går litt bedre. 150 HP (XR4i) burde gå litt bedre enn 115 HP (iS)...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghia4x4
En gang jeg kjørte ned fra shellstasjonen på Skedsmokorset og ned til hellerudsletta, hadde jeg bånn gass hele veien, og bilen klarte litt over 210km/t på nåla. .
LOL, jeg hadde 185km/t - bare fra motsatt startsted, oppoverbakken mot Shell stasjonen. Satte på plass en drittunge i en fitte ny Avensis 2.0. Haha! Skulle sett trynet hans da den gamle Sierra stasjonsvogna sakte men sikkert begynte å krype opp på sia hans...

 

Råeste Ford jeg har kjørt er orginal og mint uten noe mikkmakk eller kødd 2.9 4x4 145hk/216nm. Digg lyd og kraft når du trenger det.

 

Fett sagt, takk! LOL. Seriøst, det er sjef lyd ifra den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

xr4x4 er etter boka 0.2 sec. raskere enn xr4i`en!!!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg vil si er at xr4x4 er gromme vinterbiler (opp bakken). :lol:

Og bruker mye suppe......

:?

 

Det koster å være mann desverre

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...