Jump to content

Gasser VS K-jet


Sondre91

Recommended Posts

vil tro du har litt å hente ved å bruke dobble 40-45 webere eller mc gassere.

sammen med annen kam og kanskje litt bearbeiding av toppen blir det bra:)

go for it!

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

ja har veldig lyst men noen her sier att en gasser vil bli mer propp i hullet en det k-jetten blir :huh:

 

Men av modifikasjoner så er toppen planet 1-1,5 har Kent kam "usikker type" og simons annlegg hele veien fra manifoil :)

 

Tenkte også på å porte litt der innsug møter toppen ... Jeg har troen på gassere... tror det kan bli bra :)

Edited by Sondre91
Link to comment
Share on other sites

Fordelen med K-jet'en er at den allerede er på plass og er tilpasset motoren.

 

Og det er vel også stort sett den eneste fordelen også.

Å montere gassere er jo ikke akkurat rakettforskning :)

Vertfall ikke med såpass mange ferdilagede kit etc. som er tilgjengelig til desse motorene.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så vil aldri en gasser kunne flowe bedre en innsprut grunnet konstroksjonen til en gasser, og når man ser på det så har original xr3i innsuget oftest lengre runnere en de fleste gasser systemer.

 

det att xr3i innsuget har dårlig "passform" med tanke på der innsug møter topp kan muligens være en bevisst handlig fra ford,

innsnevringen i slutten av xr3i innsuget kan ha den enkle funksjonen att det øker luft hastigheten over dysen ?

 

Selvfølgelig har K-jet systemet "Continious-jet" den missen att den alltid tilfører drivstoff og dermed får en dårligere forstøvning.

 

Men man har sett att de fleste som trimmer N/A har funnet ut gjennom tiden att innsprut vil funke bedre enn gasser.... i "gamle dager" da man trimmet ohc for rally fant man ut att det var hele 30 hester å hale på en N/A trimmet ohc med innsprut fremfor gasser,

 

Det att en sier att k-jetten ikke funker til høye effekt uttak er greit nokk men man har jo hentet 180 hk utav rst med k-jet og da har man vertfall plenty med kapasitet til å trimme N/A

 

Men alt i alt tror jeg fremdeles K-jetten er ett bedre system enn Gasser... Jeg bare sier det jeg er ingen ekspert på K-jetten så hvis noen har håndfaste bevis på att gasser funker bedre enn K-jet så ville det vert veldig interessant og sett :)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så vil aldri en gasser kunne flowe bedre en innsprut grunnet konstroksjonen til en gasser, og når man ser på det så har original xr3i innsuget oftest lengre runnere en de fleste gasser systemer.

 

det att xr3i innsuget har dårlig "passform" med tanke på der innsug møter topp kan muligens være en bevisst handlig fra ford,

innsnevringen i slutten av xr3i innsuget kan ha den enkle funksjonen att det øker luft hastigheten over dysen ?

 

Selvfølgelig har K-jet systemet "Continious-jet" den missen att den alltid tilfører drivstoff og dermed får en dårligere forstøvning.

 

Men man har sett att de fleste som trimmer N/A har funnet ut gjennom tiden att innsprut vil funke bedre enn gasser.... i "gamle dager" da man trimmet ohc for rally fant man ut att det var hele 30 hester å hale på en N/A trimmet ohc med innsprut fremfor gasser,

 

Det att en sier att k-jetten ikke funker til høye effekt uttak er greit nokk men man har jo hentet 180 hk utav rst med k-jet og da har man vertfall plenty med kapasitet til å trimme N/A

 

Men alt i alt tror jeg fremdeles K-jetten er ett bedre system enn Gasser... Jeg bare sier det jeg er ingen ekspert på K-jetten så hvis noen har håndfaste bevis på att gasser funker bedre enn K-jet så ville det vert veldig interessant og sett :)

nå er det også forskjell på k-jet og ke jet som sitter på rst da.

Link to comment
Share on other sites

Eneste store ulempen med k-jet er responsen, som minner litt om digitalkameraer :P Det er også tvilsomt at k-jet skal kunne yte noe i nærhetern av fire separate spjeld (gassere eller TB'er) men det er urtysk, og gir greit bunndrag og mellomregister, greit forbruk og varer tilnærmet evig

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Eneste store ulempen med k-jet er responsen, som minner litt om digitalkameraer :P Det er også tvilsomt at k-jet skal kunne yte noe i nærhetern av fire separate spjeld (gassere eller TB'er) men det er urtysk, og gir greit bunndrag og mellomregister, greit forbruk og varer tilnærmet evig

 

 

Hva med k-jet og 4 fire separate spjeld da? kan jo funke det også

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det ble levert på Escort ;) og luften må vel uansett passere en luftmassemåler, som igjen skal gi beskjed til en bensinfordeler etc. Erfaringene jeg har fra både Audi og Xr4i'ene (må nevnes at høy kilometerstand kan ha hatt innvirkning) mine gjør at jeg går for gasser eller Efi, jeg elsker gassrespons ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Gasser respons og ikke minst lyden kunne jeg hatt stor glede av ^_^

 

Men bilen er ikke noe å bruke så mye peng på får helle spare litt å kjøpe ett bedre utganspunkt en gang...

er sikkert litt bedre på vinterstid med k-jet viss en tenker på ising :glare:

Link to comment
Share on other sites

Jo om jeg ikke husker feil er ikke gamle Ford gassere så veldig glade når det ikke er 18 grader og 15 % luftfuktighet ute, litt vind fra sørøst og man egentlig ikke har det travelt ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det ble levert på Escort ;) og luften må vel uansett passere en luftmassemåler, som igjen skal gi beskjed til en bensinfordeler etc.

 

sant, sant, men hadde hvert morsomt å teste ut k-jet med itbs :D.

noen som har sett et slikt oppsett før?

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jo om jeg ikke husker feil er ikke gamle Ford gassere så veldig glade når det ikke er 18 grader og 15 % luftfuktighet ute, litt vind fra sørøst og man egentlig ikke har det travelt ;)

 

Cortina'en min startet i allslags vær og vind! :)

 

Men K-jet er noe skit, du kan vel bare regne med at når du har økt effekt med toppen 20% er blandingen for mager, det problemet får du ikke med throttlebodies eller gasser. Jeg ville gått for gasser siden du har en 80talls escort, så det står litt til stil med bilen, og man får ikke fetere innsugnings lyd enn gassere!

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...