Jump to content

Overtaker for E50


tomnsr

Recommended Posts

Har trua på denne eg òg. Har E-50 no, men når den skal byttes så blir det en garrett gt av noe slag. Mest sannsynlig 3076. Grei pris på den du har linka til der

 

Vi kommer til å ta inn av denne typen i nermeste fremtid for testing i vår egen bil å for salg...

 

Prisen kommer da til å ligge på 12995 inc mva + frakt i norge...

 

Om noen er intresert så kommer vi til å bestille inn flere iløpet av februar..

Link to comment
Share on other sites

Til den prisen skal jeg faktisk vurdere å kjøpe ifra 909motorsport!

 

Mye enkler med tanke på garanti osv.. håper jeg ikke får bruk for det da!

 

 

 

 

Noen som har prøvd denne turboen selv? når kommer ladetrykket?

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd denne turboen selv? når kommer ladetrykket?

Det mange ser ut til å overse er det faktum at selve motoroppsettet og mappingen har en enorm betydning for spool up. En bekjent med GT3076 på sin "norskspec." 2,0L Cosw. fikk ikke fullt ladetrykk før motorturtallet var mellom 4500 og 5000 o/min.

 

Kompetente motorbyggere i England klarer fullt ladetrykk på 2,0 L Cosworthmotor med GT3076R på ca. 3000 o/min og nærmere 500 hk ved ca. 7000 o/min.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

No shit.. Men er det noen som har prøvd denne turboen selv?

 

909motorsport: stemmer det at det ikke blir noen form for garanti på denne turboen?

 

 

Skal få sjekket korleis reglene er i norge på dette når vi selger turboen...Men det stemmer nokk at garett ikkje har garanti på kule lagrede turboer...Så for å sei det sann så får ikkje vi noken garanti...men skal sjekke opp ka garanti vi må stille på dette...

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor du tar disse fra jeg 909, men jeg er int i pris på en GT3071R med ar72 bakhus, fortrinnsvis bolt-on på Cosworth(Det som ATP har) evt et med V-Band som jeg bruker ext wastegate til.

Hvis det blir aktuelt henter jeg den hos deg, bor ikke så fryktelig langt unna.

 

 

Håper det gikk greit trådstarter at jeg lånte tråden din litt. ;)

Edited by Minibønna

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Skal få sjekket korleis reglene er i norge på dette når vi selger turboen...Men det stemmer nokk at garett ikkje har garanti på kule lagrede turboer...Så for å sei det sann så får ikkje vi noken garanti...men skal sjekke opp ka garanti vi må stille på dette...

Skulle forundre meg stort om du kan selge en turbo som norsk forhandler uten å gi garanti mot fabrikasjonsfeil. Må da være brudd på forbrukerkjøpsloven..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skulle forundre meg stort om du kan selge en turbo som norsk forhandler uten å gi garanti mot fabrikasjonsfeil. Må da være brudd på forbrukerkjøpsloven..

 

 

Jobber med å finne eit svar på dette...men garanti mot fabrikasjons feil må vi stille ja.driver å venter fra svar fra garrett ogsa...

Link to comment
Share on other sites

Skulle forundre meg stort om du kan selge en turbo som norsk forhandler uten å gi garanti mot fabrikasjonsfeil. Må da være brudd på forbrukerkjøpsloven..

Den norske forhandleren har forpliktelser i forhold til den norske kjøpsloven, men det har selvsagt ikke utenlandske Garrett. Utgifter i forbindelse med at dette skrøpelige lagerskortet raser må derfor dekkes av den norske forhandlerens fortjeneste og velviljen til å ordne opp står i stil til dette.

 

 

Kan noen forklare hva forskjellen er på oppsettet som den kan leveres med?

 

GT3076R(Default)

GT35R(Add $200 Option)

Stage III (76 trim)

Da dette turbinhuset passer Cosworth grenrør og Cosworth down pipe, så er det selvsagt viktig at det passer på de turboene som brukes mest på Cosworth også.

 

GT3076R betyr at turbinhuset er maskinert til å passe Garrett turboer med GT30 turbinhjul og lagerdel.

GT35R for, hehe, ja gjett.

Stage III betyr at huset er maskinert til å passe til Turbonetics (gamle Garrett sin T-serie lagerdel) og T3 steg III turbinhjul som brukes til turboer som f.eks E46, E50 og antageligvis 76 trim "F1" hjulet som brukes i GT-K serien.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jobber med å finne eit svar på dette...men garanti mot fabrikasjons feil må vi stille ja.driver å venter fra svar fra garrett ogsa...

 

Husk og at det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett... :)

 

Det mange ser ut til å overse er det faktum at selve motoroppsettet og mappingen har en enorm betydning for spool up. En bekjent med GT3076 på sin "norskspec." 2,0L Cosw. fikk ikke fullt ladetrykk før motorturtallet var mellom 4500 og 5000 o/min.

 

Kompetente motorbyggere i England klarer fullt ladetrykk på 2,0 L Cosworthmotor med GT3076R på ca. 3000 o/min og nærmere 500 hk ved ca. 7000 o/min.

 

Ka er fullt trykk då ?

Finnes det noen kurver på dette ?.... :)

Link to comment
Share on other sites

Engelskmennene VET selvsagt at man ikke får noe trøkk i en liten 4 syl. 2,0L motor uten godt med ladetrykk så de lader godt over 2,0 BAR. Spesielt godt fokus på effekten ved 4000 o/min på Cosworthmotorer avslører kompetanse på en brutal måte.

har ikke papir på denne, men med 3076r" som er større" så fikk en engelsk mann disse talla på 63 eksos hus

0.63 a/r turbine housing

RPM Bst BP Torque BHP

3000 13 10 238.8 138.1

3500 32 24 389.4 259.2

4000 32 27 388.3 297.5

4500 32 31 404.1 345.0

5000 32 34 397.0 379.7

5500 32 37 393.0 413.2

6000 32 39 398.7 457.9

6500 32 44 382.7 474.4

7000 32 56 370.8 495.6

7500 32 65 340.3 485.3''

 

Bst er lade trykk, 32PSI x 0,07 = 2,24 bar fra 3500 rpm.! det burde sises og være bra..

Her en norsk motor med GT3076R:

http://www.halandtuning.no/Escort_Cosworth_407_hp.asp

Og her en norsk 477 hk sak.

http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_477_hp.asp

 

ATPturbo.com har også noen eksempler på prestasjoner.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Husk og at det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett... :)

 

og det er nok reklamasjonsretten som vil bli brukt under f.eks om lageret raser.

 

Reklamasjonsrett

 

Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

 

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

 

Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen.

 

En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Etter forbrukerkjøpsloven har selgeren også en streng opplysningsplikt som sier at han må opplyse om alle forhold som du har grunn til å regne med å få. Det vil si at du har krav på å få opplysninger dersom det er deler ved produktet som må påregnes å ha en kortere levetid eller som trenger særskilt vedlikehold. Dersom selgeren ikke har gitt deg slike opplysninger (enten direkte, i bruksanvisning eller lignende) vil det som regel være en mangel hvis det oppstår feil på varen i reklamasjonstiden.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

En annen med Cosworth og GT3076R som også fikk store tall i samme benk, til tross for moderat ladetrykk (og små dyser).

Catcams-2330828.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Protrim er vertfall helt ubrukelige å få tak i mtp. kjøp av turbo.

Prøvde å få tak i de i fjor ang. kjøp av GT35 når jeg handlet det, men det var ikke kjangs å få tak på de.

Når jeg først fikk tak i noen derfra var det bare bortforklaringer og henvisninger til andre i firmaet, som heller ikke gikk an å få tak på..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

kommer på 12500 den og med frakt og moms. protrim selger sin 3076r for 12000. litt lyst på sliken selv.. men vet ikke helt om jeg skal gå for den elle gt35

Er det GT35R (82 mm stor diameter + kulelager) du mener eller er det faktisk GT35? (76 mm sd og vanlige lager).

GT35 er i tilfelle en turbo med ganske stor turbin i forhold til kompressor og slikt gir gjerne gode resultater og historier.

GT35 er mye nyere og bedre enn gamle Holset H1C, men se denne, 114% effektøkning med kun 0,8 BAR ladetrykk, forgassere og fordeler :lol: :

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...