Guest jompa Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm. Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu. Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den. Specs på motor: 205 blokk,standard borring portet topp (autotrim) 2wd 2wd grenrør org kammer rs500 kjøler vs motor omsveiset pleneum 3" bmw spjeldhus garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk? 34 accurator 3 bar map lysegrønne dyser 330 chip...... merke superchip...?? har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette? Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr? Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet?
Guest jompa Posted February 2, 2010 Posted February 2, 2010 3 bar map er montert hvis du leser hele posten
Tore_TJ Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 denne ville jeg livemappet med det oppsettet..
grcossie Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm. Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu. Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den. Specs på motor: 205 blokk,standard borring portet topp (autotrim) 2wd 2wd grenrør org kammer rs500 kjøler vs motor omsveiset pleneum 3" bmw spjeldhus garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk? 34 accurator 3 bar map lysegrønne dyser 330 chip...... merke superchip...?? har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette? Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr? Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet? Hør med pukkelrygg innpå her, han lager chip til ditt oppsett , som funker bra. Han kan også live mappe
RS 1000 Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 (edited) Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm. Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu. Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den. Specs på motor: 205 blokk,standard borring portet topp (autotrim) 2wd 2wd grenrør org kammer rs500 kjøler vs motor omsveiset pleneum 3" bmw spjeldhus garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk? 34 accurator 3 bar map lysegrønne dyser 330 chip...... merke superchip...?? har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette? Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr? Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet?Oppstart av nybygget motor må gå feilfritt og raskt. Motoren skal rett opp på 2000 o/min og holdes der. Dette krever at alt ved motorstyringen er korrekt. 1. TB03403 er den originale Escort Cosworth turboen som med det unødvendig store A/R 0,63 huset i enkelte tilfeller omtales som 430 hk turbo. 2. -34 actuator er gode greier.3. De lysegrønne # 355 Volvo dysene er ikke gode greier til Cosworth. Hvis delenummeret som står på plasten på dysen slutter på 355 så er dette såkalte steg 2 eller 315 hk dyser. 4. Steg 5 Chip til grådyser er nok ett såkalt 430 hk oppsett. 5. "330 opsett..." på original map sensor eksisterer ikke, så her er store feil ute å går. 6. Hvis denne motoren har redusert komp. forhold så er grådysene og Attford Steg 5 chippet greit til en T34 med 360 lagring og nærmere 2,0 BAR ladetrykk. Hvis motoren har originalt komp.forhold og eierens ambisjoner om ladetrykk er rundt 1,5 BAR, da er mørkegrønne dyser #803 og ett steg 3 chip fra Ahmed Bayjoo eller Motorsport developments i utgangspunktet ett mer korrekt valg slik jeg ser det.Så har man dette med porting og "forbedret" innsug som endrer det meste og som i praksis krever at det live mappes for at motoren skal holde over tid hvis du bruker den hardt. Hvis dette skal gjøres så bør det gjøres skikkelig. Skikkelig koster endel kr. så for å få ett resultat som står i forhold til utlegget ditt så bør selve motoroppsettet være korrekt og komplett og sånn sett mangler det her ett sett med kammer som har vist seg å fungere godt sammen med T34 turboen din. Edited February 3, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now