Jump to content

div cosworth spm.


Recommended Posts

Posted

Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm.

 

Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu.

 

Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den.

 

Specs på motor:

205 blokk,standard borring

portet topp (autotrim) 2wd

2wd grenrør

org kammer

rs500 kjøler

vs motor omsveiset pleneum

3" bmw spjeldhus

garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk?

34 accurator

3 bar map

lysegrønne dyser

330 chip...... merke superchip...??

har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette?

 

Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr?

 

Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet?

Posted

3 bar map er montert hvis du leser hele posten

Posted
Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm.

 

Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu.

 

Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den.

 

Specs på motor:

205 blokk,standard borring

portet topp (autotrim) 2wd

2wd grenrør

org kammer

rs500 kjøler

vs motor omsveiset pleneum

3" bmw spjeldhus

garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk?

34 accurator

3 bar map

lysegrønne dyser

330 chip...... merke superchip...??

har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette?

 

Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr?

 

Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet?

 

Hør med pukkelrygg innpå her, han lager chip til ditt oppsett , som funker bra. Han kan også live mappe

Posted (edited)
Hei,har kjøpt en sierra cosworth sedan for en tid tilbake,har div spm.

 

Dette er en sedan cosworth,rwd l6 ecu.

 

Motor å gear overhalt nå i vinter,så skal snart ha oppstart på den.

 

Specs på motor:

205 blokk,standard borring

portet topp (autotrim) 2wd

2wd grenrør

org kammer

rs500 kjøler

vs motor omsveiset pleneum

3" bmw spjeldhus

garret tb3403,trim 50l,360 lager...63 eksoshus...hvilken turbo er dette?mye hk?

34 accurator

3 bar map

lysegrønne dyser

330 chip...... merke superchip...??

har å en atford steg v chip å grådyser......hvilken chip er dette?

 

Da jeg hentet bilen var det orginal map på....å 330 opsett...så lurte på veien å gå videre...bare å hive chippene til fan,å få ny elr?

 

Noen som har tips til valg av dyser å chip til dette opsettet?

Oppstart av nybygget motor må gå feilfritt og raskt. Motoren skal rett opp på 2000 o/min og holdes der. Dette krever at alt ved motorstyringen er korrekt.

1. TB03403 er den originale Escort Cosworth turboen som med det unødvendig store A/R 0,63 huset i enkelte tilfeller omtales som 430 hk turbo.

2. -34 actuator er gode greier.

3. De lysegrønne # 355 Volvo dysene er ikke gode greier til Cosworth. Hvis delenummeret som står på plasten på dysen slutter på 355 så er dette såkalte steg 2 eller 315 hk dyser.

4. Steg 5 Chip til grådyser er nok ett såkalt 430 hk oppsett.

5. "330 opsett..." på original map sensor eksisterer ikke, så her er store feil ute å går.

6. Hvis denne motoren har redusert komp. forhold så er grådysene og Attford Steg 5 chippet greit til en T34 med 360 lagring og nærmere 2,0 BAR ladetrykk.

Hvis motoren har originalt komp.forhold og eierens ambisjoner om ladetrykk er rundt 1,5 BAR, da er mørkegrønne dyser #803 og ett steg 3 chip fra Ahmed Bayjoo eller Motorsport developments i utgangspunktet ett mer korrekt valg slik jeg ser det.

Så har man dette med porting og "forbedret" innsug som endrer det meste og som i praksis krever at det live mappes for at motoren skal holde over tid hvis du bruker den hardt.

Hvis dette skal gjøres så bør det gjøres skikkelig. Skikkelig koster endel kr. så for å få ett resultat som står i forhold til utlegget ditt så bør selve motoroppsettet være korrekt og komplett og sånn sett mangler det her ett sett med kammer som har vist seg å fungere godt sammen med T34 turboen din.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...