Jump to content

original -86 vingebil


Loffen

Recommended Posts

En kamerat sliter med vingebilen sin, og har igrunn prøvd det meste...

 

Slik er situasjonen: Ved flytting av bilen, døde den bare helt ut ved ett smell... Etter å ha fått den hjem, har han byttet tenningsmodul, coil, sensor ved reimhjul på veiv, vanntempføler bak på toppen, trigger inni fordeler, hjerneboks...

Bilen har fortsatt null gnist... Noen som har noe forslag? Bilen er som sagt helt original, og km.stand knappe 55000km.

 

-Tormod

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i første post, den er allerede byttet... han har en sedan-cosworth også, så prøver deler fra den som han veit funker...

 

Viser seg at det ikke kommer strøm inn til coil i det hele tatt... Slik jeg kjenner til, skal det jo komme strøm inn til coil så fort tenning slås på, uten å dra rundt starter... Er det en skjult smeltesikring på vingebil originalt??? Eller er det andre som har opplevd samme???

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i første post, den er allerede byttet... han har en sedan-cosworth også, så prøver deler fra den som han veit funker...

 

Viser seg at det ikke kommer strøm inn til coil i det hele tatt... Slik jeg kjenner til, skal det jo komme strøm inn til coil så fort tenning slås på, uten å dra rundt starter... Er det en skjult smeltesikring på vingebil originalt??? Eller er det andre som har opplevd samme???

 

Har hatt samme problem, men det var på en sedan. Da var den en slik smeltesikring/ledning rett ved batteri som var røket.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Nordeidet
En kamerat sliter med vingebilen sin, og har igrunn prøvd det meste...

 

Slik er situasjonen: Ved flytting av bilen, døde den bare helt ut ved ett smell... Etter å ha fått den hjem, har han byttet tenningsmodul, coil, sensor ved reimhjul på veiv, vanntempføler bak på toppen, trigger inni fordeler, hjerneboks...

Bilen har fortsatt null gnist... Noen som har noe forslag? Bilen er som sagt helt original, og km.stand knappe 55000km.

 

-Tormod

 

Har dere skjekket g-kraft sensoren. På de fleste biler etter 86 står det en g-kraftsensor i bagasjerommet som skal kutte strømmen til coilen dersom bilen blir utsatt for en ulykke. Jeg vet at sierra og scorpio var/er plaget med at disse ryker.

Link to comment
Share on other sites

Ta av dekslet rundt rattstammen og se på koblingsstykke til tenningslåsen. Kan høres ut som det har brent seg no der.. Ganske vanlig på de.

 

jeg støtter denne teorien jeg. men holder en tanke på de 2 rele'ene vid siden av hjernen. er en sikring i det ene.

den g-føleren er bare til bensinpumpa og ikke tenning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...