Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei..

jeg er ute etter en "oppskrift" på hvordan lage shorth shift på t5 kasse selv?

har hørt om flere som har jort det tidligere, og etter det jeg hører er de svært fornøyd !

:mellow:

Posted

Hvorfor shortshift på T5 når de ikke liker raske giringer uten shortshift engang. De ryker fort nok uten å montere det.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Er bedre å gire med shortshift enn med det orginale roret. MÅ ikke rive og slite i den bare fordi det heter shortshift.

2wd sierra cosworth

Posted

Har rasa plenty med synk ringer og bøyd skiftegafler på t5 uten shortshift, så jeg mener det er helt ubruklig på en t5. De er for trege til å henge med selv uten. Men selvfølgelig kan det fungere fint om bestemor skal en tur i butikken på lørdagen, men på bane med horna tvers igjennom hjelmen er det bare ett tidsspørsmål.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Hvor ofte? Mest mulig. Ett år hadde jeg forbruk på ei kasse pr helg 3 helger på rappen. Ekke best det i lengden.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Eg har T5 og shortshift i min escort. Og eg monterte ikke den pga banekjøring. Men med en strøken kasse så går girskiftene upåklagelig lett og "litt" kortere enn vanlig. Er det noe poeng i dette?? Ja er min mening. Men skal det gires aktivt på bane så klarer de fleste å ødelegge disse kassene om man har shortshift eller ei. Eg synes ihvertfall det var greit med litt kortere giring.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...