Jump to content

Ford Sierra 2.9 i 4x4


EEH

Recommended Posts

Hva mener dere at en Ford Sierra MK2 Kombi-coupe er verdt?

 

Specs:

5-dørs Kombi

4x4

2.9 EFI motor

Pen i lakken, et rust hull på ene kanal og litt i begge bakskjermene langs kanten

 

Interiør: Som nytt

 

Motorrom: Strøkent

 

Motor: Tikker ikke noe som helst

 

Drivverk: Minimalt slark

 

Felger: Orginale ford felger som er strøkne

 

Akkurat EU-godkjent

 

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

bilder hjelper ;)

 

Har desverre ingen bilder av bilen det gjelder. Har vært og sett på den, og den ser ut til og være i veldig bra stand, utenom de små kosmetiske tingene og hullet i kanalen. Men det er jo snakk om 2-3 timer med pussing, sveising og lakkering da. Så ikke store greiene.

 

Interiøret så ut som at var helt nytt.

 

Og motorrommet var så strøkent at man nesten skulle tro hele motoren var nyoverhalt. +at motoren ikke hadde noen av de typiske tikke og tokke lydene.

Edited by EEH
Link to comment
Share on other sites

tipper mellom 15 og 20 tusen, er tross alt en kombi. hadde dette vært en sedan, så kan man legge til noen lapper

 

 

Dette er helt orginalt utseende at typen med grøftelys nede. Pen mørk blå metallic farge.

 

Eneste som er med fangerne er at det mangler en liten bit på siden ved eksosanlegget.

 

Takk for tipsene, er bare og diskutere mer. Henter mest sannsynlig bilen i morgen, så om noen vet om svakheter eller ofte feil med motor eller drivverk på disse så skrik ut! Så vet jeg hva jeg skal se etter.

 

Jeg har kun erfaring med 2 liter OHC motorene og bakhjulstrekk, så her trenger jeg sikkert og vite noen småting.

 

Karosseriene vet jeg veldig mye om etter og ha hatt en del sierra så vet hvor jeg skal lete der. Selger heiser den også opp i løftebukk for meg før kjøp, så har gode muligheter til og sjekke alt både over og under bilen. :)

Link to comment
Share on other sites

Årsmodell og km?

Høres ut som en interessant Sierra. 2,9 motoren er deilige maskiner. Og med 4x4 vil nok overgangen fra 2,0 ohc bli stooor.

En litt vanlig feil på 2,9 maskinene er at de hydrauliske løfterne kan klapre litt, men dette er egentlig en fillesak. Er motoren god går de normalt styggpent.

Etter min mening er dette løp og kjøp for en Sierra entusiast! Men enig med flere her, kombi karosseriet er ikke veldig vakkert.. Men dette er jo tross alt en 2,9 4x4 da.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

denna som står i drøbak?

 

Stemmer Odin, Jan Erik sin.

 

Årsmodell og km?

Høres ut som en interessant Sierra. 2,9 motoren er deilige maskiner. Og med 4x4 vil nok overgangen fra 2,0 ohc bli stooor.

En litt vanlig feil på 2,9 maskinene er at de hydrauliske løfterne kan klapre litt, men dette er egentlig en fillesak. Er motoren god går de normalt styggpent.

Etter min mening er dette løp og kjøp for en Sierra entusiast! Men enig med flere her, kombi karosseriet er ikke veldig vakkert.. Men dette er jo tross alt en 2,9 4x4 da.

 

 

Det er en 92 modell med ca 193000 på telleren.

 

Ja, motoren går helt stille og fint. Draget er bare i den. ;) Er vandt med 2.0 IS Turbo motor da, men syntes ikke det er så ille i forhold.

 

17!!!!!! poster slettet pga. offtopic. Er da revende likegyldig for trådstarter hvordan dere definerer karosseritypene. Hold dette utenfor slike tråder er dere snille.

 

 

Haha.. Såpass, mye action siden sist jeg var på da. Men er likevel enig i at 5-dørs karosseriet ikke er det peneste, men det var ikke akkurat relevant i denne sammenhengen heller. hehe

 

-------------

 

 

Kjøpte hvertfall bilen idag. Ga 10.000 for den, blir spennende og se på EU-godkjenninga i morra tidlig. :P Fiksa rusta i kanale idag.

 

Fant også ut at bilen er utstyrt med:

 

El-vinduer

Sentrallås

Alarm oppkoblet til sentral lås

El-takluke

Varmetråder i frontrute

 

osv osv.

 

 

Kan sikkert få opp noen bilder i løpet av noen dager hvis folk er interessert.

 

Planer med bilen blir og skifte div filtere, skifte olje og rette opp småting på karosseriet av bulker og overflaterust.

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

grattis! har selv kjørt denne bilen! går godt og fin å kjøre!

 

Ja, jeg er veldig fornøyd. Og blir bare mer og mer overraska over strøkne deler jeg finner på bilen som vanligvis er skada og slitt på alle andre sierraene jeg har hatt.

Link to comment
Share on other sites

kjempe flott bil :D

@fresh ja er vel en grunn til at jeg har 2 vanlige mk2 ;) helt knall bil d :) å veldi praktisk. personlig liker jeg kombien mye bedre enn sedan å stasjvogna.. dog sistnevnt så har jeg ei meining om at kjøper man stasjvogn mangler man bare barnevogna :P

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en svært pen bil ja :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

den så sinnsyk strøken ut då. shiny motor rom :)

 

Jeg skal ta noen ekstra detaljerte bilder når jeg får tak i kamera og legge ut. For og si det sånn så ser alle kablene ut som om de ble lagt opp i går. dønn strøkne.

 

Og idag fant jeg f.eks. klistrelappen på baksiden av solskjermen, den ser jo ut som ble satt på for 1 time siden:P Helt flat, hel og ikke noe møkk eller skrukker på den. Blir overraska over at jeg bare finner mer og mer sånne små detaljer som ser helt ubrukt ut.

Link to comment
Share on other sites

irriterte meg at jeg faktisk ikke handla denne bilen!.. ringte han for 2 uker ca siden og spurte hva han ville ha for den!... var ikke intressert da.. hadde en følelse av at han kom til å holde på den ut sommeren men neida... du tok den du din pølse!! gikk den igjennom eu eller?

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

irriterte meg at jeg faktisk ikke handla denne bilen!.. ringte han for 2 uker ca siden og spurte hva han ville ha for den!... var ikke intressert da.. hadde en følelse av at han kom til å holde på den ut sommeren men neida... du tok den du din pølse!! gikk den igjennom eu eller?

 

 

Hehe.. Ok. Jeg var jo egentlig på leting etter en Sierra i 4-6tusen kroner klassen for og slenge turbomotoren min i. Men når jeg så denna så klarte jeg ikke la være, så lånte litt penger og gikk for den. Var egentlig helt tilfeldig at jeg fikk vite om bilen også da en kollega på jobben kjente han og ga meg nummeret. Så sånn kan det gå. :P

 

Nei, gikk ikke gjennom. Men kun en 2-er feil, og det er ikke ille for en såpass gammel bil! :) Feilen var ca 0,2 for høy måling på CO, men har antagelig funnet løsningen pga et slitent bensinfilter. +at bilen har jo stått lenge og kun blitt kjørt 10 sekunder av gangen nesten de siste 2 årene. Da samler jo lambda sensor og kat. opp en del smuss og sot pga lite bruk. Så jeg bruker den en del nå også skifter jeg bensinfilter på mandag og prøver igjen. Regner med at det ordner seg da. Var jo så nærme og komme gjennom at det var irriterende. Grensa på CO er jo 0,3 og den endte på 0,5.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...