Jump to content

baklys sierra mk1


Xrdriver

Recommended Posts

har den vanlige sierrasyken med at det blir diskolys i baklyktene når jeg bremser eller bruker blinklys. har byttet koblingene og pusset vekk irr osv... så går det en stund så er det tilbake til det samme gamle. noen som har prøvd å lodde ledningene rett på "koblings pinnene" ?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk jordinga du , men på første sierraen byttet jeg alle koblingene til enkle stikkekoblinger, det hjalp greit .

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Finns en måte å gjøre det uten å lodde. Begyn med å fjerne all rust og krrosjon. Du tar så han delen av kontakten, blir vel på lykteinnstasen om jeg husker rett, ei nebbtang som er ganske smal. Bruk tanga og vri alle kontaktpunktene i han delen noen grader samme vei. Tar du for mye får du ikke kontakten på igjen. Har prøvd dette noen ganger og det har kurert for problemer de gangene jeg har prøvd :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Finns en måte å gjøre det uten å lodde. Begyn med å fjerne all rust og krrosjon. Du tar så han delen av kontakten, blir vel på lykteinnstasen om jeg husker rett, ei nebbtang som er ganske smal. Bruk tanga og vri alle kontaktpunktene i han delen noen grader samme vei. Tar du for mye får du ikke kontakten på igjen. Har prøvd dette noen ganger og det har kurert for problemer de gangene jeg har prøvd :)

 

Den støtter jeg. Har fungert fint for meg i hvertfall :)

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Har hatt samme problem selv, denne gangen pga. dårlig jording. Kopla ledning direkte i "lykte-plata" å derreter i chassi. Tror mange Sierra'er har hatt diskolys-problem, hører ofte om de :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Dårlig jording kan i enkelte tilfeller være så enkelt som dårlig kontakt i tilkoplinga, så jeg ville begynt der. Men ja jeg har hatt en bil der lykteinnsatsen var jorda direkte i karosseri.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
har den vanlige sierrasyken med at det blir diskolys i baklyktene når jeg bremser eller bruker blinklys. har byttet koblingene og pusset vekk irr osv... så går det en stund så er det tilbake til det samme gamle. noen som har prøvd å lodde ledningene rett på "koblings pinnene" ?

 

 

Hei

 

Eg klipte berre opp ledningestomper på 10-15cm, lodda dei på, og satt på sukkerbit på enden og kobla til bilens ledningenett.

 

Fungerer veldi fint!

 

Mvh

Arve

Link to comment
Share on other sites

har den vanlige sierrasyken med at det blir diskolys i baklyktene når jeg bremser eller bruker blinklys. har byttet koblingene og pusset vekk irr osv... så går det en stund så er det tilbake til det samme gamle. noen som har prøvd å lodde ledningene rett på "koblings pinnene" ?

 

fungerer sikkert fint det og.

 

eg klippte vekk den org kontakten, og loddet på små kabelsko. det funket og :)

Link to comment
Share on other sites

Jo da, men et ******** vist du er så uheldig å dra av mesteparten av kabelskoene. Baklyktene var kopla opp med kabelsko på første Sierraen min, og fikk litt dårlig kontakt i ene koplinga. Skulle lirke litt på den, og visps så var alle kabelskoene gått av lykta :blink: Sto der når det var mørkt ute, uten noe koplingskjema og skulle prøve å få alle kabelskoene rett på i ei fart :unsure:

Vist orginalkontakten ikke er ihjelrusta eller ødelagt på noen annen måte skal det ikke være noe i veien for å få den til å fungere godt. Koblinger som kabelsko og sukkerbit har ikke noe bedre egenskaper over tid enn den orginale kontakten.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...