Jump to content

Ingen bensin til motor, stoppet under kjøring.


Guest jeantea

Recommended Posts

Sitter detta hen da? For du tenker ikke på det som sitter forran i motorrom?

Blei litt rart skrive dette ja. Ligger i sikringsboksen i motor rommet. Så får du se på bensinpumpe releet. Kansje ta av dekselet å se om det er grilla.

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Blei litt rart skrive dette ja. Ligger i sikringsboksen i motor rommet. Så får du se på bensinpumpe releet. Kansje ta av dekselet å se om det er grilla.

 

Hvis det klikker så funker det sant? For det klikka nå her om dagen. Tror jeg har spurt tidligere også åssen man kan se at ett rele er gåent. Skal ut og ta en kikk jeg på releet. Dobbeltsjekke :)

 

Plukka av ett rele i hvert fall, tror det skulle være riktig. Et grønt ett. Tok av dekselet, og den så veldig fin ut inni. Ingen tegn til at den kunne være svidd så vidt jeg kunne se. =O

Og igjen tilbake til det andre spørsmålet, skal det være 9V i den kontaktet som går fra bagasjerom og ned til bensintank?? Eller kan jeg kjøre 12V på den for å få bekreftet at det er pumpa som det er noe gærent med??

Edited by jeantea
Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

Er det ingen som vet hvaslags spenning det skal være i den koblingen? Ingen som hadde giddi å målt da? Finner koblingen helt bak i bagasjerommet, rett under varseltrekant og slikt på STV i hvert fall. Har lyst til å smelle 12V på den koblingen, men tør ikke når jeg bare har målt 9V.

Hadde vært knall om noen kunne fortalt meg noe om detta, så slipper jeg å rive løs festene til bensintanken, og evt lage meg nye eller noe sånt!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

lenge siden det er skrevet noe her, løst problemet?

 

jeg trur det skal vel mest trolig være 12 volt. har du sjekka jordinga til pumpa? den sitter bakerst i de rommene under gulvet rett under platene.

 

kan prøve å sjekke den kontakten på min i ettermiddag hvis jeg husker det.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

lenge siden det er skrevet noe her, løst problemet?

 

jeg trur det skal vel mest trolig være 12 volt. har du sjekka jordinga til pumpa? den sitter bakerst i de rommene under gulvet rett under platene.

 

kan prøve å sjekke den kontakten på min i ettermiddag hvis jeg husker det.

 

Hei. Har ikke fått løst det enda, og akuratt nå om dagen er jeg litt opptatt med skole (eksamen til uka).

Hadde vært kjempefint om du hadde giddi å målt litt på kontakten din, for da slipper jeg å skru ned hele bensintanken (som det selvølgelig er litt rustne fester på og slikt -_-)

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forresten den skrua du sleit med til bensintanken, jeg gjorde akkurat det samme. Den ene skrua sitter helt idiotisk nok med en mutter på baksia av den, det er derfor den går rundt og rundt. Du er nødt til å få lirka en fastnøkkel eller lignende på baksiden av skruen på mutteren som sitter der, hvis du skal ha den tanken. Var sånn på min 94 modell hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

Forresten den skrua du sleit med til bensintanken, jeg gjorde akkurat det samme. Den ene skrua sitter helt idiotisk nok med en mutter på baksia av den, det er derfor den går rundt og rundt. Du er nødt til å få lirka en fastnøkkel eller lignende på baksiden av skruen på mutteren som sitter der, hvis du skal ha den tanken. Var sånn på min 94 modell hvertfall.

 

Okai, men åssen fikk du lirka en fastnøkkel eller noe inni der, er jo så trangt atte FY! har du størrelsen på mutteren eller??! =D

Link to comment
Share on other sites

Okai, men åssen fikk du lirka en fastnøkkel eller noe inni der, er jo så trangt atte FY! har du størrelsen på mutteren eller??! =D

 

Hehe nei jeg har ikke størrelsen. Tror jeg ga opp.. Skulle egentlig bytte de bånda som holdt tanken men ga opp. Jeg fikk lirka en fastnøkkel oppi der men det var noe helvete å holde den der.

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

Okai. Da har jeg et par dager med konstant banning forran meg da :) Det er ja alltid hyggelig :) Hehe :) Hvis jeg får det helt løst og ut, så skal jeg vel si meg fornøyd kanskje :P hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

Jess. Da har det kommet til at vi rett og slett klipte det ene båndet som holdt bensintanken oppe ^^

Også lurer jeg litt på de slangene som sitter på bensintanken. er det bare å dra av de? Den ene slangen sitter med to sånna klemmer, og den andre skjønner jeg egentlig ikke hvordan sitter, men det er en stor klump på den da. :)

 

Takker for all hjelp så langt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea

Kk. Da trenger jeg litt hjelp til bytte av bensinpumpe, eller i hvert fall få den ut? Eller behøver kanskje ikke det for å teste om den går. Vurderte å sette pumpa opp til ford, men de vil kanskje ha med hele tanken eller?!

Hvordan burde jeg gjøre dette??! =)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest jeantea

Hehe nei jeg har ikke størrelsen. Tror jeg ga opp.. Skulle egentlig bytte de bånda som holdt tanken men ga opp. Jeg fikk lirka en fastnøkkel oppi der men det var noe helvete å holde den der.

 

Det er forresten 13mm på baksia av den holder'n til reima. Fant ut etter at jeg hamra en 13mm inn, og vrei av hele mutterskruegreia.

 

ONTOPIC:

Sjekka litt spenning og litt slikt i kontakter, og ser ut til at pumpa får de 12V den skal ha den tia den skal ha det når en vrir om tenninga. Fikk tilogmed litt liv i selve pumpa når den lå der på bakken, men jeg presterte å ødelegge en fuelslange av noe slag (som går til bensinfilteret??. Var en sånn slange med en dings på i hvert fall). Så den spruta jo bare bensin på bakken. Og når jeg endelig fikk ny slange og fikk bytta den, gikk ikke pumpa lengere. Har dobbeltsjekka kontakten, og den er lik som den var når pumpa pumpa bensin på bakken.

Kan det ha vært så liten motstand når bensinen ble spruta på bakken at pumpa klarte å pumpe, og da også motstanden så stor i et lukka system at pumpa ikke klarer mer? Er det mulig at rett og slett pumpa mi er gåen? Synes det er rart, at den bare pluttselig skal slutte igjen og kun være en elektrisk feil, når alt iht. spenning ser riktig ut.

 

Evt veit noen pris på en ny/brukt pumpe evt. hvilke modeller jeg kan plukke fra? vanskelig å få tak i? Burde jeg da plukke med meg hele tanken, så ikke bare lett ut å demontere selve pumpa. =/

 

Hjelp folkens. jeg er STUCK!(og lei av å sykle)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest jeantea

Hei og hopp. Etter en del tid, lurer jeg på om noen har en slik pumpe til salgs til meg? Evt. om noen er interessert i å kjøpe bilen (hel) som delebil. Send meg gjerne PM så kan vi bli enige om noe :)

Takker på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hay

Vet iallefall at på min bil ( 89 mod ) at det var ei jordledning som gjorde at bensinpumpa ikke fungerte slik som den skulle. om du enda har bensinpumpa så kan du prøve å koble den direkte på et batteri bare for å se om den funker :)

1984 Ford Granada 2.3 Gl ( Solgt )

1989 Ford sierra 2.0 i ( Solgt )

1989 Merkur Scorpio 2.9i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...