Jump to content

dyse spørsmål


86cosworth

Recommended Posts

som topic sier. Vil standar gule dyser fra 2wd passe på en 4x4 grønntopp motor? (har vel blå dyser org?)

 

har en kompis som har handla seg en 92 4x4, og det har blitt sagt av selger at det var STEG 1 chip, men det er montert grønne dyser på den.....

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

må ha rett dyser til den chipen du har. chipen kan være skrevet for grønne dyser den, men uvanlig på steg 1.

Sjekk afr hvis du har mulighet.

 

er ikke min bil. men har det noe å si om mann setter på gule dyser på grønntopp? sett at det er standar chip eller steg 1 chip...

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg vet gir gule dyser mindre bensin enn blå så vil gå mager hvis chip er for blå dyser. Er nok noen som vet dette bedre her inne. Må vite hva chipen skal ha. Antagelser er moren til alle **** ups vet du..

Link to comment
Share on other sites

så vidt jeg vet gir gule dyser mindre bensin enn blå så vil gå mager hvis chip er for blå dyser. Er nok noen som vet dette bedre her inne. Må vite hva chipen skal ha. Antagelser er moren til alle **** ups vet du..

De gule og de blå original dysene er de samme, men Ford byttet fargen på plastikken på dysene når de "color-coded" alle servicedetaljene under panseret gul rundt 1990. Dette ble gjort for at folk ikke skulle misforstå og skifte dysene på service.

 

De gule og de blå original dysene har altså IDENTISK kapasitet.

Grunnen til at det oppgis forskjellige effekter på 2wd og 4x4 chip er den ikke ubetydelige større kapasiteten på 4x4 utgavenes turbo og intercooler.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

De gule og de blå original dysene er de samme, men Ford byttet fargen på plastikken på dysene når de "color-coded" alle servicedetaljene under panseret gul rundt 1990. Dette ble gjort for at folk ikke skulle misforstå og skifte dysene på service.

 

De gule og de blå original dysene har altså IDENTISK kapasitet.

Grunnen til at det oppgis forskjellige effekter på 2wd og 4x4 chip er den ikke ubetydelige større kapasiteten på 4x4 utgavenes turbo og intercooler.

 

De gikk vel fra gul til blå og ikke omvendt? EsCos har ihvertfall blå. Men hvis de har samme kapasitet lærte jeg noe nytt ihvertfall ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis de gule og de blå er identiske, hvorfor krever folk da òmtrent dobbelte prisen for de blå?

Jeg driver ikke med slikt så du får spørre "folk".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...