Jump to content

automatbytte med forviklinger.


matros

Recommended Posts

Hei! Da har jeg fått satt inn ny automatkasse i mondeon.Dette ble gjort av et lokalt verksted her på stedet.Fikk igjen bilen,å alt skulle være i orden.Joda girboksen girer perfekt i alle situasjoner,men ting er slettes ikke som det skal der fremme.Når jeg svinger til venstre å gir litt gass,kommer det en kraftig durelyd(akkurat som det er noe som tar i karroseriet)og bilen virker treg.Jekket opp begge forjulene og fant slakk i begge hjulene.Akkurat som om begge hjullagrene en gåen.Disse er skiftet for 3 mnd siden,å var helt fine før girskifte,så går da ikke ann at det er dem?Kjente så på sentermutter på drivaksel på begge sider,og på venstre siden gikk den bare rundt,så der er tydeligvis gjengene gått heden.På den andre siden satt mutteren godt,men stor slakk i hjulet forde.Hvist ikke disse sentermutterne sitter som de skal,blir det da slakk?er det justeringer som må til etter en sånn jobb foran der? skjønner ingenting av va verkstedet egentlig har hatt for seg,men håper det er noen ford mekanikere her som kan gi et godt svar.Kommer meg ikke tilbake på dette verkstedet på noen dager,så derfor jeg prøver å få et svar her:)

 

Ble litt lang forklaring dette,men håper det går bra..

Link to comment
Share on other sites

Ja men på høyre side går det ikke ann å stramme Sentermutter mere,men likevel er det stor slakk der. Var på eu kontrol med bilen 2 uker før bilen ble satt på verksted,å da fantes d ikke slakk i lagrene på noen sider. Så kan ikke forstå annet en at det er verkstedet som har fått til et eller annet her...Venstre sentermutter er det ivertfall verkstedet som har ødelakt.finnes ikke gjenger igjen på den..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nå løst! Drivakslingene var ikke ordentlig på plass,og et motorfeste som måtte justeres.Nå er alt i sin sjønneste orden..

Så vet dere det,om det er noen som har samme problem..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nå løst! Drivakslingene var ikke ordentlig på plass,og et motorfeste som måtte justeres.Nå er alt i sin sjønneste orden..

Så vet dere det,om det er noen som har samme problem..

 

Hehe.. ja, man kan bli "imponert" over jobben som blir gjort på verksteder rundt om. Og dette høres jo ut som reint slurv :wacko: Merkeverksted eller annet?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. ja, man kan bli "imponert" over jobben som blir gjort på verksteder rundt om. Og dette høres jo ut som reint slurv :wacko: Merkeverksted eller annet?

[/quo

 

Nei var ikke merkeverksted,men et annet verksted. De har nok vært litt stresset på slutten av opperasjonen,så var nok derfor ting hadde skjedd.:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...