Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! må det forsterkningsplate til på torpedovegg for å montere slikt? Mener å ha hørt noe rykter om det, men instruksene til reyland nevner ikkeno.. Noen her som har erfaring med reyland sine kit?

Hilsen Andreas

2wd sierra cosworth

Posted

Har Reyland kitet. Brukte ikke noe forsterkningsplate. Hadde laget kitet selv hvis jeg skulle gjort det i dag.

jeg har senter push versjonen, du har vel den sidegreia? hva tenkte du på?

2wd sierra cosworth

Posted

Ja har den sidegreia. Nei når jeg ser hvilke deler som kom i kitet hadde jeg bare bestilt meg en hovedsylinder fra f.eks burton og tatt en slavesylinder fra en MB190 f.eks. Bremsevæska henta jeg rett fra beholderen. Blir jo halve prisen..

Posted

Putter på en forsterkningsplate jeg. Ser ikke særlig solid ut den torpedoveggen, samt bremsekraftforsterkeren rett ved siden av har tilsvarende forsterkningsplate så jeg tror det er en god ide. Sikrer jo en god del :)

2wd sierra cosworth

Posted

akkurat slik jeg tenkte :)

hvordan gjorde du det med den orginale stopperen? fjernet du den og sveiset på ny eller?

2wd sierra cosworth

Posted (edited)

hvilken clutch har du? og hvordan kjennes pedalen ut når clutchen biter?

har ap racing 7,25" 2-plate clutch, oppgitt til 600nm hos burton + noen heftige lameller.. har ikke fått testet det ennå, holder på å montere tremecen, må kappe litt for å få plass til shiftern :) venter på travers som er på vei med posten. regner med å ha det i orden mandag / tirsdag. kan gi deg tilbakemelding da :)

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Posted

Ok.Kjører Alcon 6paddle. Synes den kjennes ut som om den slurer litt før den tar ordentli. Clutchen ble sykt mye mer følsom ihvertfall. Og lett som f. Lettere enn seat turbobørsa ihvertfall :)

Posted

Syns det føltes ut som den slura litt jeg og da jeg hadde alcon 6 paddle, særlig ved hjulspinn på 3. og giring til 4.

Bytta før det skjedde noe galt jeg :) Dette nye opplegget blir gromt hvertfall :)

2wd sierra cosworth

• 2 weeks later...
Posted (edited)

måtte ha meg nytt hydraulisk utløserlager da den jeg fikk passa dårlig med 2-plate clutcher.. fikk tak i en ap racing som passer mye bedre :) venter på ny spacer fra mekverkstedet nå ettersom den jeg har er for tynn.. må ut 10-12mm til.

hydrclutch.jpg

hvis noen er på utkikk etter hydraulisk center push utløserlager kan de få kjøpt den gamle min for 500 spenn. funker helt fint på singel-plate clutcher. dette er billig.

Edited by armani

2wd sierra cosworth