Jump to content

Ladetrykk på steg1 chip?


Ron

Recommended Posts

Hei.

 

Da var bilen på hjul, godt! Kjørt 60 mil sia oppstart å alt fungerer som det skal.

Har overhalt toppen, + skifta ringer.

Har loda rundt på 0.8 i ladetrykk, å lurer på hvor høyt trykk man kan kjøre på steg1 chip? 1.2?

 

Har ny A-pakning, 12.9 bolter, RS500 Cooler, t34, 3" eksos, eller`s rimelig standard. (enda ;) )

 

87djz6unbafriml9tn7c.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

ja veldig bra de. men cosw motor er ikke veldig gla i de detsverre

 

12.9 umbraco er ikke noe farlig å bruke med tanke på sprekk dannelser i blokka.Er værre med arp stud.Hvis di ikke blir montert korrekt,eller utsatt for ekstrem belastning,dog over lengre tid,kan det sprekke i gjenge partier. 2 helt forskjellige monterings metoder,med tanke på "krefter" toppen,pakkning,bolter blir utsatt for.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Da var bilen på hjul, godt! Kjørt 60 mil sia oppstart å alt fungerer som det skal.

Har overhalt toppen, + skifta ringer.

Har loda rundt på 0.8 i ladetrykk, å lurer på hvor høyt trykk man kan kjøre på steg1 chip? 1.2?

 

Har ny A-pakning, 12.9 bolter, RS500 Cooler, t34, 3" eksos, eller`s rimelig standard. (enda ;) )

 

87djz6unbafriml9tn7c.jpg

En god gammel steg1 chip er laget for std. T3, std. ic mm og da kjøre med bla. T34 så bør denne bilen gå magert. Ang. ladetrykk så vil jeg nok tippe ca 1.05 eller noe rundt der med std. T3.

Link to comment
Share on other sites

12.9 umbraco er ikke noe farlig å bruke med tanke på sprekk dannelser i blokka.Er værre med arp stud.Hvis di ikke blir montert korrekt,eller utsatt for ekstrem belastning,dog over lengre tid,kan det sprekke i gjenge partier. 2 helt forskjellige monterings metoder,med tanke på "krefter" toppen,pakkning,bolter blir utsatt for.

 

:) knail

 

En god gammel steg1 chip er laget for std. T3, std. ic mm og da kjøre med bla. T34 så bør denne bilen gå magert. Ang. ladetrykk så vil jeg nok tippe ca 1.05 eller noe rundt der med std. T3.

 

Ok, legger meg på 1 kilo, har innovate LC-1 så skal følge med.

 

Skal på med større dyser osv etter vært, håper du da kan ordne chip til meg :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei.

 

Da var bilen på hjul, godt! Kjørt 60 mil sia oppstart å alt fungerer som det skal.

Har overhalt toppen, + skifta ringer.

Har loda rundt på 0.8 i ladetrykk, å lurer på hvor høyt trykk man kan kjøre på steg1 chip? 1.2?

 

Har ny A-pakning, 12.9 bolter, RS500 Cooler, t34, 3" eksos, eller`s rimelig standard. (enda ;) )

 

Da har jeg også montert, 599ccm siemens 3102, 3 bar map, 044 Pumpe, Pukkelrygg chip.

 

Lader 1.6, tar i nå *****!!

 

Sitter enda å gliser etter kveldens test tur, Cosworth ruler! :twisted:

 

Skal sies at bilen fyrer på første knepp, å summer pent på tomgang som den skal, ingen fjusk eller

feilslag. Godt fornøyd nå :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg også montert, 599ccm siemens 3102, 3 bar map, 044 Pumpe, Pukkelrygg chip.

 

Lader 1.6, tar i nå *****!!

 

Sitter enda å gliser etter kveldens test tur, Cosworth ruler! :twisted:

 

Skal sies at bilen fyrer på første knepp, å summer pent på tomgang som den skal, ingen fjusk eller

feilslag. Godt fornøyd nå :)

Jeg fornemmer kjøre og eierglede, gratulerer vel og lenge, krysser fingre og håper at det fortsetter slik. Kjekt å se, kos deg. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...