Jump to content

godkjenne ombygde biler..


reedline

Recommended Posts

hei!

driver å vurderer å bygge meg sierra cosworth å godkjenne dette.

ossen er dette med rå karroseri? har en 93 sier 2.0l doch. er det samme rå karroseri på denne som på en sedan cosworth eller er det forsterkninger i karroseriet på et cosworth karroseri som ikke er på et vanlig sierra karroseri?

takker for svar=)

Link to comment
Share on other sites

Er "helt likt" men du må søke BT FØR du begynner å bygge om. + at du må ha papirer på donorbil eventuelt kvittering på hvor alle delene kommer fra..

 

må ikke søke om noe som helst, bare å bygge om og møte opp på risløkka. 99% som uttaler seg om dette har tydeligvis aldri gjort det selv.

karosserimessig er de så og si like. 4x4 har forsterkede dempertårn bak noe du enten kan sveise inn selv (sømsveis, ikke bare punkter), eller drite i. dem sjekker ikke uansett.

min ble godkjent med t34, senkesett, quaife kasse (ula som ****), 3" mongoose som ER innenfor støygrensene med begge lyddempere, og 17" felger.. sørg for å ha papirene i orden, og stram alle bolter.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

juridisk sett er det bare tull. de har ikke noe register på stjålne motorer, så før de får det så har de ingenting de skulle sagt. jeg slet med det samme, selv når jeg hadde kvittering fra selger, fikk advokat til å ringe dem og refse litt så ordna det seg :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

hvorfor bygge om?

kjøp en orginal bil vel.

og skal man bygge om...så er det vel lurest (som nevnt tidligere i posten her)å spørre/søke faktisk hos biltilsynet om hva som trengs..bla bla.istedenforå spørre her der en får mange forskjellige svar som du ikke har garanti for at fungerer hos ditt biltilsyn.

"biltilsyn:nei du får ikke godkjent denne bilen pga..bla bla....eier/bygger:jo den skal bli godkjent fordi at han på det forumet sa at det skulle gå...bla bla"

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

hvorfor bygge om?

kjøp en orginal bil vel.

og skal man bygge om...så er det vel lurest (som nevnt tidligere i posten her)å spørre/søke faktisk hos biltilsynet om hva som trengs..bla bla.istedenforå spørre her der en får mange forskjellige svar som du ikke har garanti for at fungerer hos ditt biltilsyn.

"biltilsyn:nei du får ikke godkjent denne bilen pga..bla bla....eier/bygger:jo den skal bli godkjent fordi at han på det forumet sa at det skulle gå...bla bla"

Ååå den dagen en skriftlig godkjenning på fcn er god nok dokumentasjon river jeg i marsipankake på hele gjengen

Link to comment
Share on other sites

har snakka med biltilsynet.. men tenkte jeg skulle spørre her først.. å hvis du syntes det er noe galt i det så syntes jeg du skal finne deg en anna tråd å lese på;)

 

dessuten det er morsommere å ha en bil man har ''bygd'' selv hvor man kan stå å si jeg har faktisk gjort alt sammen selv isteden for å kjøpe noe ferdig..

da vet man hvertfall ossen alt er å ikke mye jalla mekk som alle har skrudd på..

Link to comment
Share on other sites

har snakka med biltilsynet.. men tenkte jeg skulle spørre her først.. å hvis du syntes det er noe galt i det så syntes jeg du skal finne deg en anna tråd å lese på;)

 

dessuten det er morsommere å ha en bil man har ''bygd'' selv hvor man kan stå å si jeg har faktisk gjort alt sammen selv isteden for å kjøpe noe ferdig..

da vet man hvertfall ossen alt er å ikke mye jalla mekk som alle har skrudd på..

fordi om jeg ikke liker ombygde uorginale biler så kan man vel følge me på hva som skjer på forumet vel og ta del i duskusjoner.er faktisk ganske så engasjert i ombygde biler..mye pga at jeg fikk litt indirekte svi for dette da min orginal bil ble stjålet..og jeg slet med og få igjen nok forsikrings penger ,pga at det var så mye ombygde biler.forsikringsselskapene går etter prisene på dem bilene som er for salg på nette når dem regner ut hva en slik bil er verd.heldgivis for meg hadde jeg tonnevis med dokumentasjon på hva som var gjort med bil...bilder av alt.så det gikk seg til etter 4 uker med diskusjon med forsikringsselskapet.

 

og begrunnelsen ofte for folk å ha ombygde er jo...det er billigere..og den der at ja man synes det er mer gøy å bygge opp selv.

for det første så koster det flesk å bygge en også.man skal ha donor bil,man skal ha bilen man skal ha delene i,og det er ofte ting man vil ha nytt..iallefall om man skal gjøre det skikkelig.

for det andre så kan man like sågodt lære ved og plukke en orginal bil i biter å restaurere denne.så argumente med å bygge sjøl er tynt for min del.

 

for ikke å snakke om viss man legger tid å penger ned i en ombygd bil så taper man på dette ved salg da dem til syvende og sist er mindre verd.

 

men seff opp til hver enkelt å gjøre hva man vil,men jeg har iallefall aldri vert i tvil.

 

forøvrig bra du har snakka med biltilsyn først.det er iafall riktig måte å gjøre det på så man slipper å begynne på noe man sliter med å få godkjent:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...