Jump to content

Monte Felger Magnesium


MK2_cosworth

Recommended Posts

Det er fullt mulig å sveise de, men de blir jo ikke noe mindre sprø av det tror jeg :P

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ikke? En på gamle jobben min klarte det :) Hmm, det var noe drit..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Han eg prater om driver dekk firma å er kjent profil i gatebil og ford miljøet, så det er nok ein grunn til at han bruker nettopp 15" slange :smartass:

 

var sugen på 18" OZ Magnesium "Monte" men blei skremt av hvor dårlige disse felgene blei etter noen år.. De kan visst gå i filler i høy fart i følge våre engelske venner..

De er faktisk ferskvare, å kommer med dato stempling! ikkje kødd ein gang!

Ein annen ting er at de skal ikkje være uten lakk.. for de oksiderer i vanlig luft(!)

 

Eg tørte ikkje satse, så eg gikk for 18" Alu kopier :closedeyes:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Magnesium er fersk vare ja. Blir porøse med årene, selv om de kun har ligget i org eske siden nye. Er egentlig veldig skummelt med sånne gamle motorsport felger som har fått sin omgang med julig og deretter en haug med luringer som skal rette opp disse igjen. Men som med det meste har det lett for å gå bra.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

det med sveising av magnesium..det varierer nok fra felg til felg..noen sier det går..andre sier eller opplever at det ikke går.

jeg har selv hatt magnesium felger som det ikke gikk å sveise eller reppe uten å faktisk skjære ut ett større stykke av skaden..og sveise inn nytt stykke og maskinere.dette var det som ble anbefalt av arbeid på den felgen jeg hadde,da det ikke gikk å sveise fordi magnesiumen var blitt for porøs rundt skade stedet.

 

så ja...man kan få det til..men det varierer nok fra felg til felg om det faktisk går da pga tilstanden på den aktuelle felgen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...