alelys Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Noen idèr om hva jeg må gjøre for å få mer effekt ut av håndbrekket på en 4x4 cosworth?blir det mer en 0,05% halling fungerer ikke håndbrekke Har også det problemet at clutchen ikke kobler helt ifra motoren på tomgang så bilen er av og til vanskelig å sette i gir. -Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 mer effekt? har du prøvd å stramme vaieren under?gjort på 20sec Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ellers så lider disse calipterne bak av samme syndrom som på andre biler med samme mekanisme. Mekanismen henger seg fast pga møkk osv.Og om man strammer mer på vaiern vil bremsene til slutt henge på, siden den ikke slipper opp igjen når du tar ned brekket.Jeg tenkte å bare bytte inn mine i "nye"/restaurerte. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mskrinde Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ellers så lider disse calipterne bak av samme syndrom som på andre biler med samme mekanisme. Mekanismen henger seg fast pga møkk osv.Og om man strammer mer på vaiern vil bremsene til slutt henge på, siden den ikke slipper opp igjen når du tar ned brekket.Jeg tenkte å bare bytte inn mine i "nye"/restaurerte. Som nevnt her så har disse en tildens å henge seg opp pga. møkk osv... Ta de av og prøv å smør opp mekanismen litt. Hjelper en del. Gjorde dette på mine da jeg satt de på, og aldri hatt problemer siden. - 2008 Ford Focus <-- Nåværende - 2002 Skoda Fabia (Solgt) - 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende - 2012 Ford Focus (Solgt) - 2010 Citroën Berlingo (Solgt) - 2004 Bmw 316i (Solgt) - 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt) - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt) - 1985 Volvo 240 GL(Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 samme her,overhalt mine egne nettopp da de hang på brekket,og det kan sies at rundt det riskornet inni mekanismen var det vitti mye sand og dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ellers er de også fort gjort å ødelegge ved bremsekloss bytte om du ikke skrur inn stemplet men bare klemmer de inn.. Tror ikke alle er klar over det. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ellers er de også fort gjort å ødelegge ved bremsekloss bytte om du ikke skrur inn stemplet men bare klemmer de inn.. Tror ikke alle er klar over det. Å her er verktøyet, min har holdt i 10år eller noe http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy1/ Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Å her er verktøyet, min har holdt i 10år eller noe http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy1/ fantastisk, ta ska i kjøpe imorra mer effekt? har du prøvd å stramme vaieren under?gjort på 20sec strammet vaieren, da hang bremsne på fant ut det etter 1km kjøring var da sikker på at den kunne ta fyr når som helst.fikk smørt opp kaliptern og hatt på ny fjær + strammet brekket igjen, nå henger den ikke på men den holder ikke bilen heller... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now