Jump to content

2,8 v6 beholde eller kasste?


sierra andy

Recommended Posts

hei folkens i kvell fikk jeg en 2,8 v6 motor med automatkasse på av en kompis, det jeg tenkte å bruke på motoren var bare ventil dekkslene som jeg tenkte å sette på min motor 2,9 v6, mener de passer rett over, synest de er litt diggere en ventildekkslene på 2,9 motoren :D å bunnpanne å litt annet småtteri tenkte jeg også om eg skulle ta av den.

 

så er spørsmålet om jeg skal kaste ressten eller beholde den? tenker litt på om stempel osv kunne vert noe å hatt siden jeg planlegger å sette turbo på min 2,9

 

viss jeg skal bygge turbo på minn 2,9 er det deler/innmat fra 2,8 motoren som hadde vert bra å hatt på 2,9 motoren da?

 

er denne type motor som er på dette bilde som jeg fannt her

717982.jpeg

 

 

 

 

noen som er itressert i deler/resten av motoren eller girkasse, send pm

Edited by sierra andy
Link to comment
Share on other sites

stemplene i en 2,8 motor er helt flate som en vanlig ohc motor mens de på en 2,9 har hulrom som på en cosworth motor

så ingen vits og bytte

 

jeg selv er på jakt etter en 2,8i motor med ledningsnett men hvor holder du til?

 

 

har ikke ledningsnette til denne motoren, holder til på stangeland i rogaland

Link to comment
Share on other sites

hmmm bor i bryne selv nå akkurat flyttet hit

 

akkurat det at du ikke har ledningsnett er ikke største problemet burde jo være en mulighet og skaffe dette andre plasser

 

men angånde turbo på 2,9 etter hva jeg har lest her på forumet trenger du i grunnen ikke bytte noe innmat i din motor.

Link to comment
Share on other sites

hadde vert topp skal bygge meg ny motor til caprien nå i vinter så hadde vert greit da det er kvassere kam i insprut motoren i forhold til forgasser som jeg har

 

girkassa er jeg i grunnen ikke intrisert i men kan jo se om jeg ikke bare tar alt med en gang

 

pris?

Link to comment
Share on other sites

så er spørsmålet om jeg skal kaste ressten eller beholde den? tenker litt på om stempel osv kunne vert noe å hatt siden jeg planlegger å sette turbo på min 2,9

 

viss jeg skal bygge turbo på minn 2,9 er det deler/innmat fra 2,8 motoren som hadde vert bra å hatt på 2,9 motoren da?

De beste gamle Ford V6 motoren er 2,8 og 2,9 utgavene.

Når man skal trimme disse motorene så må det foreslås at man kombinerer:

 

1. 2,9 veiven og 2,8 stemplene når man skal sugetrimme.

2. 2,8 veiven og 2,9 stemplene når man skal turbotrimme.

 

2,8 EFI innsugsmanifolden er veldig mye bedre enn de andre alternativene.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...