Jump to content

Visere på speedo/turteller/tankmåler er "døde"


Focus tdci

Recommended Posts

Focus 1.8 tdci 2003: Ved oppstart igår ligger alle nåler på speedometer,turteller, tankmåler helt stille/til null, som om motor er av.

Lys og varsellys virker ok - hva kan dette være?? Tips der ute! Ved lengre kjøretur igår(1 time) hadde jeg et stopp, etter dette virket de fint. Men idag er det samme igjen, helt dødt.. så dette er

Edited by Focus tdci
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, min tankmåler er alltid "død" på kald bil, men ved oppstart der bilen har vært kjørt kort tid før, er den som normalt... Vært masse feilsøking på dette hos Ford, men ikke funnet feilen, så trur det må være instrumentet som har en svakhet ett sted...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hadde noen liggnende symptomer på min da dynamoen døde og det ikke var nok spenning igjen på batteriet.

 

Fikk stort sett startet men etterpå var det ikke nok strøm til el servo og annen elektrisk utrustning.

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godsproblemer. Sitter tre godspunkter i området ved batteri/luftfilterboks. Rengjør disse godt og legg gjerne en ekstra grov godsledning fra batteriet til et av disse punktene

Har prøved dette allerede, bare løsnet opp og teitet de til igjen samt tok på litt kontaktspray. Ikke noe forskjell.....

Men det er litt pussig at dette problem henger sammen med at når motor er skkikkelig varm , ja virker alt fint!? Likevel godsproblem?

Kan prøve å legge egen ny godsledning som du beskriver.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei igjen. sak kan lukkes, problem var fukt på gulv inni bilen på passasjersiden. Under teppe/isolasjon er det et godspunkt her. Nå er det tørket skikkelig opp - alt virker som det skal. Var lekkasje pga utett deksel til pollenfilter foran frontruten samme side, case close :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Godsproblemer. Sitter tre godspunkter i området ved batteri/luftfilterboks. Rengjør disse godt og legg gjerne en ekstra grov godsledning fra batteriet til et av disse punktene

 

Eksakt korhen er desse punkta? Reknar med dei ikkje er under isolasjonsmatta/teppet. Eg opplever litt døde visarar på min '03 Focus også for tida. Men innimellom er dei levande også :D Og ja, eg har også hatt lekkasje på akkurat samme plassen som nevnt før her.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Den kan fungera fint både lenge og vel, men så begynner visarane å gå til null i ny og ne, og diverse varsellampar lyser. Madammen hadde samme problem på sin -03 stv, og ho måtte bytta panelet. Nokon som veit kva et nytt kostar? Ifølge Ford på Voss var det ikkje så veldig mange som hadde treft på dette problemet.

Link to comment
Share on other sites

Den kan fungera fint både lenge og vel, men så begynner visarane å gå til null i ny og ne, og diverse varsellampar lyser. Madammen hadde samme problem på sin -03 stv, og ho måtte bytta panelet. Nokon som veit kva et nytt kostar? Ifølge Ford på Voss var det ikkje så veldig mange som hadde treft på dette problemet.

På Voss nei kanskje:D

 

Vi har byttet maange av disse. Når nålene vibrerer og lampene blinker, så kalibrerer instrumentet seg, dette skal KUN skje etter programvareoppdatering eller hvis batteriet har vært avkoplet. Kan sjekke opp pris for deg på mandag, hvis du sender meg reg nr eller vin på pm:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...