Jump to content

Tråd om din egen Kuga :-)


Bringisen

Recommended Posts

Heisann ærede Ford venner!

 

Jeg synes det var veldig flott at Ford Club Norway kunne lage plass for et eget underforum også for Kuga.

 

Dette gjør at jeg nå vurderer å gå til det skritt og melde meg inn i klubben som fulværdig medlem.

 

Har kikket litt på forumet og det er jo ikke til å stikke under en stol at det er utrolig mange flinke folk med fantastisk flotte biler , men det er flott at det også virker som om det er plass til slike som oss også. Ja slike som gjerne bare kjøper nye Ford biler og som også gjerne kjøper en litt utradisjonell Ford som f.eks Kuga.

 

Kuga er jo en bil som selger forholdsvis bra og har Ford sine fantastiske kjøreegenskaper og komfort.

 

Selv har jeg også vært en Opel mann for lenge siden og var medlem i Opel Motorsport Club , denne klubben vokste veldig fort etter at de åpnet for medlemer som hadde nyere Opel men som hadde et hjerte for bilmerket.

De så verdien i en klubb der det også var rom for mennesker som ikke var like flinke til å skru selv og ikke nødvendigvis hadde en eldre Opel modell.

 

Derfor er jeg glad for den utviklingen det ser ut som om Ford Club Norway har tenkt å ta til seg. :)

 

Nok om det , dette tenkte jeg kunne være en tråd der medlemmene viste bilder o.l av sine biler i kategorien Ford Kuga :P

 

Jeg starter med min nye Kuga som jeg hadde en flott bilpleiestund med forrige helg siden jeg også elsker å drive med bilpleie.

 

Her er min lille bilpleie tråd fra helgen:

 

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7310-ford-kuga-2010-frozen-white-vinterbehandling/

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg si: Utrolig bra tråd du linket til. Meget bra forklart med masse bilder, hva slags pordukter du bruker, hvordan, og ikke minst meget bra bilder. Bra jobba.

Og faktisk en meget kul bil.

 

Tusen takk for det 351RS , jeg setter pris på kommentarene dine :)

Link to comment
Share on other sites

PENT !!!

 

Bra å se det finnes flere tullinger (les entusiaster hehe)

 

Sleng ut bilder her å .

 

Hvor lang tid bruker du fra start til slutt , full behandling ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

PENT !!!

 

Bra å se det finnes flere tullinger (les entusiaster hehe)

 

Sleng ut bilder her å .

 

Hvor lang tid bruker du fra start til slutt , full behandling ?

 

Takk for det , bilder skal komme flere ganger , det lover jeg!

 

Det er dette jeg liker med slike forum....at man kan få utløp og aksept for å være tulling :lol:

 

En slik behandling som denne jeg viste til her i tråden tar vel 2 dager avhengig av herding , men er usikker hvor mange timer , kan tenke meg ca 14 timer. Men det er det verdt :)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst, hjertelig velkommen som klubbmedlem i Ford Club Norway :)

 

Vi ønsker at alle skal føle seg velkommen i denne klubben uansett Ford-modell, gammel som ny. Må også si det virkelig er morsomt når eiere av Kuga finner veien inn hit, for personlig synes jeg dette er en knallfin bil. Kunne gjerne tenkt meg en i hvit med styling fra MS Design, den er bare rålekker.

 

Har nå lest igjennom og sett bildene i tråden din på DCN, setter pris på at du deler slikt med oss. Hvor får du kjøpt den vaskebøtta du bruker forresten? Den er vel fra Meguiars?

Link to comment
Share on other sites

Du må inn på Photobucketen din, og betale for mer båndbredde :) For bildene er ikke mulige å se nå -_-

 

Oi , pokker , har ikke fulgt med på den overskridelsen nei :blush:

 

Først og fremst, hjertelig velkommen som klubbmedlem i Ford Club Norway :)

 

Vi ønsker at alle skal føle seg velkommen i denne klubben uansett Ford-modell, gammel som ny. Må også si det virkelig er morsomt når eiere av Kuga finner veien inn hit, for personlig synes jeg dette er en knallfin bil. Kunne gjerne tenkt meg en i hvit med styling fra MS Design, den er bare rålekker.

 

Har nå lest igjennom og sett bildene i tråden din på DCN, setter pris på at du deler slikt med oss. Hvor får du kjøpt den vaskebøtta du bruker forresten? Den er vel fra Meguiars?

 

Takk for velkomsten :)

 

Det er fint at det er plass for folk med alle Ford biler , vi deler jo alle sammen det samme blå ovale merket.

 

Angående bøtten på bilde var dette en erstatning i påvente av ny , bøtten som vist er en bøtte kjøpt på Biltema som rommer 15 liter. Bruker en løs grittguard i bunnen.

Nå er imidlertid en slik bøtte som dette på vei i posten :

http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=201&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

 

Denne bætten rommer enda mer og har tett lokk slik at den kan tas med i bilen full av godt vaskevann om du må avsted til selvvasken på Statoil B)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig pen bil :) Selv om nyere Ford ikke er det jeg liker best. Men er litt svak for hvite biler da :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Flott bil, gratulerer! :)

 

Og velkommen til klubben! :)

 

Virkelig et flott stykke arbeid du gjorde på den må jeg si!

Kjekt å se :)

 

Hvor mye vil en slik behandling koste forresten?

Har bestilt meg en ny hvit Focus stv som kommer når som helst, og kunne GODT tenkt meg en slik behandling på den, spesielt nå før vinteren :) Men har rett og slett ikke nok kunnskap og utstyr til dette selv :P

Kan godt svare meg på PM viss du vil :)

 

Kristian

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Flott bil, gratulerer! :)

 

Og velkommen til klubben! :)

 

Virkelig et flott stykke arbeid du gjorde på den må jeg si!

Kjekt å se :)

 

Hvor mye vil en slik behandling koste forresten?

Har bestilt meg en ny hvit Focus stv som kommer når som helst, og kunne GODT tenkt meg en slik behandling på den, spesielt nå før vinteren :) Men har rett og slett ikke nok kunnskap og utstyr til dette selv :P

Kan godt svare meg på PM viss du vil :)

 

Kristian

 

Takk for fin tilbakemelding Kristian :)

 

Jeg har aldri gjort slike behandlinger for andre før men fler og fler spør om jeg vil , derfor vurderer jeg det fortløpende , til og med selgeren på Kverneland spurte om jeg ville ta hans bil :D

 

Det har jo selvfølgelig med både tid og penger å gjøre , har ikke tenkt over hvor mye jeg måtte hatt for å dekke inn utgiftene til produktene på en enkelt bil.

Nye enheter med produkter lik behandlingen som vist i dette innlegget ville kostet ca 3000,- men noe av det ville f.eks holdt til ca 5-8 biler.

 

Men det er ingen problemer å ta en nybil behandling som dette for de aller fleste , verre blir det om man vil korrigere og bruke maskin.

Jeg kan f.eks lett sette opp en oppskrift og produkter samt linker til hvor de er å få kjøpt om det hadde vært interessant.

 

Føler meg faktisk litt for fersk ennå til å ta meg betalt for å behandle andres biler selv om jeg får gode tilbakemeldinger på det jeg har gjort på mine og familiens biler. Det er rart med det ;)

 

Men som sagt så vurderer jeg det fortløpende fordi det hadde vært gøy :)

Link to comment
Share on other sites

Den leste jeg i dag tidligere da jeg googla diode lys :) Så er det deg ja ) Jeg skal ta bilder med mine dioder etter hvert :)

 

Heisann ærede Ford venner!

 

Jeg synes det var veldig flott at Ford Club Norway kunne lage plass for et eget underforum også for Kuga.

 

Dette gjør at jeg nå vurderer å gå til det skritt og melde meg inn i klubben som fulværdig medlem.

 

Har kikket litt på forumet og det er jo ikke til å stikke under en stol at det er utrolig mange flinke folk med fantastisk flotte biler , men det er flott at det også virker som om det er plass til slike som oss også. Ja slike som gjerne bare kjøper nye Ford biler og som også gjerne kjøper en litt utradisjonell Ford som f.eks Kuga.

 

Kuga er jo en bil som selger forholdsvis bra og har Ford sine fantastiske kjøreegenskaper og komfort.

 

Selv har jeg også vært en Opel mann for lenge siden og var medlem i Opel Motorsport Club , denne klubben vokste veldig fort etter at de åpnet for medlemer som hadde nyere Opel men som hadde et hjerte for bilmerket.

De så verdien i en klubb der det også var rom for mennesker som ikke var like flinke til å skru selv og ikke nødvendigvis hadde en eldre Opel modell.

 

Derfor er jeg glad for den utviklingen det ser ut som om Ford Club Norway har tenkt å ta til seg. :)

 

Nok om det , dette tenkte jeg kunne være en tråd der medlemmene viste bilder o.l av sine biler i kategorien Ford Kuga :P

 

Jeg starter med min nye Kuga som jeg hadde en flott bilpleiestund med forrige helg siden jeg også elsker å drive med bilpleie.

 

Her er min lille bilpleie tråd fra helgen:

 

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7310-ford-kuga-2010-frozen-white-vinterbehandling/

Link to comment
Share on other sites

Den leste jeg i dag tidligere da jeg googla diode lys :) Så er det deg ja ) Jeg skal ta bilder med mine dioder etter hvert :)

 

Ja bilder hadde vært supert siden jeg vurderer slike lys selv , ellers er det utrolig hvor fort man havner hos Google :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...