Jump to content

2 hull/skruehull i blokka!?


Aalsen

Recommended Posts

På topplokket (tror jeg det heter) er det to hull, ser ut som det skulle vært en skrue der. Skal det være slik, eller er det noe som mangler? Det andre hullet er helt til høyre på topplokket utenfor bildet, samme hullet.

 

558445-10-1290538996334.jpg

 

Så lurer jeg på om det ikke skal være en plastplate eller noe under motoren? Jeg kan se rett ned på bakken når jeg ser forbi motoren. Stein og vann spruter jo rett på viftereima og kan komme seg opp på motor og elektriske ledninger og slikt.. Det er ikke noe som beskytter under der. Kommer Focusen uten plate? Hadde en Nissan 200sx S14 før, og der var det en plastplate/skjerm hunder motoren

Edited by Aalsen
Link to comment
Share on other sites

Eg har ingen plate under motoren på min utukla Focus, men raser eg gjennom ein sølepytt så er det et hylekor i viftereima! Det "holet" i toppdekselet har eg ikkje lagt merke til på min.

 

Er farligt med bil i god stand, slepp jo åpna panseret på dei så eg huskar nesten ikkje korleis det ser ut :P

Link to comment
Share on other sites

Aha, da vet jeg det. Sikkert tatt bort pyntedekselet pga ingen som åpner panseret og ser nedi, og ingen motor å briefe med akkurat :P

 

Da kommer bilen uten deksel. Det er bra, da skal det være slik :)

 

 

En liten ting som irriterer meg angående nye motorer er at alt er dekket og gjemt. Den vil ikke spyle væske på vinduene, så får ikke sjekket om spylevæska har fryst. Beholderen er jo dekket med deksler og gjemt nedi der. Ingen lys på dashen så kan også være at pumpemotoren har gått. Stor forskjell fra denne og volvoen fra 1976 ;p

Link to comment
Share on other sites

Vel, eg kunne godt tenkt meg et deksel under der, det hadde ikkje gjort noko! Men resten av deksla kunne ha holdt seg vekke, det er eg enig med! Akkurat i min Focus 2003 kan ein sjå det meste som foregår nedi der, men på madammen sin Focus 2006 er det omtrent berre tildekka alt som er. Er du heldig ser du oljelokket og spylerveskekorken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...