Jump to content

Kutt i bemanningen på jobben:/


borninsin

Recommended Posts

Heisann. Da har det skjedd det som har svirret i luften noen uker, at jeg får mindre arebidstid på min nåværende jobb. Kjøpte bil for i underkant av 3 måneder siden hos bruktforhandler. Sitter da igjen med 2-400 kroner å bruke på meg selv i måneden etter jeg har betalt alle regninger:/ Hva gjør jeg nå folkens? Kan jeg kontakte stedet hvor jeg kjøpte bilen(askim autosalg) og spørre om de vil kjøpe tilbake bilen eller om jeg kan gjøre ett innbytte i en billigere bil? Kom gjerne med råd om hva jeg kan gjøre.

 

Litt nedfor nå kan du si og en smule panikk:/

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Det beste er vel som du sier, få tak i en billigere bil.. Tviler på de du kjøpte den av vil ta den tilbake, men det koster ingenting å prøve :) Hvilken bil er det snakk om da?

 

Eneste som fungerer når du har lite penger, er å kvitte seg med det som suger penger. Har du ikke råd til å sitte med bilen er det bare å kvitte seg med den.

 

Ingen grunn til panikk, det ordner seg alltid :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er en Mondeo stv 2007 mk4 131 hk diesel, gått 116k. Får vel bare selge den da?? Eller er innbytte i en billigere bil + penger som jeg setter inn på lånet ett alternativ?

 

Men om jeg skulle selge den privat, er det da bare for meg å ringe banken jeg har lånet i og si at jeg må selge den grunnet min situasjon og at pengene jeg får for den går rett inn på lånet mitt?

Edited by borninsin
Link to comment
Share on other sites

Snakk med banken din først som sist. De kan hjelpe deg med forskjellige ordninger som frysing av avdrag etc men ikke selg bilen før du har prata med banken. Ta også en prat med de du kjøpte bilen av, men du må regne med å tape penger om du selger tilbake, mest sannsynlig en god del. Mitt råd er å rydde opp med en gang og ikke la det skure og gå og tro at det ordner seg av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Er en Mondeo stv 2007 mk4 131 hk diesel, gått 116k. Får vel bare selge den da?? Eller er innbytte i en billigere bil + penger som jeg setter inn på lånet ett alternativ?

 

Men om jeg skulle selge den privat, er det da bare for meg å ringe banken jeg har lånet i og si at jeg må selge den grunnet min situasjon og at pengene jeg får for den går rett inn på lånet mitt?

Banken har ikke noe med hvordan du kvitter deg med bilen, eller hva du gjør med den ellers. Det eneste banken bryr seg om er att du holder bilen i en slik stand att de får tatt pant nok i bilen til å dekke lånet ditt om du ikke klarer å betale. Forutsatt att du har pant i bilen selvfølgelig, noe jeg anntar du har med tanke på din økonomiske situasjon.

 

Du må nok forvente ett verditap på rundt 30-50.000,- på en slik bil om du skal bytte den inn hos en forhandler, så jeg ville absoultt forsøkt å selge den privat først.

 

Med din økonomiske situasjon burde du vel egentlig bare kjøpe att en slik 50.000,- bil og ha det til ting retter seg att. Kan være greit å spare opp litt igjen før du kjøper en ny "dyr" bil.

 

Hvor gammel er du, og hvor jobber du?

Link to comment
Share on other sites

for å leve må man jobbe, for å leve godt må man jobbe hardt, for å leve fett bør man jobbe svart :ph34r:

 

når det gjelder jobb så er det greit å tenke at, er man kresen er man fri. kan gjelde andre ting også :whistling:

 

håper det ordner seg og at du slipper å selge bilen din.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

for å leve må man jobbe, for å leve godt må man jobbe hardt, for å leve fett bør man jobbe svart :ph34r:

 

når det gjelder jobb så er det greit å tenke at, er man kresen er man fri. kan gjelde andre ting også :whistling:

 

håper det ordner seg og at du slipper å selge bilen din.

 

 

For å overleve må man jobbe, for å leve må man jobbe svart, for å leve fett må man være kriminell!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

For å overleve må man jobbe, for å leve må man jobbe svart, for å leve fett må man være kriminell!

 

Haha :lol: Da har man vel i utgangspungtet funnet seg for dårlig jobb. Det finns faktisk enda ett par arbeidsplasser her i landet der man tjener brukbart ;) Har i grunn lyst å referere til en lærer jeg hadde på vidregående. Han brukte å si at han ville ikke tjene bedre, ettersom han bare brukte mer penger da.

Men uansett så må man ha en jobb, så får håpe trådstarter finner seg jobb raskt :) Det må være utrolig kjipt å få en slik beskjed i jula :(

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Haha :lol: Da har man vel i utgangspungtet funnet seg for dårlig jobb. Det finns faktisk enda ett par arbeidsplasser her i landet der man tjener brukbart ;) Har i grunn lyst å referere til en lærer jeg hadde på vidregående. Han brukte å si at han ville ikke tjene bedre, ettersom han bare brukte mer penger da.

Men uansett så må man ha en jobb, så får håpe trådstarter finner seg jobb raskt :) Det må være utrolig kjipt å få en slik beskjed i jula :(

Mye vill ha mere!!!

 

Men i følge Stoltenbærg er det ikke en selvfølge att vi skal ha lav arbeidsledighet og lav rente i Norge. Så det kan hende det er flere som får samme problem som trådstarter her inne om vi får tilbakefalle på økonomikrisa i 2011

Link to comment
Share on other sites

Den store stygge ulven ja :( Faktisk så har den forrige økonomikrisa såvidt begynt å slippe taket i de internasjonale kundene vi har der jeg jobber. Dvs i størst grad glass, papirindustri og plast.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Den store stygge ulven ja :( Faktisk så har den forrige økonomikrisa såvidt begynt å slippe taket i de internasjonale kundene vi har der jeg jobber. Dvs i størst grad glass, papirindustri og plast.

Jeg jobbet i hovedsak mot bilindustrien frem til krisa kom nå, der begynner det å gå litt oppover igjen, i olje industrien er de optimistiske, men 2010 var fortsatt bunnotering for de fleste Norske offshore frimaer. Firmaet jeg jobber for satser mot olje i 2011. Desverre er det nok olje industrien som får det værst om det stopper att nå. Hele sør og vestladet kommer til å slite om dette skjer.

 

Verdensøkonomien er fortsatt skakkjørt selv om Norge krabbet oppover på slutten av 2010

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...