Jump to content

granada 2.3


Kjellcorp

Recommended Posts

har en 76 mod granada som har et merklig problem. termostaten viser litt over midten under vanlig kjøring, dvs god og varm bil. men girer jeg ned eller gir på så den får litt turtall, da går termostaten nedover til kaldt. har fått termostat nåla til å langt under blåe feltet. og blåste frost kaldt av varmeapparatet da.

noen som er noen formeninger ?

Link to comment
Share on other sites

vannpumpe? tett en eller annen plass? luft? det er mine forslag. er jo ikke så mange muligheter med vannsystemet på disse.

Ja tipper det er luft jeg også. Nærmere bestemt i den tynne slangen som går ut fra baksiden av termostathuset, dette var en plage på gamle granadaen min etter å ha bytta termostat. Husker ikke helt hvor den slangen går (tipper den går inn til varme aparatet), men det du må gjøre er å ta den av oppe på motoren et sted å så fylle vann inn i den - bruk ei trakt så går det bra. Sørg for at den er full av vann før du kobler den til igjen.

 

Dette er et vanlig problem på Granada når man bytter frostvæske/lufter annlegget når det er såpass kaldt, du får ikke vann på baksiden av termostaten å da får du slike symptomer som du har. Er ikke noe problem på sommeren da det er godt å varmt i været. Håper det ordner seg for deg :)

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bra du minte meg litt på det. har ikke sett noe spesielt på det enda. for merklig nok så blåser det ikke kaldt lenger :\ hva som er årsaken til det aner jeg ikke. så lar denne tråden være på vent enda. men så fort den gjør det skal jeg si i fra ;)

 

 

men skal iallfal spyle igjennom hele systemet og smøre opp igjen til sommer når det blir litt varmere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...