Jump to content

Omb Vingebil


skogly

Recommended Posts

Billig er det ja.. Men blir alltids skeptisk når det er billig og ikke godkjent ombygget!!

minner meg om typisk problembil som ikke har papirer hvor delene kommer fra..Ergo man får den aldri godkjent! og mest sansynlig tilhører delene en eller flere som har blitt fri for bil..

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

er det ikke krav fra biltilsynet om at søknad må godkjennes før du kan begynne og bygge om. + deler må dokumenteres + ford må også godkjenne at riktige deler er brukt, så må bilen godkjennes av BT. og med tanke på hvor trangsynte biltilsynet er så blir det å kjøpe en ombygd bil uten pappirer null værdt.

 

Å ja Hvite vingebiler er MAGISK.

86 Sierra RS Cosworth

75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"

79 Mercedes 309d

10 Renault Laguna

12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci

Link to comment
Share on other sites

Du har HELT RETT skogly :)

Dette er mange som finner ut av i ettertid de har kjøpt en ombygget bil.

Ringte en gang på en cosworth sedan som var lattelig billig. viste seg den var ombygget, manglet papier og daværende eier var vistnok nr 3 eller 4 etter han som ha bygget bilen.

ble lovet gull og grønne skoger hvor enkelt dette var å få den godkjent av BT..

Men når jeg utdypet meg mere hvem jeg var og hvilken klubb jeg var med i så gikk han plusselig ned 10 tusen kr og skulle selge den som delebil istede. (han var medlem i klubben)

takket nei til bilen, men etter et par uker så var den blitt solgt til en ny lettlurt stakkar.

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. En kompis fikk nylig godkjent en cossie uten noe som helst dokumentasjon på hvor delene kom fra. Så en kan fortsatt være heldig.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. er det bare meg som ikkje syns hvit vingebil er magisk?

Det er ikkje det at eg hater hvit, men Moonstone å svart er jo myyyye grommere :nerd:

hoho søndags humør :lol:

 

 

hehehehe alle fargene er gromme:)

så lenge felger er rett..og at alle har orginale orange blinkers:)da spiller det nesten ikke rolle hvilken farge bilen er..spør du meg iallefall :P

Link to comment
Share on other sites

dette er gamlebilen min ja.

er et bra karroseri hvertfall det der med veldig lite rust på. det er jo heller ikke lett å finne i disse dager

Edited by [P-Man]

 X 93mod Escort Cosworth "WRC"
91mod Sierra Cosworth

14mod Mondeo ikke Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Så mange som maser om godkjenning her inne. Men eg vedder på at de aller fleste her inne hadde slitt i en teknisk kontroll. Veldig mange hadde aldri fått skiltene tilbake.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Så mange som maser om godkjenning her inne. Men eg vedder på at de aller fleste her inne hadde slitt i en teknisk kontroll. Veldig mange hadde aldri fått skiltene tilbake.

 

skjønner ikke helt det maset jeg heller. om bilen egentlig har 120 hk org men har motor med 300 hk i, eller om den har 204 org og motor med 400 i, så spiller det liten rolle...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke helt det maset jeg heller. om bilen egentlig har 120 hk org men har motor med 300 hk i, eller om den har 204 org og motor med 400 i, så spiller det liten rolle...

 

Nja.. Når det står en helt annen motor der enn det egentlig skal er det litt vanskeligere å forklare enn at man har litt høyt turbotrykk..

Turbotrykket kan du skru ned når bt står på kontroll. Det er værre å begynne å jekke ut motoren og hive i en ohc man har i bagasjerommet.

 

Uorginal turbo er heller ikke noe problem hvis man gjør ting rett..

Link to comment
Share on other sites

Nja.. Når det står en helt annen motor der enn det egentlig skal er det litt vanskeligere å forklare enn at man har litt høyt turbotrykk..

Turbotrykket kan du skru ned når bt står på kontroll. Det er værre å begynne å jekke ut motoren og hive i en ohc man har i bagasjerommet.

 

Uorginal turbo er heller ikke noe problem hvis man gjør ting rett..

 

endelig en som forsto det :D

Link to comment
Share on other sites

Nja.. Når det står en helt annen motor der enn det egentlig skal er det litt vanskeligere å forklare enn at man har litt høyt turbotrykk..

Turbotrykket kan du skru ned når bt står på kontroll. Det er værre å begynne å jekke ut motoren og hive i en ohc man har i bagasjerommet.

 

Uorginal turbo er heller ikke noe problem hvis man gjør ting rett..

 

å forklare ja...men om du hadde blitt tatt med på rulla som skjedde i trøndelag så er det kun antall hester for mye dem ser på

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

å forklare ja...men om du hadde blitt tatt med på rulla som skjedde i trøndelag så er det kun antall hester for mye dem ser på

 

Hvis man er litt smart er det jo ikke et problem i det hele tatt..

 

Vil man gjøre det vanskelig for seg selv har man mange muligheter skjønner jeg.

Har du ombygd bil selv kanskje?

 

Sierraen med cosworth deler i annonsen var fin den..

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er litt smart er det jo ikke et problem i det hele tatt..

 

Vil man gjøre det vanskelig for seg selv har man mange muligheter skjønner jeg.

Har du ombygd bil selv kanskje?

 

Sierraen med cosworth deler i annonsen var fin den..

 

tenker på å ha justering inne i bilen du nå da? på lysa eller no sånn

 

har ikke ombygd nei :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

tenker på å ha justering inne i bilen du nå da? på lysa eller no sånn

 

har ikke ombygd nei :)

 

Trenger ikke være mer enn en godt gjemt bryter det. Eller koblet opp mot tåkelysene eller hva man ønsker. Er så mange måter å gjøre ting på.

Har man et sprut som kan styre turbotrykket blir det fort vanskelig å spore evt justeringsmuligheter.

 

Har man i tillegg et noenlunde originalt utseende i motorrommet og original turbo eller godkjent byttet turbo i vognkortet har de ikke så mye å bry seg om.. Har man og godkjent senk og en bil som ikke høres ut som en nascar hjelper det.. Gaz coilovers (alt av coilovers..) er mao risky.

 

Tar man seg bryet å godkjenne det man kan og ikke gå helt av skaftet med å vise fram alt man vet er i grenseland går det som regel bra.

 

Det er mao ikke vits å gjøre ting så vanskelig for seg selv ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...