Jump to content

Innsugs problemer på scoprio 2.3 dohc


MrFord

Recommended Posts

Det har oppstått en liten krise på frosken. Den begynte å bruke vann for en stund siden, og jeg fastslo

at den lakk fra termostathuset. Etter litt mer detektiv arbeid så fant jeg ut at det er en sprekk i godset

bak termostat, dvs der hvor termostathuset er skrudd fast. Og da jeg var hos Ford fant jeg ut at det er

en del av selve innsuget. Og her står det en stråle å spruter når motor er i gang.

 

Etter litt forsking på nettet så har jeg lest, (på engelske sider) at 2.3 dohcen har plastisk innsug??

 

Stemmer dette?

 

Jeg synes det ser ut som aluminium jeg da. En kamerat sa at kjemisk metal er en løsning som fungerer.

Alternativt er å bytte hele dritten.

 

Så reparasjon høres enklere å billigere ut hvis det er holdbart da selvfølgelig.

 

Er det noen som har noe erfaringer eller annet å dele?

 

Evnt om noen har et oversiktsbilde av innsug på 2.3 dohc så jeg kan se om jeg klarer å skru vekk

nok ting så jeg kommer bra til å få rengjort og slipt litt ned i godset så den kjemiske metallet

skal få feste seg sikkelig.

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Uansett om det er plastikk eller alu, vill det nok funke bra med araldit/2komp epoksi bare du får det HELT RENT først, lim er undervurdert som reprasjonsmiddel på slike problemer som dette. (følg bruksanvisningen på tuben av det valgte produktet så blir det nok bra)

Link to comment
Share on other sites

Så hele ***** innsuget er av plastik? det må jo værra tidenes dummeste påfunn...

 

Med tanke på holdbarheten : Ja

Med tanke på vekt og innsugstemp : Nei.

 

Bare å prøve med lim , men går det i dass , kan du sette på ett i fra Scorpio 2,0 16v.

Det er i aluminium , men da må du ha med alt av luftslanger osv.(har 2 spjeld)

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

skal ha deg i bakhånd jeg:) er det noen som veit åssen type plast det er av.

Skal prøve å sveise det.

 

Lime fungerte ikke.

 

 

Ang 2.0 insuget, blir det plug and play. noen som har gjort dette?

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...