MrFord Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Det har oppstått en liten krise på frosken. Den begynte å bruke vann for en stund siden, og jeg fastslo at den lakk fra termostathuset. Etter litt mer detektiv arbeid så fant jeg ut at det er en sprekk i godsetbak termostat, dvs der hvor termostathuset er skrudd fast. Og da jeg var hos Ford fant jeg ut at det eren del av selve innsuget. Og her står det en stråle å spruter når motor er i gang. Etter litt forsking på nettet så har jeg lest, (på engelske sider) at 2.3 dohcen har plastisk innsug?? Stemmer dette? Jeg synes det ser ut som aluminium jeg da. En kamerat sa at kjemisk metal er en løsning som fungerer. Alternativt er å bytte hele dritten. Så reparasjon høres enklere å billigere ut hvis det er holdbart da selvfølgelig. Er det noen som har noe erfaringer eller annet å dele? Evnt om noen har et oversiktsbilde av innsug på 2.3 dohc så jeg kan se om jeg klarer å skru vekknok ting så jeg kommer bra til å få rengjort og slipt litt ned i godset så den kjemiske metalletskal få feste seg sikkelig. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Uansett om det er plastikk eller alu, vill det nok funke bra med araldit/2komp epoksi bare du får det HELT RENT først, lim er undervurdert som reprasjonsmiddel på slike problemer som dette. (følg bruksanvisningen på tuben av det valgte produktet så blir det nok bra) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Er plastikk. Har sett mange mislykkede forsøk på å reparere.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Plast er da lett å lime hvis man bruker skikkelige greier. Epoksy som nevnt over er gode ting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Så hele ***** innsuget er av plastik? det må jo værra tidenes dummeste påfunn... “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 få tak i innsuget til 2L 16v det er alu og bedre flow Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Så hele ***** innsuget er av plastik? det må jo værra tidenes dummeste påfunn... Med tanke på holdbarheten : JaMed tanke på vekt og innsugstemp : Nei. Bare å prøve med lim , men går det i dass , kan du sette på ett i fra Scorpio 2,0 16v.Det er i aluminium , men da må du ha med alt av luftslanger osv.(har 2 spjeld) Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Så innsget fra 2.0 er bedre? Må vel ha med alt frem til luft filterbox da el? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordco Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Hei det er plast eg har en til deg sei em pris , send på e,post til meg vis du intreser enda, terjejansen@hotmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 skal ha deg i bakhånd jeg:) er det noen som veit åssen type plast det er av. Skal prøve å sveise det. Lime fungerte ikke. Ang 2.0 insuget, blir det plug and play. noen som har gjort dette? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now