Jump to content

Hjelp til å fjerne deksel på dashbord mk3


Larzen

Recommended Posts

Hei,

 

Da min bil tidligere har jobbet som politibil har den ett noe "justert" deksel på dashbordet. Jeg har nå kjøpt meg en dobbel din spiller som jeg skal få montert i dashbordet. Men hvordan får jeg dekslet løst? Jeg må ha det av for å få skrudd av noe skrot å skal støpe litt med glassfiber for å få en fin finish.

 

Legger ved ett bilde for å vise hvilke deksel det er snakk om.

midtkonsoll.jpg

 

Også lurer jeg på en ting til, noen som vet om temperaturkontrollerene kan flyttes lengere ned på det dekselet? tenkte på å flytte de ned under spilleren så spilleren kom litt høyere opp.

Link to comment
Share on other sites

Om du mestrer Engelsk så står prosedyren HER begynn¨å lese fra "Centre Console Removal" et stykke ned på sia.

 

Thanx

 

Doh.. Jeg har en 02... altså ikke facelift.

Edited by Larzen
Link to comment
Share on other sites

Denne da?

 

on the pre-facelift ( before late 2003 ) you will have to do the following :-

 

prise out the heated screen & hazard warning light switch's & unplug them

 

remove the screw from under each set of switch's

 

pull up the gear surround panel ( it does not need to come all the way off but if whatever your doing involves its complete removal then just undo the gearknob & pull the gaitor & the rest of the gear surround over the lift up reverse section & off the gearstick )

 

undo the 2 screws that are hid away under the dash console under the gear surround section you just removed.

 

remove the radio from the dash

 

undo the 2 screws near the top of the radio opening ( they are about 1" inside the opening - one either side of the opening )

 

the dash is now only held inplace by a couple of clips near the airvents so a gentle tug should be enough to free it

 

you will have to angle the console at various angles so you can get remaining wiring undone from the clock & the 2 or 3 plugs from the back of the heater panel ( how many depends on the type of heater panel you have )

 

almost forgot that you will have to unplug boot release switch & ( if fitted ) the heated seat switch's too

 

 

it sounds more complicated than it is really :L

Link to comment
Share on other sites

Er skruer på siden av spilleren eller den tomme din ramma, skal vell også være noen skruer bak de øverste bryterene visst jeg ikke husker feil. Skal du flytte temperatur bryterene, så blir det litt styr da den deler er skrudd fra baksida, alle er mulig

Link to comment
Share on other sites

Den der framgangsmåten virket ikke så ille, takk skal du ha.

 

Når det gjelder temp bryterene så er det noe jeg skal se på, om det lar seg gjøre rimelig greit så blir det gjort. Men ingenting kommer til å skje før jeg har fått spilleren min. Tror det kommer til å bli bra. Hentet 3M sin carbon folie, den har struktur å ser veldig bra ut, skal ha den på dette dekeselet og på det dekslet rundt girspaken. Skal også prøve å se hvordan det blir å ha på plastikkpynten som er på rattet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor prøve deg på å støpe? Det kommer ikke til å bli bra uansett. Den plata der koster neppe mange kronene på Ford. Til f.eks VW Touran så koster den 290.- og den er minst like stor som den på Ford.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor prøve deg på å støpe? Det kommer ikke til å bli bra uansett. Den plata der koster neppe mange kronene på Ford. Til f.eks VW Touran så koster den 290.- og den er minst like stor som den på Ford.

 

Er ikke akkurat første gang jeg forsøker på å støpe. Vil faktisk påstå at det er eneste mulighet for meg å få bilen slik jeg selv vil. Orginalt så er det en tåpelig størrelse på spilleren, så om jeg kjøper en ny ramme vil jeg fortsatt måtte justere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...