Jump to content

går 8x18 et25 på vinge bil med coilover?


escortmk1

Recommended Posts

r sett på dett men står ingen ting om dempere her har hatt problemer med at de tar i fjæra før derfor jeg spør ingen som vett?

 

ET25 kommer aldrig til å møte demperen/fjæra! Eg har nevnt tidligere at 8x18 ET35 med koni og Eibach går klar.. hvordan kan da felger som bygger 10mm lengre ut ta i fjæra?

 

Denne har 8x17 og 9x17 ET25, å som du ser så stikker hjula langt ut!

f9bea715.jpg

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

fordi fjærene på coilover går mye lengere ned på demperen en på vanlige dempere der går jo hjulet under fjærskåla mens på coilover går hjulet på siden av fjæra er vel ikke så vansklig og sjønne at samme et ikke går og bruke som på vanlig dempere har som sakt bommet på dette tidligere men er noen år siden så husker ikke hva slaks et det var jeg hadde da

Link to comment
Share on other sites

Har skrivi om coilovers å eg.. det er visst coilovers på den svarte 500´n også.. eg har 8x18 ET33 på vingebilen uten subb på coiloversen, ET35 må spaces! men når du snakker om ET25 så er det jo hjulbua som får svi..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

ET35 må spaces!

Jeg hadde 8x18 ET 35, uten spacer og kjørte uten problemer, så tipper dette avhenger av type demper/fjær, justert høyde etc. Altså ikke noe fasitsvar på dette.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde 8x18 ET 35, uten spacer og kjørte uten problemer, så tipper dette avhenger av type demper/fjær, justert høyde etc. Altså ikke noe fasitsvar på dette.

 

Det skreiv eg også i forrige tråd: På den høyden min bil er justert så subber felgkanten ET35 rett mot "mutterene" på GAS demperen framme.. Det er jo derfor eg har misstanke om at bremsene dine bygger hjula ut ca 2mm :smartass:

 

Bremser spiller jo også en rolle.

Jepp men Compomotive hjula har plass til det meste :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det skreiv eg også i forrige tråd: På den høyden min bil er justert så subber felgkanten ET35 rett mot "mutterene" på GAS demperen framme.. Det er jo derfor eg har misstanke om at bremsene dine bygger hjula ut ca 2mm :smartass:

Er nok der det ligger ja.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte på oppgr. bremser, tykkere skiver, hvor mye de bygger etc. som forandrer ET :)

Hvis noen måler orginale skiver, så kan jeg sikkert måle mine, så ser vi forskjellen

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen måler orginale skiver, så kan jeg sikkert måle mine, så ser vi forskjellen

Regner med at det er alu senter på skivene dine, å da er det jo antagligvis litt tykkere gods for å kompansere :)

Har bilene spredd rundt omkring så eg får ikkje målt idag..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

hei takker for svar trur jeg bestiller et 25 eller 28 vil ikke ha spacere da vil jeg heller maskinere av litt på anlegsflata på felgen vis de skulle ta borti plassten

 

mvh

hans ole

 

Har ET33 nå å det går fint med standard bremser og coilovers i denne høyden

56fb97b1.jpg

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...