escortmk1 Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 hei skal kjøpe nye felger og lurer på om 8x18 et 25 går på vinge bil med coilover uten og ta borti noen som har erfaring med dette? mvhhans ole Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Les litt her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortmk1 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 r sett på dett men står ingen ting om dempere her har hatt problemer med at de tar i fjæra før derfor jeg spør ingen som vett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 r sett på dett men står ingen ting om dempere her har hatt problemer med at de tar i fjæra før derfor jeg spør ingen som vett? ET25 kommer aldrig til å møte demperen/fjæra! Eg har nevnt tidligere at 8x18 ET35 med koni og Eibach går klar.. hvordan kan da felger som bygger 10mm lengre ut ta i fjæra? Denne har 8x17 og 9x17 ET25, å som du ser så stikker hjula langt ut! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Feit vogn!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortmk1 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 fordi fjærene på coilover går mye lengere ned på demperen en på vanlige dempere der går jo hjulet under fjærskåla mens på coilover går hjulet på siden av fjæra er vel ikke så vansklig og sjønne at samme et ikke går og bruke som på vanlig dempere har som sakt bommet på dette tidligere men er noen år siden så husker ikke hva slaks et det var jeg hadde da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Har skrivi om coilovers å eg.. det er visst coilovers på den svarte 500´n også.. eg har 8x18 ET33 på vingebilen uten subb på coiloversen, ET35 må spaces! men når du snakker om ET25 så er det jo hjulbua som får svi.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 ET35 må spaces!Jeg hadde 8x18 ET 35, uten spacer og kjørte uten problemer, så tipper dette avhenger av type demper/fjær, justert høyde etc. Altså ikke noe fasitsvar på dette. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Bremser spiller jo også en rolle. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Jeg hadde 8x18 ET 35, uten spacer og kjørte uten problemer, så tipper dette avhenger av type demper/fjær, justert høyde etc. Altså ikke noe fasitsvar på dette. Det skreiv eg også i forrige tråd: På den høyden min bil er justert så subber felgkanten ET35 rett mot "mutterene" på GAS demperen framme.. Det er jo derfor eg har misstanke om at bremsene dine bygger hjula ut ca 2mm Bremser spiller jo også en rolle.Jepp men Compomotive hjula har plass til det meste The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Det skreiv eg også i forrige tråd: På den høyden min bil er justert så subber felgkanten ET35 rett mot "mutterene" på GAS demperen framme.. Det er jo derfor eg har misstanke om at bremsene dine bygger hjula ut ca 2mm Er nok der det ligger ja. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Jepp men Compomotive hjula har plass til det meste Jeg tenkte på oppgr. bremser, tykkere skiver, hvor mye de bygger etc. som forandrer ET Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Jeg tenkte på oppgr. bremser, tykkere skiver, hvor mye de bygger etc. som forandrer ET Hvis noen måler orginale skiver, så kan jeg sikkert måle mine, så ser vi forskjellen Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Hvis noen måler orginale skiver, så kan jeg sikkert måle mine, så ser vi forskjellenRegner med at det er alu senter på skivene dine, å da er det jo antagligvis litt tykkere gods for å kompansere Har bilene spredd rundt omkring så eg får ikkje målt idag.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortmk1 Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 hei takker for svar trur jeg bestiller et 25 eller 28 vil ikke ha spacere da vil jeg heller maskinere av litt på anlegsflata på felgen vis de skulle ta borti plassten mvhhans ole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 hei takker for svar trur jeg bestiller et 25 eller 28 vil ikke ha spacere da vil jeg heller maskinere av litt på anlegsflata på felgen vis de skulle ta borti plassten mvhhans ole Har ET33 nå å det går fint med standard bremser og coilovers i denne høyden The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now