Tombra Posted July 16, 2003 Share Posted July 16, 2003 Hadde vært interesant å høre litt om 'gir-vanene' til folket her.Altså, hvor høyt står turtelleren din når du girer opp ved vanlig kjøring (og når du vill kjenne at den sparker litt...Spessielt på RST, men også andre Ford'er såklart! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackpot Posted July 16, 2003 Share Posted July 16, 2003 ca 4-5k .. med tung eller lett fot.. er så kos å høre lyden på eksosen bare.. hehe..noen ganger kjører jeg enda penere.. da gjerne så lavt som 3000.. er litt opp og ned!spørs om kjærringa sitter på osv.. Daniel RS'95 mondeo'96 mondeo stv'91 scorpio rs v6'84 sierra v6 Propanwww.mondy.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Compom Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 Ved normal kjøring, er det sjelden nåla vipper over 3000rpm. Da kjøres det veldig rolig og behagelig, men det kan jo fort hende at jeg vil det motsatte, og da er det sperra som gjelder! Egentlig veldig opp og ned... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 da er det tøft å ha en 4 trinns kasse... he he. hender det bråker litt når du nærmer deg enden av 4 giret Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
libtom Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 drar den til 4-5000 vanligvis det spørrs helt på humøret Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 Bare på søndager hvis veien og stemningen er den rette 8)Blir lite av dette ellers i hverdagen. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest superpuma Posted July 18, 2003 Share Posted July 18, 2003 Bilen min lager alt for fin lyd til å strupe den før det er nødvendig. Hadde turtelleren min hatt rødlinje, hadde jeg nok ligget der oppe ganske mye før giring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Butt-Head Posted July 18, 2003 Share Posted July 18, 2003 jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring. Jeg kjører også samme takktik... av og til så kjører jeg litt pent.. men det er vanskleig å holde laft turtall med den motren og den giringa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BDG Posted July 19, 2003 Share Posted July 19, 2003 Bare pyser gearer før 10 000, minimum, da står nakkehårene sånn passe ut, samtidig som ørevoksen har forlatt øregangene og sitter klistret på siderutene. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RsTurboKim Posted July 21, 2003 Share Posted July 21, 2003 Skal jeg "race" så er det turtalls sperra som gjelder!! Ellers så ligger jeg mellom 3-4000 tenker jeg...Kommer helt ann på egentlig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest momo Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 <-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ghia4x4 Posted October 18, 2003 Share Posted October 18, 2003 <-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8) er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted October 18, 2003 Share Posted October 18, 2003 er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge? Ehem... Kremt...Hørt om automat..? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 18, 2003 Share Posted October 18, 2003 Når temp-nåla står under "R" på "normal" girer jeg på ca. 2200. På første drar jeg den sjelden til mer enn 2500-3000 pga. hjulspinn. På andre har jeg vel dratt den til 6000 nå og da, men slutta med det for å spare dekk og drivverk, girer på ca, 4500 når jeg kjører på morro. På tredje hadde jeg dratt den helt ut om den ikke hadde fuska/sperra på ca. 4500. På fjerde har jeg vel hatt 190, vet ikke turtallet. På 5. blir det sjelden mye turtall, er ikke trygg nok til å kjøre så veldig fort. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ghia4x4 Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge? Ehem... Kremt...Hørt om automat..? Nettopp, automat! :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest momo Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Hvorfor skulle det være vondt for girkassa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ghia4x4 Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Fullt turtall og så rett i 'D' har jeg hørt ikke er så sunt for kassa... Stemmer det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest momo Posted October 20, 2003 Share Posted October 20, 2003 Fullt turtall hvor fikk du det fra?har en fot på en pedal og det er bremsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest foxtrot Posted November 23, 2003 Share Posted November 23, 2003 Det som er artig med automatkassa mi er at jeg har en bryter for komfort og en for sport. Når jeg kobler inn sportfunksjonen drar automatkassa lenger på girene. Girene skifter ikke før 6500 omdreininger. Gleder meg når jeg får mer enn de 130 fabrikkhestene som sitter i den. Minst 150 hk må til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now