sierraxr4i Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 hva bør jeg velge vist jeg skal ha noe som tåler litt juling? og hvor stor sum må jeg regne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Spørs hvor mye moment du har og hvor tidlig det kommer. Fixit, R&D, Bara, Ludde kasse, tykt frontdiff hus med quaife innmat eller 7" R&D. Bakdiff gjerne i 7,5" gripper, quaife, tilton, zf. Er en del å velge mellom, hvor mye du er villig til å bruke i forhold til din effekt, setter vell grensene. Allt går ann å ta knekken på, selv om det i teorien skal holde, kommer ann på kjøre stil også Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 (edited) hva bør jeg velge vist jeg skal ha noe som tåler litt juling? og hvor stor sum må jeg regne? Hvis du først og fremst konsentrerer deg om motoren og en seriøs ladetrykkstyring og innjustering som gir en fin og flat dreiemomentkurve (se på gjennomsnitt fra 4000 - 7000 o/min i stedet for på 2 store tall) og velger en oppgradert organisk clutch så vil dette være svært gunstig for holdbarheten på drivverket. Se på dette bremsepapiret som krever en aggressiv 700 Nm clutch: Motoren akser hardest og bruker minst tid med turtallernålen mellom 4500 og 5250 o/min. Drivverket belastes hardest og havarerer på disse 750 o/min.Snittet fra 4500 - 7000 o/min er imidlertid 550 Nm og med en flat "kurve" på 550 Nm og en mildere clutch hadde bilen gått akkurat like godt og med økt holdbarhet. Edited April 21, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 har sett for meg at jeg kommer til og gå for en oppliger drevsats, den koster 1700 pund? ca 15 000 nkr..Og en 7,5 tommer med eton sperre, denne koster snaue 3000, og den var jeg knall fornøyd med på 2wd sedanene vertfall, quaife likte jeg ikke på 2wd, og gripper blir for røft.. zf/r&d har jeg ikke erfaringer med.. fram så hadde det vært helmax med en 7`er, men blir nokk et tykk hus med quaife tenker jeg, med mindre det dukker opp noe rimelig R&D.Sammen med 3,92 utv så tror jeg det kan bli godt skyv i escortn. men det finns vell ingen fasit på hva som er bra/best! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now