Jump to content

passende turbo for 2,8?


rabbit1987

Recommended Posts

hei. lurer på om DENNE turboen er noe som vil fungerer greit på 2,8. er ikke ute etter allverdens trykk i første omgang. blir vel mellom 0.4 til 0.9. har også en turbo ifra en sierra cosworth, men er redd den blir for liten. planen er å samle eksosen i en turbo A/R42 e litt smått tror jeg :P

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

Skal gå fint å bruke den der, men jeg vil anbefale å styre unna, har herved erfart at når man kjøper 2 turboer til 2800 ,for begge så ER det mannlort :smartass:

Har olje lekkasje på 2 stk jeg nå og di har rulla 15 mil ca.......

For å lykkes må man feile

Link to comment
Share on other sites

Skal gå fint å bruke den der, men jeg vil anbefale å styre unna, har herved erfart at når man kjøper 2 turboer til 2800 ,for begge så ER det mannlort :smartass:

Har olje lekkasje på 2 stk jeg nå og di har rulla 15 mil ca.......

 

kjøpe 2stk? skal bare ha 1 jeg :P

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

kjøpe 2stk? skal bare ha 1 jeg :P

 

Hehe, joda, men det jeg skal frem til er at kvaliteten er ræva, men har vært borti noen som faktisk har funka også :rolleyes: så det er vel bare et sjangsespill ;) Men personlig ville jeg satset på et kjent merke da disse veit hva di holder på med.

For en stund tilbake siden så snakket jeg med en teknikker på et turbo verksted og han påsto at en "vanlig" lavtrykksturbo lå på mellom 200 000 - 250 000 rpm på normal bykjøring, da jeg kjøpte mine var dette for å få motor opp å gå samt di var rimelige, brukte masse masse penger på den motoren og da jeg så all oljesvettinga på turboene og alt annet var tett så var jeg ikke særlig keen på å kjøre ras på en motor til rundt 70k grunnet 2 china turboer.

For å lykkes må man feile

Link to comment
Share on other sites

hei. lurer på om DENNE turboen er noe som vil fungerer greit på 2,8. er ikke ute etter allverdens trykk i første omgang. blir vel mellom 0.4 til 0.9. har også en turbo ifra en sierra cosworth, men er redd den blir for liten. planen er å samle eksosen i en turbo A/R42 e litt smått tror jeg :P

Vær litt grei da. Ikke sett noe Kinadritt på en god gammel Ford.

Bruk heller 2 stk RST turboer, evt montert side om side bak bilen, inne i bilen, oppå bilen eller hvor som helst. Alt annet enn eBay-kina-turbo på god gammel Ford.

 

Skal gå fint å bruke den der, men jeg vil anbefale å styre unna, har herved erfart at når man kjøper 2 turboer til 2800 ,for begge så ER det mannlort :smartass:

Har olje lekkasje på 2 stk jeg nå og di har rulla 15 mil ca.......

Organisk avfall er gratis og kan gjøre nytte som gjødsel.

Dette andre her er som å kjøpe nyvasket søppel.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vær litt grei da. Ikke sett noe Kinadritt på en god gammel Ford.

Bruk heller 2 stk RST turboer, evt montert side om side bak bilen, inne i bilen, oppå bilen eller hvor som helst. Alt annet enn eBay-kina-turbo på god gammel Ford.

 

 

Organisk avfall er gratis og kan gjøre nytte som gjødsel.

Dette andre her er som å kjøpe nyvasket søppel.

det ble en air reserch T4 A/R 60

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...