Jump to content

Hva bytter man ut en Escort Cosworth med?


Tore_TJ

Recommended Posts

Som tittel egentlig.

Dritt lei bilen og vurderer noe annet.

 

Alternativene er egentlig e30 m3, 3,6/3,8 m5, 3dr Sierra Cosworth, eeh.. ?

 

Skal IKKE ha japse. Jada fantastisk gode biler, men ikke noe for meg.

 

e46 m3 blir litt for dyrt, men kan kanskje gå.. e36 ser så forbanna døll ut.

Evo.. japse og syns de er litt kjedelig.. wrx syns jeg bare er fæl.

Lei Cosworth og egentlig, så helst noe annet.

Audi.. pft.. understyring og etter å ha skrudd en del på nyere vag er jeg allergisk.

Framtrekk er NEI!

Kjører litt på bane så ingen amcar.

 

 

budsjett på 200000-300000 en plass..

 

Så hva annet enn BMW M? Helst noe som ikke er ombygget og trengs å skrus så ****** på.

e30 m3 går egentlig for dårlig, samme gjør mb 190 2,3 16v..

 

Så er jeg dømt til å ha denne fordømte bilen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser du ikke vil ha japps. Men det er to klasser av japanske sportsbiler. Den ene er alt det driftesøppelet som f.eks 200sx og de bila der, og den andre klassen inneholder blant annet den ultimate drømmebilen for meg.

 

Se her!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

porsche da?

 

mener jeg har lest at eneste grunn til at du kunne finne på og bytte ut escortn med, var en rs500 :P

 

jeg hadde nokk gått vinge veien om esc`n skulle ut.. var virkelig i tvil når jeg kvitta meg med sedanen, da var det enten esc coss eller vinge som sto på tapeten..

 

escort ble det egentli bare fordi at den var rød, og at vingebil hadde krevd en god slump med innsats før jeg hadde blitt fornøyd..

 

Og jeg må si at jeg angrer ikke i heletatt.

escort har vært gutte drømmen lenge! og jeg tror jeg kommer til og beholde denne ei ganske god stund..

 

Har jo den første sedanen jeg kjøpte, nedplukka og klar for resturering, så nå mangler jeg bare scorpio og 3dørsn for å ha det komplett :P

 

Evo kunne ha vært et alternativ, men nope..

 

Kan jeg spørre hva som gjør at du er så dritt lei bil`n?

Trodde egentli at bilen din var en av di bedre med mye bra deler, og ikke minst utprøvd?

Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke vil ha japps. Men det er to klasser av japanske sportsbiler. Den ene er alt det driftesøppelet som f.eks 200sx og de bila der, og den andre klassen inneholder blant annet den ultimate drømmebilen for meg.

 

Se her!

 

En kompis hadde supra med 500+bakhjulshester. Gikk bra og RÅ lyd men.. litt sjelløs og kjedelig..

Link to comment
Share on other sites

porsche da?

 

mener jeg har lest at eneste grunn til at du kunne finne på og bytte ut escortn med, var en rs500 :P

 

jeg hadde nokk gått vinge veien om esc`n skulle ut.. var virkelig i tvil når jeg kvitta meg med sedanen, da var det enten esc coss eller vinge som sto på tapeten..

 

escort ble det egentli bare fordi at den var rød, og at vingebil hadde krevd en god slump med innsats før jeg hadde blitt fornøyd..

 

Og jeg må si at jeg angrer ikke i heletatt.

escort har vært gutte drømmen lenge! og jeg tror jeg kommer til og beholde denne ei ganske god stund..

 

Har jo den første sedanen jeg kjøpte, nedplukka og klar for resturering, så nå mangler jeg bare scorpio og 3dørsn for å ha det komplett :P

 

Evo kunne ha vært et alternativ, men nope..

 

Kan jeg spørre hva som gjør at du er så dritt lei bil`n?

Trodde egentli at bilen din var en av di bedre med mye bra deler, og ikke minst utprøvd?

 

Hm. du sier noe der Porsche har jeg ikke tenkt på.

 

Ja har tidligere sagt at den kun blir bytta mot rs500, og det er faktisk en mulighet. Men ikke helt klar for 224 slappe hester enda :whistling:

 

Har prøvd å holde bilen min litt anonym så lurer litt på hvor du har det fra at den skal være bra? Har prøvd mye forskjellige motoroppsett på bilen så utprøvd kan man godt si den er. Fungerte egentlig godt i fjor men blir aldri fornøyd så har endret litt.

 

Har en del elfeil jeg plages med for tida, så det setter tolmodigheten på prøve.

Link to comment
Share on other sites

RS500 er jo liksom målet for de fleste cosworth entusiaster :wub:

 

Har aldrig prøva, men KH mente at det er ein heilt annen opplevelse enn vanlig cosworth..

Så med ett godt gammeldags grådyse oppsett, så skuvar det visst fælt :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

RS500 er jo liksom målet for de fleste cosworth entusiaster :wub:

 

Har aldrig prøva, men KH mente at det er ein heilt annen opplevelse enn vanlig cosworth..

Så med ett godt gammeldags grådyse oppsett, så skuvar det visst fælt :)

 

Kjenner jeg deg rett får du vel prøvd ;) Ja rs500 er absolutt på lista.

 

mercedes 190e EVO B)

 

Går for dårlig. Pluss at en kompis har en av norges mest strøkne med 500hk (ikke evo).

Men grom bil :)

 

M3 uten tvil!E30 eller E46.E36 er som du skriver døll...

 

Har vurdert e30 m3 i snart to år faktisk.. Er så sjukt grom.

Link to comment
Share on other sites

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh! hadde JEG hatt mye penger å kaste bort på bil hadde valget vært enkelt om jeg skulle hatt meg en "ny" bil som skulle vært "trygg" og alt det svadaet! hadde ikke vært i tvil engang! hadde falt på bmw e39 m5 tvert

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Godt forslag!

Kjenner en som har en sånn med vtec motor å det er det sykeste jeg har vært med rundt en bane. Grepet var helt uvirkelig.

Jeg ville hvertfall vurdert en sånn, helst facelift med Toyota 190 hk motoren. Kjøper du den gamle typen med Rover motor må du hive inn Honda motor eller VAG 1.8T, går en del av disse i England. Reyland har nettopp bremset en Exige med VAG 1.8T på 422hk, 1.5 bar til han som eide halvparten av Reyland vingebilen tidligere.

 

Er du lei Escorten blir det jo litt dumt og kjøpe vingebil/RS 500 vel? Teknisk sett er det jo ikke store forskjellen, så irritasjonen kommer vel fort tilbake angående de samme tingene?

Link to comment
Share on other sites

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh! hadde JEG hatt mye penger å kaste bort på bil hadde valget vært enkelt om jeg skulle hatt meg en "ny" bil som skulle vært "trygg" og alt det svadaet! hadde ikke vært i tvil engang! hadde falt på bmw e39 m5 tvert

 

Kaste bort penger er det ihvertfall sikkert at man gjør uansett hvilken bil man kjøper.

Har sett litt på dem faktisk. Aldri kjørt så aner ikke hvordan de er på veien.

 

Jeg ville hvertfall vurdert en sånn, helst facelift med Toyota 190 hk motoren. Kjøper du den gamle typen med Rover motor må du hive inn Honda motor eller VAG 1.8T, går en del av disse i England. Reyland har nettopp bremset en Exige med VAG 1.8T på 422hk, 1.5 bar til han som eide halvparten av Reyland vingebilen tidligere.

 

Er du lei Escorten blir det jo litt dumt og kjøpe vingebil/RS 500 vel? Teknisk sett er det jo ikke store forskjellen, så irritasjonen kommer vel fort tilbake angående de samme tingene?

 

Det er det jeg tenker å. Er jo stort sett samme greiene. Så heller nok mot enten en helt standard godværs rs500 eller noe annet enn Ford for en gangs skyld.

 

Gidder ikke flere motorbygg og prosjekter så en "ferdig" bil er klart det beste.

Link to comment
Share on other sites

det aner vel ikke jeg heller.. kjørt endel m5 e34 og e28 med e34 3,8motor og de er jo store og tunge da.. handlingen blir jo deretter men e34ene har iallefall vært veldig fine å kjøre litt aktivt med! :) vil ikke tro at e39 er så ille akkurat heller!

 

får jo ikke akkurat det deilige turbo suget men..

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

det aner vel ikke jeg heller.. kjørt endel m5 e34 og e28 med e34 3,8motor og de er jo store og tunge da.. handlingen blir jo deretter men e34ene har iallefall vært veldig fine å kjøre litt aktivt med! :) vil ikke tro at e39 er så ille akkurat heller!

 

får jo ikke akkurat det deilige turbo suget men..

 

Nei det er problemet med å ha eid turbobil. Blir litt hekta :blink:

Link to comment
Share on other sites

hehe det vet jeg faktisk ingen verdens ting om! meen jeg hadde iallefall tatt en e39! turbo(er) kan du jo altids montere siden! :)

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

hehe det vet jeg faktisk ingen verdens ting om! meen jeg hadde iallefall tatt en e39! turbo(er) kan du jo altids montere siden! :)

 

Mja.. Litt av grunnen til å bytte bil er å slippe å bygge/skru så mye. Får se, kanskje man prøvekjører en haug med biler å ser hva som faktisk er bra.

 

Skal kjøpe ny bruksbil og nå å vurderer Kuga faktisk så blir en del biler å prøve her!

Link to comment
Share on other sites

hehe enkelt og greit det! kjør alt du vurderer så finner du fort ut hva du vil ha! ikke selg escorten FØR du er ferdig med prøvekjøringer a! surt å finne ut at det var escorten du ville ha! hehe

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...