Jump to content

Strengere prikkbelastning fra 1.Juni


Granada28GL84

Recommended Posts

Det er nå bestemt at fra 1. juni blir det strengere prikkbelastning.

 

hva synes folket om det?

Det har også kommet noen flere punkt der du kan få prikker på kortet;

 

Nye overtredelser

Ved revisjonen er det tatt med nye overtredelser med prikkbelastning.

 

Link; http://www.smp.no/nyheter/article340155.ece

 

For liten avstand til foranliggende kjøretøy gir tre og seks prikker (altså dobbelt for førere i prøveperioden, red. anmerk.).

Kjøring i eller over sperreområde begrenset av heltrukne gule midtfelt gir henholdsvis tre og seks prikker.

Kjøring med ulovlig trimmet motorsykkel eller moped gir tre og seks prikker.

Manglende sikring av passasjerer under 15 år gir to og fire prikker samt forenklet forelegg på 2.000 kroner.

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Foreslår at alle leverer inn førerkortet, og sykler. Er jo det de klovnene vil.

Eller de kan slutte å selge bensin/diesel, så kan vi snakkes om en stund. Da er regjeringen tom for penger plutselig. De finner jo **** på så mye regler at det snart er ulovlig å sette seg inn i bilen!

Dette er stort sett takket være alle som kjører gris og dreper andre, og alle bilene som blir kondemnert pga uerfarne sjåfører! Er dritalei av å måtte blø for at andre skal kjøre som de har stjålet både bil og bensin!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

- -

 

Moped/motorsykkel.. De er jo i utgangspunktet egne sertifikat/kjøregrupper, hva helvete **** i satansaft??

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

- -

 

Moped/motorsykkel.. De er jo i utgangspunktet egne sertifikat/kjøregrupper, hva helvete **** i satansaft??

 

Må ikke glemme at alt som er motorisert er FARLIG!! Mister vel snart lappen hvis du har tatt ên øl og klipper gresset med bensin-klipper.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Må ikke glemme at alt som er motorisert er FARLIG!! Mister vel snart lappen hvis du har tatt ên øl og klipper gresset med bensin-klipper.

 

 

ØØ, du veit at du myster lappen vist du drikker og klyppe graset sant? er motorisert den og vettu....

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Traktorklipper ja, ikke vanlig "tussleetterklipper"... vel...? oO

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Traktorklipper ja, ikke vanlig "tussleetterklipper"... vel...? oO

 

 

 

Nei, so lenge da er drift på hjula er det motorisert kjøretøy. har du promille og klypper graset so kan du risikere og myste lappen. Va ein som mysta lappen då han tok seg ei øl på ein varm somerdag va i avisa. Heilt sjukt....

 

 

Men det nye prikksystemet er veel strengt...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Nei, so lenge da er drift på hjula er det motorisert kjøretøy. har du promille og klypper graset so kan du risikere og myste lappen. Va ein som mysta lappen då han tok seg ei øl på ein varm somerdag va i avisa. Heilt sjukt....

 

 

Men det nye prikksystemet er veel strengt...

 

Er VELDIG usikker på det du sier om å miste lappen dersom dette ikke er en maskin du sitter på og kjører.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er VELDIG usikker på det du sier om å miste lappen dersom dette ikke er en maskin du sitter på og kjører.

 

Har hørt om tilfeller hvor de med traktorklipper har mista lappen.. Men ikke gåklipper varianter..

Men for all del, skal jeg sette typisk Norsk standard inn i sving så virker det ikke totalt borti skog og mark mtp. forsikring og den slags, sikkert mulig å dulte inn i 11' mod AMG'en til nabo'n med en gåklipper f.eks.. Norske lover har mer en nok tendenser til å ta høyde for slikt..

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Er VELDIG usikker på det du sier om å miste lappen dersom dette ikke er en maskin du sitter på og kjører.

 

 

Alt som er motorisert kjøretøy som sagt, og ein vanlig grasklypper som dreger seg sjøl fram og klypper der du går bak... ER motorisert kjøretøy

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2underholdning.no/broom/fyllekjoerte-paa-gressklipper-med-passasjer-3265709.html

 

Gressklipperen i dette tilfellet regnet de som kjøretøy, siden de satt på denne. Kan ikke regne en klipper du ikke sitter på, for kjkøretøy da.

 

Alt som er motorisert kjøretøy som sagt, og ein vanlig grasklypper som dreger seg sjøl fram og klypper der du går bak... ER motorisert kjøretøy

 

Hva hvis du kjører bensindrevet radiostyrt bil da? Mister du lappen da også eller? Hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Nå må dere slutte og klage, for det er dere selv som har stemt frem den regjeringen vi har idag, eller så har dere ikke vært og stemt i det store det hele, så mitt råd, godta det og hold kjeft, men bruk stemmeretten neste gang slik av vi får byttet ut den regjeringen vi har idag.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Nå må dere slutte og klage, for det er dere selv som har stemt frem den regjeringen vi har idag, eller så har dere ikke vært og stemt i det store det hele, så mitt råd, godta det og hold kjeft, men bruk stemmeretten neste gang slik av vi får byttet ut den regjeringen vi har idag.

 

Jeg har stemt, og jeg kan love deg det ikke er mitt parti som styrer!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2underh...er-3265709.html

 

Gressklipperen i dette tilfellet regnet de som kjøretøy, siden de satt på denne. Kan ikke regne en klipper du ikke sitter på, for kjkøretøy da.

 

 

 

Hva hvis du kjører bensindrevet radiostyrt bil da? Mister du lappen da også eller? Hehe..

 

 

 

Hehe, nei da blir no for gale :P

 

 

 

Unnskyld meg du DOLK! Men dette er eit FORUM! Der folk skal diskutere, greit nok den kanskje skulle vert under off-topic eller inkortslag men må få lov og diskutere ditta like godt som noke anna. Eg har ikkje stemt og vil ikkje stemme heller so, og det er sikkert fleire so ikkje har stemt og er uskyldig her.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt, og jeg kan love deg det ikke er mitt parti som styrer!

 

 

Bra, fortsett med det og få flere med deg så får vi endret det tullet som skjer om dagen.

 

Eg har ikkje stemt og vil ikkje stemme heller so, og det er sikkert fleire so ikkje har stemt og er uskyldig her.

 

Du skal bare holde fred og godta de lovene og reglene som blir tredd over hue på deg, du skal bare sitte der og holde kjeft.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Bra, fortsett med det og få flere med deg så får vi endret det tullet som skjer om dagen.

 

 

 

Du skal bare holde fred og godta de lovene og reglene som blir tredd over hue på deg, du skal bare sitte der og holde kjeft.

 

 

Du som seier ditta?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Hele prikksystemet er skada!

 

Man får prikker, Å man må betale bøter, snakk om å bli tynt i både hue å ræva.

 

Møkkaregjering.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Du som seier ditta?

 

Det sier du vel selv siden du ikke stemmer?

Eneste muligheten du har for å få sagt noe bortsett fra å sitte på tinget/regjering.

 

Hvis alle som har tenkt å stemme på f.eks høyre eller frp tenker at "jaja, er jo bare en stemme fra eller til." så ender man opp med samme rødgrønne møkka.

 

Norge er ikke som Frankrike der man klikker i vinkel og demonstrerer når regjeringen gjør noe upopulært..

Link to comment
Share on other sites

Det sier du vel selv siden du ikke stemmer?

Eneste muligheten du har for å få sagt noe bortsett fra å sitte på tinget/regjering.

 

Hvis alle som har tenkt å stemme på f.eks høyre eller frp tenker at "jaja, er jo bare en stemme fra eller til." så ender man opp med samme rødgrønne møkka.

 

Norge er ikke som Frankrike der man klikker i vinkel og demonstrerer når regjeringen gjør noe upopulært..

 

 

Er akkurat samma f ka man stemmer på, blir da samme dritet med nye idiotiske regler alikavel så koffør gidde og stemme?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Bra, fortsett med det og få flere med deg så får vi endret det tullet som skjer om dagen.

 

 

 

Du skal bare holde fred og godta de lovene og reglene som blir tredd over hue på deg, du skal bare sitte der og holde kjeft.

 

 

Faktisk helt enig :-) hvis man ikke gjør en innsats og stemmer kan man bare lukke munnen og ta til takke for alt som blir tredd ned over hode ..

vi trenge faktisk ikke finne oss i alle disse reglene ,eller dårlige veiene vi må betale dyrt for i bompenger og bøter .. stem blått sier jeg da :-) og hade bra jensemann ...

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Er akkurat samma f ka man stemmer på, blir da samme dritet med nye idiotiske regler alikavel så koffør gidde og stemme?

 

Nei det vet du vel godt siden det ikke har vært prøvd noe annet på en stund? Hva med å gi noen andre en sjanse i regjering å se om det blir bedre i stedet for å sitte på ræva å syte over hvor fælt alt er?

 

Hvis man ikke prøver å endre noe skjer det ihvertfall ikke, for sosialistene stemmer.

 

Den holdninga der er ihvertfall ikke til noe nytte.

Link to comment
Share on other sites

Nei det vet du vel godt siden det ikke har vært prøvd noe annet på en stund? Hva med å gi noen andre en sjanse i regjering å se om det blir bedre i stedet for å sitte på ræva å syte over hvor fælt alt er?

 

Hvis man ikke prøver å endre noe skjer det ihvertfall ikke, for sosialistene stemmer.

 

Den holdninga der er ihvertfall ikke til noe nytte.

 

 

Jo for all del la alle få prøve for min del, får berre finne meg i alle nye regler og lover. Gjer meg i dinna diskusjonen før da tar av.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...