Jump to content

Reimstrammer mondeo tdci 04?


psychodaddog

Recommended Posts

Noen som har tatt av reimstrammeren på mondeo diesel 04 mod? Prøvde ikveld men kasta inn håndkleet. Reimhjulet på strammeren er dårlig, skulle ta av strammeren for å se om det gikk ann å bytte kun reimhjulet.

 

 

 

Jo Kristiansen

41260513

Link to comment
Share on other sites

Mange ganger. Lettvint ikke sant? :) Ta av dynamoen og lirk den ut, full sving mot høyre gir best plass. Så må du skru ut festebolten nede på strammeren, deretter de to nedre festeboltene til dynamoen. Da ser du tre bolter lenger opp som holder strammeren/braketten bak på blokka. Ut med disse så skal det være mulig å få strammeren ut. Husk at du må tre på drivreima før du skruer den på igjen.

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Kjapt svar :rolleyes: Prøvde ikke å ta av dynamoen. Tok av høyre framhjul å jobbet den veien. Så bare at strammeren var festet med to 2 bolter, men vist du mener den er skrudd fast bak på blokka så er det ikke rart jeg ikke fikk løsna den he he.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Bumper denna. Har mye ulyder nå på tomgang på min 2006. Nok å bare kjøpe nye reimhjul? Selve strammeren er jo veldig dyr. Samme med reimhjulet på veiva..

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Om det er strammeren på høyresiden av motoren så kjøpte jeg nettopp en komplett sett fra england med løpehjul, strammer og veivhjul for 1600kr ferdig levert med tnt express til min 2.2tdci 155hk. kan gi tilbakemelding på hvordan dette passer 

 

http://www.ebay.com/itm/131521821583

mulig det passer på 2.0tdci også :)

  • Like 1

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Om det er strammeren på høyresiden av motoren så kjøpte jeg nettopp en komplett sett fra england med løpehjul, strammer og veivhjul for 1600kr ferdig levert med tnt express til min 2.2tdci 155hk. kan gi tilbakemelding på hvordan dette passer 

 

http://www.ebay.com/itm/131521821583

mulig det passer på 2.0tdci også :)

 

Ser ut til å være likens ja. Flotte greier!

Problemet er vel at det er ett mareritt å komme til å bytte dette  :glare:

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Ja den så og kjekk ut, men var en del dyrer. Er nok praktisk om man skal gjøre denne jobben ofte.

 

Kjøpte pakken som dogcity linket til, men selger sendte mail å ville ha dobbelt så mye i frakt til norge så skal prøve fra en annen selger istede.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Endte opp med å kjøpe fra en annen selger. Kom totalt på 2427,- NOK og det tok bare en uke før jeg fikk delene.

Kvaliteten ser tilsynelatende bra ut.

6kktrln.jpg

 

http://www.ebay.com/itm/330593643343?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Endte opp med å kjøpe fra en annen selger. Kom totalt på 2427,- NOK og det tok bare en uke før jeg fikk delene.

Kvaliteten ser tilsynelatende bra ut.

6kktrln.jpg

 

http://www.ebay.com/itm/330593643343?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nå vet ikke jeg om jeg bare var ekstremt uheldig...men strammeren i kittet jeg kjøpte var helt ubrukelig...hørtes ut som tidenes rådebank og det som værre er...så måtte bite i det sure eplet å bestille en ny original strammer....har byttet alt nå...mye stillere..men fortsatt noe ulyd..så lurer på om vulkingen i veivhjulet er dårlig.....fikk værtfall refundert rubb og stubb fra selgeren :)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fått alt montert nå, men når jeg satt på reimhjulet så jeg at reima kommer helt skjeivt på neste løpehjul.

Feil inpress virker det som. Må vel ty til korset å kjøpe ny på bilxtra eller noe slikt  :mad2:

 

Slikt så mitt nye ut forresten, ditt var vel helt anneledes?

vuTZBtV.jpg

tnRnzyN.jpg

Edit: snakket med selger. Har fått feil del. Han sender meg nytt fra England, forhåpentligvis med express så jeg får bilen på veien igjen. Det gamle var så dårlig at jeg vil ikke sette det tilbake.

Så om du bestiller og får det hjulet til venstre, så sjekk ut om inpress er rett før du monterer :P

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk endelig riktig reimhjul i går, og satt på.

Lyden er værre enn da jeg begynte, og strammeren hopper skikkelig.

Strammeren er jo en enkel konstruksjon, kan ikke forstå hvorfor det skal være så dårlige greier.

Har brukt bilen litt og lyden er litt bedre, og jeg trenger bilen nå så må bare kjøre med det.

 

Edit: Noen på nettet nevner at man kan montere en reimhjul med clutch på dynamoen for å hindre dette. blandt annet Jaguar x-type med samme motor og bensinern til mondeo har vistnokk dette. Noen som har erfaring med det? 

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...