Jump to content

Har kjøpt alu-felger og dekk til Mondeoen min.


Guest foxtrot

Recommended Posts

Guest foxtrot

Nå har jeg handlet litt til min Mørkegrønne metalic, 97' Mondeo Ghia Stasjonsvogn.

Har kjøpt inn nye alu-felger fra Martin's Felgspesialisten. Felger er veldig smaksak men jeg legger ut bilde av dem. Jeg fikk faktisk 35% avslag på dem. :D

Ville også også prøve Nankang NS-2 dekk. Dekkene er 205/50/R16, som jeg fikk 50% rabatt på. Alt i alt kom det på 8600 kr.

bm_foggia.jpg

 

NK01805.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bilde/bilder med de på bilen? :rolleyes: Så jo ikke så ille ut da.. :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

Jeg skal legge ut bildet av bilen med de nye felgene og dekkene om 2 uker. Bilen ruller inn til hellakkering i morgen. Gleder meg til nylakkert bil. :D

 

Bilen er nå helt strippet. Jeg fikk hjelp av kameraten min og hans kollega. De er begge mekanikere hos Ford Kverneland. Snakk om å være heldig. :)

De brukte 2 1/2 time på å strippe bilen helt.

Link to comment
Share on other sites

falken fk451 har en stripe på midten isteden for to.

EDIT: nei, ok det hadde de ikke. to striper på falken også :D

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

Her er bildet av Falken FK451. Dere kan sammenligne og se om de er like.

fk451.jpg

 

Her er et mer detaljert bilde av Nankang NS-2:

Nankang-NS2-View-2.jpg

 

Jeg kan ikke se helt likheten mellom dekkene utenom de to stripene i midten.

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot
Korleis er det å kjøre mondeo med automat?

 

Her i Bergen er det helt topp med automat. Med mye bykjøring er det heller slitsomt å kjøre med manuell. Det blir mye clutching.

I fjor sommer hadde jeg 195/65/R15, da hadde jeg ikke så god veifølelse og bilen krenget mer. Etter at jeg fikk de nye dekkene, har bilen blitt veldig god å kjøre med.

Man mister litt veifølelse med automat, derfor valgte jeg mindre gummi på dekkene. Nå er jeg storfornøyd. B)

 

Automatkassa er bare 6 mnd gammel og har valget mellom "Raceing" og "Economic". I "Raceing" er kassa veldig kjapp med å svare og girer ikke til neste gir i akserasjon før 6500 rpm. Den holder også på girene mye lenger enn i "Economic". Den har 4 gir. Jeg har i begge modus anledning til å holde den i 1, 2 og 3 gir.

 

Jeg har faktisk ikke sett så mange mk2 Mondeo'er med automat.

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

Bilen er nå til hellakkering, så bilder vil jeg legge ut når den er helt ferdig om 1 1/2 uke. Gleder meg veldig til den er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP

jah.. er det.. sikkert okå når vi får se bilen.. er spent.. kommer du opp på ikea på søndag i "rent a wreck" bilen din?

hehe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...