Jump to content

Frontdiffen lekker


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Hvor mye kuking må til for å få ned framdiffen på cosworthen ?? Må den ***** traversen ned?? Det lekker mellom bunnpannen så jeg antar at det er O-ringen som har kveldet an.¨

Skal snart på EU og da er lekk NO GO, i tillegg vil jeg jo beholde diffen i go stand selv om jeg vurderer å gå for rwd med diffen stående!?

 

Btw er det originalt på cosworth at nødlysene lyser ved låsing/åpning? Skjer KUN når batteriet står på lading og har ingen prb med batteriet!!

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

Jeg var av med den i vinter for førse gang, gud hvor jeg klabbet.

Mener du må utig med begge akslingene foran, for du må også dra ut akslingen som går igjennom bunnpannen :unsure:

Da slipper du ned med traversen(ken hende det er enklere å ta den ned)

 

-Alexander

Link to comment
Share on other sites

Knokse bilen om du ikke "gidder" skru da vettu.. (hugger'n)

 

Fatter ikke hva du gjør med en slik bil med den innstillingen.. :closedeyes:

 

Hørt at Mazda har noen kurrante modeller for de som har for lite tid til å skru og stelle.. B)

Edited by Sir. Aleksander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt diffene nede en del ganger.

 

Må ut med begge drivasklingene, og ta ut akslingen som går gjennom bunnpannnen. Den kan ofte være litt vasnkelig å få ut.

Nå har jeg Quaife hus som er mye tykkere enn originalt. Da jeg tok ned den originale, er jeg ganske sikker på jeg akkurat fikk den ut UTEN å ta ut venstre drivaksel, og uten å ta ut akslingen gjennom bunnpannen.

 

Mener å huske at jeg bare løsnet de tre skruene som holder diffen, og klarte å trekke den ut da.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

:lol: aksling i bunnpannen?

Ja? Hørtes dette rart ut? Det går en aksel gjennom bunnpanna på 4x4. Hvordan ellers tror du drivkraften kommer til motsatt side av der diffen sitter? Trodde du det satt egen motor der?

 

Og du spør i overskriften "what to do?"

Jo, da må du skru, og bytte ut deler som er defekt eller legge på ny pakningssement.

Da stopper det å lekke.

 

Knokse bilen om du ikke "gidder" skru da vettu.. (hugger'n)

Fatter ikke hva du gjør med en slik bil med den innstillingen.. :closedeyes:

Hørt at Mazda har noen kurrante modeller for de som har for lite tid til å skru og stelle.. B)

Så enig så enig.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Knokse bilen om du ikke "gidder" skru da vettu.. (hugger'n)

 

Fatter ikke hva du gjør med en slik bil med den innstillingen.. :closedeyes:

 

Hørt at Mazda har noen kurrante modeller for de som har for lite tid til å skru og stelle.. B)

 

Ja siden du er en bedreviter så burde eg så absolutt høre på deg !! skjønner ikke helt koffor du gidder å skriver noe sånn når du ikke vet en dritt

 

Skal prøve på det du beskriver cosworth racing1,satser på det går :smartass:

Link to comment
Share on other sites

syns diff skifte på 4wd`n går greit, Ta ut bolten på opphengskulene begge sider, vipp spindlen av opphengskula, trekk ut akslinger..

4skruer rundt speedo drevet, kakk/trekk ut akslingen gjennom bunnpanna..

3/4 skruer rundt diffen, og færdig..

Link to comment
Share on other sites

Ja siden du er en bedreviter så burde eg så absolutt høre på deg !! skjønner ikke helt koffor du gidder å skriver noe sånn når du ikke vet en dritt

 

Skal prøve på det du beskriver cosworth racing1,satser på det går :smartass:

 

Heheh!

 

Hva vet du om kunnskapen min?

 

Poenget mitt er at du aldri skulle hatt deg en 20år gammal sportsbil om du ikke finner ork til å utføre generell stell engang!

 

Bedreviter i forhold til stell og holdning er jeg udiskutabelt, eierkjennskap til 4x4'n har jeg nok ikke.

 

 

Mvh

Edited by Sir. Aleksander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Sist eg demonterte framdiffen så mener eg at eg bare løsnet motorfeste på høyre side så fikk eg den av.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Sist eg demonterte framdiffen så mener eg at eg bare løsnet motorfeste på høyre side så fikk eg den av.

 

Hehe.. Du må nok løsne mer enn det..

Men hva mener du skjedde når du løsnet motorfestet da?? At du kunne dra diffen av?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Først demonterte eg drivakslingen på høyre side. Så festene til diffen og deretter motorfestet. Fikk løftet motoren akkurat nok til å få av diffen.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...