Jump to content

Doch 4x4 og cosworth 4x4 samme understell?


vinge87

Recommended Posts

som topic, er kasse, differ, bærebruer forstilling osv likt på 4x4 doch og 4x4 cosworth?

 

Alltid lurt på dette :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Nei.

Alle MT75 er like med unntak av clutch huset. også 2wd faktisk. Man kan flytte over 4x4 delen. (mulig V6 har en litt annen lengde på inngående aksel??)

Diffene i dohc har 3,91:1 utveksling mens xr4x4 og cosworth har 3,62:1. Alle 4x4 bilene har sperre og skrudde drivaksler bak.

Forstilling med drivaksler etc er likt mellom dohc 4x4 og xr4x4 2,8-2,9. Cosw har eget.

Bakstilling er lik på alle med unntak av hull til abs sensorer (dohc 4x4 har som regel ikke dette) Samme foran.

Forskjellene mellom MK1 og MK2 4x4 bakstilling er innfesning til stabstag. Ellers likt.

 

Bærearmene bak er muligens litt annerledes for å unngå camber da cosworthen er litt lavere orginalt

Bremsene er selvfølgelig annerledes og dohc har tromler bak så lenge det ikke er ABS bremser.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det finnes noen forskjellige MT75 kasser. Noen forskjeller i utvekslingen er det også. Det finnes visst nok MT75 med høy og lav serie til bla Ford Ranger og Madza 2500.

 

på dohc 8v er 1gir 3.89 2gir 2.08 3gir 1.34 4gir 1.0 5gir 0,82 rev 3.51

på dohc 16v er 1gir 3.61 2gir 2.08 3.gir 1.44 4gir 1.0 5gir 0.83 rev 3.26

4x4 har visstnok alle samme som dohc 8v

andre utv. på 2.3l og transit

 

hvilke utv som står i jaguar 3l sin mt75 er litt usikkert

 

Når det kommer til differ er det litt forskjellig her også, men stort sett er det 3.91 på vanlig dohc og 3.62 på cosworth, diesel og v6

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Se her ja, her var det fin info :D

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nei.

Alle MT75 er like med unntak av clutch huset. også 2wd faktisk. Man kan flytte over 4x4 delen. (mulig V6 har en litt annen lengde på inngående aksel??)

Diffene i dohc har 3,91:1 utveksling mens xr4x4 og cosworth har 3,62:1. Alle 4x4 bilene har sperre og skrudde drivaksler bak.

Forstilling med drivaksler etc er likt mellom dohc 4x4 og xr4x4 2,8-2,9. Cosw har eget.

Bakstilling er lik på alle med unntak av hull til abs sensorer (dohc 4x4 har som regel ikke dette) Samme foran.

Forskjellene mellom MK1 og MK2 4x4 bakstilling er innfesning til stabstag. Ellers likt.

 

Bærearmene bak er muligens litt annerledes for å unngå camber da cosworthen er litt lavere orginalt

Bremsene er selvfølgelig annerledes og dohc har tromler bak så lenge det ikke er ABS bremser.

 

Noen som vet om traversen bak er lik på alle utgavene av sierra, mk1, mk2, combi, stasjonsvogn, sedan osv..?

Link to comment
Share on other sites

Forskjell på travers er mellom 7" og 7,5" diff. Stasjonsvogn er jeg usikker på. Men resten skal være lik. Ellers så ligger forskjellene i bruene.

Jeg har prøvd å kombinere MK1 Sierra travers med MK1 Scorpio bruer for å få på skrudde drivaksler.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ok, skjønner

Har en travers fra en 4x4 stasjonsvogn som jeg tenkte å få sandblåst og lakkert hvis den er lik f.eks.xr4i.

 

Flytt øvre venstre diff feste, å du får en 7.5" diff på en 7" travers.

 

Jeg har tidligere kappa av feste, satt i diff, skrudd fast feste i diff, å sveisa feste fast i travers igjen på sin nye plass.

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...