Jump to content

Spørsmål Ford galexy


Hozori

Recommended Posts

Hei.

 

Kan noen hjelpe meg med noen spørsmål angående ford galexy 2003 som har gått km 185000. Jeg lurer på hva som er vanlige feil på galexy fra denne årsmodelen? Og hva man må passe på skal være byttet.? Prisen for bilen er 115 000 kr syns det var litt dyrt men det er fra forhandler med 6 mnd garanti. dyrt?? Dette er min første brukte Ford jeg skal kjøpe og har hørt mye historier at det er mye feil på dem, stemmer det og hva er vanlig?? Og hva bør være byttet. Når må reg reim være byttet?

Link to comment
Share on other sites

for å si d slik, d eneste som er ford i den bilen der er dasjbord,dørlåser å ford merkene !! resten er VAG,

regner med d er en diesel motor som står i den ? som oxo er vag motor, pumpedyse diesel motor. register reima skal vel skiftes på 90 eller 120, litt alt etter hva ford har sakt den skal skiftes på, kan faktisk hende den skal skiftes på 60 tusen ! motoren er skjelden noe tull med viss d er diesel,men alt rundt, elektrisk osv som blir feil på.

 

støtdempere\ fjærbeinslager bruker å ryke, foringer osv, stort sett d vanlige, MEN d skjer ganske ofte på vag biler i utgangs punktet, har jobba med d i 2 år så har ganske god kjentskap til dem. å dem er laga for å dette sund, d samme gjelder for galaxy.

har hatt en par galaxy inne på jobben min nå å gå inn med carman testern vi har så må jeg faktisk velge vw for å komme inn i systemet på den :P

 

ellers er dem bra å kjøre da sånn sett, god plass å alt d der, MEN jeg tror jeg ville ha sett etter et annet alternativ til bil har jeg vært deg. nettopp fordi denne bilen her IKKE er noen ford, men en VW Sharan.

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Alle sk flerbruksbiler i denne prisklassen er elendige. Galaxy/Sharan/Alhambra, Peugeot 807, Renault Espace, Chrysler Voyager osv. Søppel alt sammen.

Må du ha så stor bil, finn en VW Caravelle 2.5 TDI(Trodde aldri jeg skulle anbefale VW). Hvis ikke, finn en vanlig stasjonsvogn

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Eneste ulempen med Caravelle er vel lyden (både innvendig og utvendig), utseendet og kjørestilling, ratt og giroverføring, de bruker å funke greit lenge ellers. Har kjørt et par stykker, og kan ikke komme på noenting positivt, utenom at det vel nesten er like holdbare som Hi-Ace (men ikke fullt så behagelig). Mye plass, men varebil er varebil. To sjusetere som er bra kvalitet er vel Honda Shuttle, og Toyota Avensis Verso. Har aldri prøvd Shuttle, men den ser nesten ut som en Sharan med Honda front, så er vel god plass, og du slipper varebil lyden, da jeg aldri har sett en med diesel.

Om det er Galaxy med bensin er det vel nedtrimma ordinær Sierra Dohc motor i de gamle, og den bedre 16v(2.0 og 2.3)med samme blokka omtrent fra Scorpio på de nyere. etter faceliften er ikke bilene liek ille som de første heller. Interiøret er skramlete, men tror ikke de stopper unormalt mye i forhold til annet europeisk skrammel.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...