Jump to content

Sierra mk1 som stopper pluttselig.


skrapsan

Recommended Posts

Jeg har en ford sierra 82mod som pluttselig stopper opp når den har kjørt en liten stund. Vi trodde først det var forgasseren siden den har oppført seg skikkelig dårlig i det siste. Dermed bytta vi den fra delebilen. Å det hjalp, men den fortsatte å bare stoppe. Helt pluttselig uten forvasel. Så vi bytta over coil ledningen, fortsatt ikke possitivt resultat. Sjekka tenningsmodulenen, og bytta over releer fra delebilen. Å før dere spør, ja delebilens deler fungerer. Vi kjørte den feilfritt fra halden til tønsberg.

 

Så alle ideer tas imot med takk.

Edited by skrapsan

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

bytt fordeleren. hvis du har fordeler med hallgiver. så er det ikke en bombe at den som tuller.

 

Enig her!

 

Hadde eksakt samma problem som du beskriver.. Bytta coil, problemet løst.. (Trodde jeg) Bilen stoppa etter 10 min, ingen tenning. Bytta kabler, bilen funka men så stoppa den igjen uten tenning. Så sto bilen rolig i noen dager og da funka den igjen. Bytta så hele fordeleren fra en delebil jeg hadde stående og har ikke hatt problemer siden, kjørt bilen i over 6 måneder nå.

 

Kan også legge til at bilen i perioder fikk noen små fusk minuttene før den stoppa de gangene den gjorde det, om du kanskje kjenner igjen det symptomet også?

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen ja EEH, så takk for tipset til både deg og RsMuffe. Godt donor bilen står i hagen å venter.

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

Vel da har vi bytta, coil, tenningsmodulen, releer og fordeler. Men problemet er her ennå. Så da vet vi ikke helt... noen andre gode tips?

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ledningene som går til og fra tenningslåsen, spesielt koblingen lenger under dashbordet.. Vanlig Sierra problem.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ikke uvanlig at en luring har koblet seg innpå med strømtyv og annen skit som lager dårlig kontakt der.

 

Vel forige eieren har lagt opp et eller annet relee sett som hverken jeg eller kompissen min aner helt hva er til...

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

Da har vi bytta bensin pumpe, å det løste heller ikke problemet, det viser seg også at ingen av bensin ledningene ligger i nærheten av noe varmt eller eksosen som er ganske så lekk. Så dermed så begynner det å bli mindre å mindre feil igjen å fikse på... men feilen er der like herlig, hopper å kaver litt før han kutter.

Edited by skrapsan

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

Da er problemet løst. Det var kommet skit og rust i tanken som tetta til bensin filteret. Å heldigvis så var tanken på delebilen flunka ny, så da bytta vi bare den "enkelt og greit." Å det gjorde underverker. Godt jeg sparte på alle de andre delene da, så kan jeg vaske og fikse dem å ha dem i reserve.

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...